Populieren gespot
Populieren gespot
Vandaag toch maar een paar foto's gemaakt van een populieren laantje bij mij in de buurt.
Volgens de laatste kpb thema dag zou hier niets mis mee moeten zijn want ze hebben alleen alle gevaarlijke takken weg gezaagd.
(ja er was een vergunning aanwezig voor het snoeien van meer dan 20%)
https://picasaweb.google.com/lh/sredir? ... feat=email
Volgens de laatste kpb thema dag zou hier niets mis mee moeten zijn want ze hebben alleen alle gevaarlijke takken weg gezaagd.
(ja er was een vergunning aanwezig voor het snoeien van meer dan 20%)
https://picasaweb.google.com/lh/sredir? ... feat=email
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Re: Populieren gespot
ik vind dat ons ambacht door sommige "boomverzorgers" ernstig verkeerd wordt geinterpreteerd en het moet niet gekker worden......
kappen die zooi en nieuwe mooie soorten aanplanten die beter in het stedelijk gebied en de omgeving passen.
kappen die zooi en nieuwe mooie soorten aanplanten die beter in het stedelijk gebied en de omgeving passen.
- climb fast, move slow -
Inderdaad. Nu de gemeente nog zo ver zien te krijgen dat een eik ook erg mooi kan worden in de stad. zeker met de juiste plant plaats.
- treespotter
- Prinses Irene
O ja ik zie het al. Veel beter dan de 'reguliere' snoei.
Alsof het uithollen van een boomkroon de reguliere snoeimethode is.
Ik snap niet dat Pius Floris Nederland hier niet ingrijpt. Op de één of andere manier moet dit toch negatief uitpakken voor Pius Floris boomverzorging.
Maar ja, waar maken wij ons druk om. Voor het toppen van bomen is er dus een bedrijf met vestigingen door heel Nederland. Waarschijnlijk kun je bij alle vestigingen van de Pius Floris franchiseketen terecht voor het toppen, kandelaberen en kandelaren van grote bomen.
Mmmm, goeie reclame voor duurzaam boombeheer.
Toch wel fijn dat je als boomverzorger zo positief kan bijdragen aan goede beheermaatregelen binnen een gemeente.

Alsof het uithollen van een boomkroon de reguliere snoeimethode is.
Ik snap niet dat Pius Floris Nederland hier niet ingrijpt. Op de één of andere manier moet dit toch negatief uitpakken voor Pius Floris boomverzorging.
Maar ja, waar maken wij ons druk om. Voor het toppen van bomen is er dus een bedrijf met vestigingen door heel Nederland. Waarschijnlijk kun je bij alle vestigingen van de Pius Floris franchiseketen terecht voor het toppen, kandelaberen en kandelaren van grote bomen.
Mmmm, goeie reclame voor duurzaam boombeheer.
Toch wel fijn dat je als boomverzorger zo positief kan bijdragen aan goede beheermaatregelen binnen een gemeente.

- ludovanmil
- Diehard Treehugger
gisteren nog een populier verwijderd in Bergen op Zoom ( da's ook een stad-je)
Mijns inziens zijn Populieren prachtige bomen, ze passen alleen niet in een stad - dichte bebouwing, en in die zin ben ik het ( louter in dit geval
) met Wouter eens !
Ze groeien als 'de brandweer' en het hout is hartstikke bros dus er waait veul uit Jonguh.
Mijns inziens zijn Populieren prachtige bomen, ze passen alleen niet in een stad - dichte bebouwing, en in die zin ben ik het ( louter in dit geval

Ze groeien als 'de brandweer' en het hout is hartstikke bros dus er waait veul uit Jonguh.
-
- Niet meer nieuw
A jongens doe niet zo dramatisch.
Met deze snoei kun je perfect de omweer en bliksem buiten de boom houden
Er valt voorlopig geen tak meer uit de boom
We nemen voor u ook direct even de VTA ronde mee
Wortelopdrukdruk neemt sterk af
inviltratie van regenwater wordt eindelijk een succes
Welke groenbeheerder wil dit nu niet ?
Misschien zijn wij jullie gewoon niet slim genoeg

Met deze snoei kun je perfect de omweer en bliksem buiten de boom houden
Er valt voorlopig geen tak meer uit de boom
We nemen voor u ook direct even de VTA ronde mee
Wortelopdrukdruk neemt sterk af
inviltratie van regenwater wordt eindelijk een succes
Welke groenbeheerder wil dit nu niet ?
Misschien zijn wij jullie gewoon niet slim genoeg

-
- Niet meer nieuw
Van dit soort snoei horen wij nooit het fijne, dat regelen ze denk ik in de interne cursussen 

Zorgplicht schiet hier z'n doel voorbij geloof ik. 

