berken snoei
berken snoei
Enkele maanden geleden kwam ik tijdens een opdracht snoeiwerk tegen van de plaatselijke tuinaannemer. Bij navraag bleek dat de aannemer de klant had overtuigd dat het nodig was om de berken zo te snoeien, want "ze waren nog nooit gesnoeid geweest !!". Ondertussen zie ik dat hetgene hij zou moeten doen (de tuin onderhouden) ook nog eens niet gebeurt zoals het moet. De klant heeft me gevraagd om zelf de tuinaannemer te contacteren om een en ander uit te klaren.
Eigenlijk heb ik zin om een schadevergoeding te berekenen. Wat denken jullie ?
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Re: berken snoei
Wel erg hoog om je jas aan te hangen
Ik zou toch even op zijn minst de tuinman netjes aangeven dat dit niet geheel handig is
en hoe je dat precies gaat doen kun jij zelf het beste inschatten.....
Succes ermee

Ik zou toch even op zijn minst de tuinman netjes aangeven dat dit niet geheel handig is

Succes ermee
- climb fast, move slow -
Ik hoop voor die tuinman dat hij leert dat vakkennis in het ene vak geen garantie is voor vakkennis op een ander terrein.
Anders loopt hij nog eens stomweg bij een veearts binnen ipv bij een gewone dokter als hij zelf ziek wordt....
Anders loopt hij nog eens stomweg bij een veearts binnen ipv bij een gewone dokter als hij zelf ziek wordt....
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
deze foto is van april, begint het al weer een beetje uit te lopen? ik weet dat een berk hier niet van houdt.
daar kun je boom op zeggen
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
WiPe wrote:Ik hoop voor die tuinman dat hij leert dat vakkennis in het ene vak geen garantie is voor vakkennis op een ander terrein.

de meeste mensen worden door schade en schande wat wijzer. Ik denk dat dit weer een briljante actie is van die hovenier, want hij heeft er voor gezorgd dat er nu een boomverzorger is benadert....

Beter laat dan nooit, al zijn de kalveren reeds verdronkenludovanmil wrote:.... want hij heeft er voor gezorgd dat er nu een boomverzorger is benadert....

Last edited by Pietje on 16 Jun 2012, 20:36, edited 1 time in total.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- ludovanmil
- Diehard Treehugger

He Pietje, als er een kalf verdrinkt vindt ik dat toch erger dan zo'n kortwiek actie van een berk.....

volgens mij is het spreekwoord trouwens; als het kalf verdronken is dempt men de put Wat hier meer zou passen; de hovenier kan de boom in
Ziet er niet zo goed uit. Ik tracht in de loop van de week nieuwe foto's te posten. Ondertussen kan je nog genieten van wat professionele verankering in een grote wilg, zelfde locatie.ErikSint wrote:deze foto is van april, begint het al weer een beetje uit te lopen? ik weet dat een berk hier niet van houdt.
- ludovanmil
- Diehard Treehugger

Stefan, ik zie een gouden toekomst voor je op dit domein !
- treespotter
- Prinses Irene
Ik ook.ludovanmil wrote:![]()
Stefan, ik zie een gouden toekomst voor je op dit domein !

-
- Nieuw
Ik vraag me toch af of de tuinman ook heeft bedacht wat de toekomst moet zijn van die berken en of hij inziet hoe deze later moeten worden beheerd. Zou het z'n bedoeling zijn geweest om ze te blijven knippen als een haagbeuk. (carpinus betulus). OH, het was vast een vergissing. betula /betulus.
Tja, ik zou me er niet tegenaan bemoeien. Het is zonde van de bomen, maar ik vind het raar dat de klant jou als buitenstaander vraagt om die hovenier te gaan aanspreken.Stefan wrote:...De klant heeft me gevraagd om zelf de tuinaannemer te contacteren om een en ander uit te klaren.
Eigenlijk heb ik zin om een schadevergoeding te berekenen. Wat denken jullie ?
Sowieso kan jij geen schadevergoeding berekenen voor bomen die niet van jou zijn.

die klant kan hem toch inhuren, weet niet of hij taxeerd 

daar kun je boom op zeggen
Een boomverzorger inhuren om schadevergoeding los te krijgen?ErikSint wrote:die klant kan hem toch inhuren, weet niet of hij taxeerd
Dat is hetzelfde als een hovenier inhuren om je berken te laten snoeien.

Klant creëert zijn eigen problemen.

Toestand vandaag, komt helemaal goed...
- treespotter
- Prinses Irene
Tja...
Ik zou daar inderdaad ook niet tussen gaan zitten. Volgens mij schuift die klant jou nu in de vuurlinie en hoe jij ook gaat reageren tegen klant en hovenier.... Je doet het nooit goed (genoeg).

Ik zou daar inderdaad ook niet tussen gaan zitten. Volgens mij schuift die klant jou nu in de vuurlinie en hoe jij ook gaat reageren tegen klant en hovenier.... Je doet het nooit goed (genoeg).
Nieuwe interpretatie van heksebezems!!