stronkenfrees vermeer 186
stronkenfrees vermeer 186
Iemand enige ervaring met zo een type?
Mvg, Tom
Mvg, Tom
Re: stronkenfrees vermeer 186
Ik ken het type niet zo goed, maar als het met een Kohler motor is die mee moet kantelen met de machine, dan zou ik er zeker afblijven.
Bij het model 252 van Vermeer is dat zo, en daar heb ik al meerdere eigenaars gehoord die al aan de zoveelste motor zitten omdat de motor geen olie meer zuigd als je diep aan't frezen bent, gevolg > motor stuk!
Ik denk ook niet dat Vermeer dat model nog technich ondersteund, maar dat vraag je best bij hen na.
Bij het model 252 van Vermeer is dat zo, en daar heb ik al meerdere eigenaars gehoord die al aan de zoveelste motor zitten omdat de motor geen olie meer zuigd als je diep aan't frezen bent, gevolg > motor stuk!
Ik denk ook niet dat Vermeer dat model nog technich ondersteund, maar dat vraag je best bij hen na.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
Peterke wrote:Ik ken het type niet zo goed, maar als het met een Kohler motor is die mee moet kantelen met de machine, dan zou ik er zeker afblijven.
peter die is een aapje broodje verhaal kerel.
een moter die geen olie meer zuigt valt gewoon stil spatsmering contact noemt zoiets.
er is niets mis met een kohler op mij rayco ligt er ook zoeentje en de vorige was 16 jaar oud en is stuk gegaan door men eigen schuld . Het probleem met de oude kohlers was dat deze jongens doordat ze platliggende cilinders hebben veel olie slurpen en als je dat niet tijdig nakijkt dan gaan ze stuk dus ook bij vermeer.
laat een oen niet zomaar doen !
als de oliesensor aan de "lage" kant zit zal hij niet zo maar afslaan denk je welboomverzorgingbruno wrote:Peterke wrote:Ik ken het type niet zo goed, maar als het met een Kohler motor is die mee moet kantelen met de machine, dan zou ik er zeker afblijven.
peter die is een aapje broodje verhaal kerel.
een moter die geen olie meer zuigt valt gewoon stil spatsmering contact noemt zoiets.
er is niets mis met een kohler op mij rayco ligt er ook zoeentje en de vorige was 16 jaar oud en is stuk gegaan door men eigen schuld . Het probleem met de oude kohlers was dat deze jongens doordat ze platliggende cilinders hebben veel olie slurpen en als je dat niet tijdig nakijkt dan gaan ze stuk dus ook bij vermeer.
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
Gaat over deze frees. http://www.2dehands.be/tuin/gereedschap ... 33348.html
laat staan, of hij moet 4000 kilo wegen dan verdien je nog iets terug aan het oud ijzer 

“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
tom vb wrote:Gaat over deze frees. http://www.2dehands.be/tuin/gereedschap ... 33348.html
hey tom als je wilt ik heb voor die moter nog stukken hoor

enig detail is dat ik mij rayco voor 150 euro gekocht had toen hij er zo uit zag als deze vermeer .

Dit zou een B&S motor zijn volgens de eigenaar.
Voor 1500€ mag die weg maar dit is dus blijkbaar redelijk teveel.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
ik zou hem laten staan tom als je wilt ik ken een goede verhuurder hier in de buurt waar je terecht kan voor goed materiaal.
Ik denk dat je die best laat staan... voor die prijs heb je bijna een nieuw duwmodel van de iets lichtere klasse.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
idd een nieuwe fsi kost maar rond de 5000 euro dan heb je een nieuwe.
-
- Niet meer nieuw
En voor die € 5000,-- kun je de frees wel een keer of 60 huren, zonder rente, buitensporige machinekosten, en ook doorberekenen bla die bla enzv.
Maar ja, hobby mag ook geld kosten toch...

Maar ja, hobby mag ook geld kosten toch...

ik heb graag mijn eigen machines, moet niet nieuw zijn, wel in orde.
Bedankt voor de reacties, blijf wel uitkijken naar een andere.
Bedankt voor de reacties, blijf wel uitkijken naar een andere.
Hangt er allemaal van af hoeveel je de machine gebruikt, en hoeveel tijd je wil "kamperen" in verhuurcentra? Wie maakte het niet mee dat je soms een uur of langer moet wachten in het verhuurcentra omdat de vorige huurder zicht niet aan de afspraken hield? In't verleden heb ik enkel stronkenfrezen gehuurd met botte beitels... Sinds ik m'n eigen machines heb hoef ik niet meer op anderen te rekenen en weet ik ten aller tijden in welke staat m'n machine is.joepiedubbelloepie wrote:En voor die € 5000,-- kun je de frees wel een keer of 60 huren, zonder rente, buitensporige machinekosten, en ook doorberekenen bla die bla enzv.![]()
Maar ja, hobby mag ook geld kosten toch...![]()
maar nogmaals, alles hangt er van af hoe vaak je bepaalde machines gebruikt.
- treespotter
- Prinses Irene
Dat is echt alles waard Peterke. Omrijden om iets te halen, daar zit ik ook niet op te wachten.
Dat is ook één van de redenen dat ik destijds mijn versnipperaar heb gekocht en waarom er eigenlijk nog maar zo weinig uren op heb staan.
Maar je kunt als collega's wel de zaken verdelen. Is ook een beetje een kwestie van gunnen. Op die manier hoef je niet altijd alles zelf te (willen) hebben.
Dat is ook één van de redenen dat ik destijds mijn versnipperaar heb gekocht en waarom er eigenlijk nog maar zo weinig uren op heb staan.
Maar je kunt als collega's wel de zaken verdelen. Is ook een beetje een kwestie van gunnen. Op die manier hoef je niet altijd alles zelf te (willen) hebben.
-
- Nieuw
je eigen machines scheelt een hele hoop ergernis.. meestal bij de verhuur bedrijven is het of stuk of bot en betaal jij het botte deel van je voorganger ook nog eens.
deze vermeer frees is wel een fijn freesje, maar alleen en luister heel goed, alleen als het zwenken ook hydrolisch is... is dat het niet, dan hou je het een kwartiertje vol en dan ben je kapot.... als het wel hydrolisch is dan gaat het vrij goed hoor.
maar mensen dit is ook toch niet te vergelijken met een duwmodel/opgevoerde bandschuurmachine?
deze vermeer frees is wel een fijn freesje, maar alleen en luister heel goed, alleen als het zwenken ook hydrolisch is... is dat het niet, dan hou je het een kwartiertje vol en dan ben je kapot.... als het wel hydrolisch is dan gaat het vrij goed hoor.
maar mensen dit is ook toch niet te vergelijken met een duwmodel/opgevoerde bandschuurmachine?
ken dat niet dan....
Heb een fijn freesje gevonden, met dank aan peter.
Leuk man!!! Wat heb je gevonden?
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
FSI st20
Ik ben er zeker van dat m'n freesje bij Tom een leuk en lang leven tegemoed gaat 
Omdat ik vorig jaar een FSI D30-470 kocht, stond de kleinere st20 er maar werkloos bij.
Veel geluk ermee Tom!

Omdat ik vorig jaar een FSI D30-470 kocht, stond de kleinere st20 er maar werkloos bij.
Veel geluk ermee Tom!