Eenhandig gebruik van de motorzaag voor boomverzorging alleen:
Als tweehandig gebruik niet mogelijk is.
Als het nodig is met een hand voor evenwicht te zorgen.
Als de motorzaag stevig kan worden vastgehouden.
Als alle lichaamsdelen zich buiten het verlengde zwenkberiek van de motorzaag bevinden.
Bij het zagen met een hand:
Nooit een af te zagen tak vasthouden.
Nooit met de zaagbladneus werken.
Nooit vallende takken proberen tegen te houden.
Haha, ik dacht ook al zoiets.
Wees gerust Kim, ik heb niks met hoogwerkers. En al helemaal niet bij een boompje wat je zo met zijn kruin naast het grijze kastje buiten de speelplaats kan ploffen.
Met één hand overal van die vreemde winkelhaken aan zagen en dan toch nog zo'n teringzooi achterlaten. Gelukkig had hij wel zijn veiligheidstuigje aan.
Er was wel iets mis met de bediening van die machine. Waarom zou je anders telkens zo buiten ergonomisch verantwoord bereik staan te zagen.
O ja, ik weet het.
Eric wrote:Als het nodig is met een hand voor evenwicht te zorgen.
Vooral de rechter. Dat is bij de meeste klimmers een klein bankschroefje. Is een beetje kip/ei verhaal.
Sterke rechterhand van het zagen/sterke rechterhand om te mogen zagen. Maar hoe kom je dan aan die sterke rechterhand. Van het zagen? Nee dat mag niet. Dat mag pas als hij sterk is.
wes houtboer wrote:Het moge duidelijk zijn dat ik geen boomverzorger ben, maar dit kan IK ook.
ik bedoel het met 1 hand zagen
Jij mag dat ook hoor Wes. Die rechterhand van jou moet wel goed ontwikkeld zijn door dat dagelijkse gebruik van die Parabellum van jou?
En wanneer jij goed jouw best doet dan komt er een moment dat je alleen nog maar met één hand KAN zagen.
Roel wrote:We zullen die man de trapsnede gaan leren, is voor hem wel een uitkomst.
Spreek hem volgende week nog wel denk ik. Zal het hem wel zeggen,
Wezo is een sociale werkplaats, en meestal laten ze dit soort klussen ook aan mij of mijn collega over. Waarom er nu gekozen is om het zelf te doen? ik heb geen idee!
Waarschijnlijk hadden ze op die specifieke klus iemand nodig die heel ongelofelijk goed met één hand kon zagen en er tegelijkertijd toch nog een rotzooitje van kon maken.
Hé grapjas, dat weet jij zelf ook wel. Die Bigshot is een katapult die wordt gedoogd tot op zekere hoogte (haha hoogte, ik bedoel eigenlijk laagte) Wanneer je lager en op iemand gaat mikken dan valt hij onder de verboden wapens.