2 Italianen slopen in Oostenrijk.

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
User avatar
JohnnY
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 201
Joined: 16 Jun 2007, 18:58
Location: Winschoten
Contact:

2 Italianen slopen in Oostenrijk.

Post by JohnnY »

Heey nadat we verleden keer een paar foto's geplaatst hadden hebben we nu 2 filmpjes inelkaar weten te draaien.

http://www.youtube.com/watch?v=eU7T2vnab-c

http://www.youtube.com/watch?v=Y3Yt3RRQtkA

Groetjes Johnny van Vliet & Leo Bleeker.
Groeten Johnny van Vliet

Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Post by -WOUTER- »

Waarom heb die klimmer in het eerste filmpje zijn rugzak bij ?

* is het een parachute
* boterhammetjes en koffie
* camelpack
* verankeringeslijnen om ergens in de buurt effe een boompje te ankeren..

vraag het me wel een beetje af....

Heb ooit ergens op een klimwedstrijd, was volgens mij in USA, gezien dat een klimmer bij de footlock eerst een proefklim deed met een enorm zware rugzak. Daar bleef hij netjes met rugzak staan tot ze het signaal gaven dat ie voor echt mocht gaan klimmen. 1e voetje van de grond, iedereen verbaasd en roepen dat ie die rugzak moest afdoen. Die gast bleef grijnzen en uiteindelijk klikt ie vrolijk zijn rugzak los en stampt meteen een bijna wereldrecord uit de speedclimb.
Zijn commentaar was toen dat als je met een zware belading effe voorklimt dan is de echte wedstrijd footlock ineens enorm vee lichter en makkelijker.
Daar zit natuurlijk wel iets in.

Wellicht is die hype van met rugzak klimmen toen begonnen...

groeten wouter. :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
JohnnY
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 201
Joined: 16 Jun 2007, 18:58
Location: Winschoten
Contact:

Post by JohnnY »

Hey Wouter,

Die gast met die rugzak ben ik zelf. En waarom ik klim met een rugzak. is eigenlijk nog een beetje in de orienterende fase. eerst klom ik altijd met een relatief korte lijn zo kort als mogelijk. soms net te kort maar nu heb ik een redelijk lange dunne lijn die niet al te zwaar is (tachion green) de lijn bevalt prima maar als je een boom naarbenede zaagt en de takke worde niet weg gehaald wil het wel eens zo wezen dat het touw verstrengeld raakt en vast komt. Nu had ik al een paar keer met het snoeie van de boom me rugzak meegenomen het het touw daar naarbenede gegooit waar ik wilde scheelde wel 1x doorhalen. nu wilde ik eens proberen of het ook echt makelijker is met slopen van een boom. De rugzak zit tot op heden niet in de weg me touw raakt niet in de knoop benede kan dus indien nodig ook snel naarbenede. "Stel der gebeurt wat met de grondman"

Maar zoals ik al zei tis nog maar in de orienterende fase. Het is eigenlijk allemaal gekomen dat ik al me klimspullen van de auto naar lokatie moest zeulen. en toen zoiets had van laat ik hem ook eens omhoog meenemen.

Ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd. mocht het nog niet duidelijk wezen dan hoor ik het wel weer!

Groetjes uit Graz
Groeten Johnny van Vliet

Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

ey buitenlander! alles goed? leuk filmpje!
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Post by -WOUTER- »

Okido,

rugzak verhaal is me nu helemaal duidelijk.
wel beter voor je lijn, ik denk alleen niet dat ik het zelf zou doen op deze manier. Maar goed ider zijn eigen wijze.

groeten en niet teveel bomen platzagen daarzo.

wouter :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
JohnnY
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 201
Joined: 16 Jun 2007, 18:58
Location: Winschoten
Contact:

Post by JohnnY »

Ja ieder zijn manier. mocht er iemand nog een leuk idee hebben om eens te proberen ipv. een rugzak. Dan zijn ook al die ideeën welkom. en nee ik ga geen schoudertas of een heuptasje proberen!

Maare ik zal wat bomen late staan voor de toekomst :wink: Het weghalen doen we dan ook alleen maar als het klimmend moet. maar de hoofdmoot van onze werkzaamheden is toch wel het behoud van jonge en oude bomen. bij het weghalen van bomen worden er ook vaak een nieuwe hergeplant.

Groetjes Johnny
Groeten Johnny van Vliet

Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

2e filmpje: gave motorzaag-blues-solo...!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Post Reply