Ik vroeg me af wanneer ze het karwei komen afmaken... Of kon de hoogwerker opeens niet meer boven in de kroon komen 

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- treespotter
- Prinses Irene
Aha, nu valt het kwartje.
In dat stadsdeel willen 'ze' van de geelgekraagde roodstaart halsbandparkieten af en aangezien die een voorliefde hebben voor eindknoppen..... Kun je die er maar beter heeeeul grondig afhalen.
In dat stadsdeel willen 'ze' van de geelgekraagde roodstaart halsbandparkieten af en aangezien die een voorliefde hebben voor eindknoppen..... Kun je die er maar beter heeeeul grondig afhalen.
Tja, het ziet er niet uit, het is helemaal niet goed voor die bomen. Maar we weten natuurlijk niet waarom deze keuze is gemaakt? En door wie? Dat er een andere keuze gemaakt had moeten worden ja, dat weten we. Het is eigenlijk triest dat er geen duidelijkheid is bij de beheer instanties over wat en hoe en waarom, waarom is er geen eenduidig aanpakplan? Het lijkt wel of Amsterdam teveel verschillende impulsen krijgt en dan steeds lukraak een actie kiest uit het aanbod?
Maar het is nog triester dat er boomverzorgers te vinden zijn die dit propaganderen en uitvoeren zonder vragen stellen
Maar het is nog triester dat er boomverzorgers te vinden zijn die dit propaganderen en uitvoeren zonder vragen stellen

Take care, there's not much spare!
- treespotter
- Prinses Irene
Hé Tom, zou het niet eens tijd worden dat je gewoon naar de KPB themadagen zou komen? Dan had je antwoord gehad op alle vragen!Tom wrote:Tja, het ziet er niet uit, het is helemaal niet goed voor die bomen. Maar we weten natuurlijk niet waarom deze keuze is gemaakt? En door wie?
Ehh... Tom at mee van de soep waar jouw tientje voor het stemmen in verwerkt was, weet je nogtreespotter wrote:Hé Tom, zou het niet eens tijd worden dat je gewoon naar de KPB themadagen zou komen?

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- treespotter
- Prinses Irene
Ook daar was ik aanwezig hoor, maak je geen zorgen. Daar konden we idd duidelijk Pius z'n werk 'bewonderen'. En dat is niet mijn idee van snoeien, doch zijn de foto's als het ware nog een stapje drastischer zeg maar. Dus opperde ik alleen dat men beter geen stenen gooit, als men niet weet naar wie.treespotter wrote:Op de themadag van twee weken geleden?
Maar toch bedankt in de bezorgdheid om mijn kennisvergaar motivatie

- treespotter
- Prinses Irene
Volgens mij is er op de themadag toch duidelijk naar voren gekomen wie deze snoei veroorzaakt heeft. Of heb ik nou zitten fantaseren tijdens de lezing. 

- ludovanmil
- Diehard Treehugger
Pietje wrote:Ehh... Tom at mee van de soep waar jouw tientje voor het stemmen in verwerkt was, weet je nogtreespotter wrote:Hé Tom, zou het niet eens tijd worden dat je gewoon naar de KPB themadagen zou komen?

Ja Pietje, valt mij ook op dat Wolter toch wat gaten krijgt in zijn geheugen.....daarbij zat Tom naast mij op de studiedag in A'dam !!! Ja......of hij ook echt oplet, dat weet ik nie. Hij werd misschien wat afgeleid door mijn praatgedrag.

- ludovanmil
- Diehard Treehugger
trouwens Tom, volgens mij is het spreekwoord anders;Tom wrote:Ook daar was ik aanwezig hoor, maak je geen zorgen. Daar konden we idd duidelijk Pius z'n werk 'bewonderen'. En dat is niet mijn idee van snoeien, doch zijn de foto's als het ware nog een stapje drastischer zeg maar. Dus opperde ik alleen dat men beter geen stenen gooit, als men niet weet naar wie.treespotter wrote:Op de themadag van twee weken geleden?
Maar toch bedankt in de bezorgdheid om mijn kennisvergaar motivatie
wie onschuldig is werpe de eerste steen
Het verhaal van de studie dag was duidelijk hoor, ondanks dat het constante praten in m'n oor aan de linkerkant
.
Dus ok gooi maar stenen
Ik probeer ook niemand te verdedigen hier, ik probeer voor mezelf de goede keuze's te maken (over gooien en snoeien
).
Ze zijn dus de oorzaak van alle slecht gesnoeide bomen in Amsterdam, alle anderen doen enkel goed werk

Dus ok gooi maar stenen

Ze zijn dus de oorzaak van alle slecht gesnoeide bomen in Amsterdam, alle anderen doen enkel goed werk

En gooien wij tegenwoordig niet met zaadbommen i.p.v. stenen? 

Ik denk dat tom heel goed weet wie de bomen van de themadag heeft gesnoeit, OF NIET TOM?
Gelukkig werk je daar niet meer he'
Ik hark,, dus ik leef.
Vandaar dat ik vooral als nogal sceptisch ingesteld sta zeg maar. En vandaar ook het duiveltje naar de individuele boomverzorger die dit uitvoerd.Alexander wrote:Ik denk dat tom heel goed weet wie de bomen van de themadag heeft gesnoeit, OF NIET TOM?
Kennis en kunde is een ding, vervolgens moet je hard in je schoenen staan om je principes te blijven volgen.
Vandaar Treespect eh jongen.
(En wees gerust hoor Alex, ik ben heus niet schuldig aan alles wat we daar gezien hebben)