hoeveel ruimte heb je om te rijden.Joris wrote:Ik heb het steeds wederkerende probleem dat ik die breekpen stuk sleur met die tirfor toestanden, en dat is al met lichte en zware versies gebeurd. Enige voordeel ervan is dat ik hem steeds binnen de garantie periode omgeruild kreeg en telkens van de dealer een volledige set aangeboden kreeg.resultaat, 1 tirfor in een hoekje en 4 staalkabels met hevel, toch mis ik soms de winch op m'n eerste jeep, kon je mooi mee doseren, snelheid haal je er niet mee voor de rest zeer handig.
right time right place for everything!
blijkbaar toch veel mensen die al spanning op de boom zetten voor het zagen ...
binnenkort op zoek naar een goed systeem om uit te slepen, het zal geen tirfor worden in elk geval, ondertussen
verbouwen verbouwen ...
anders werkt een loadertje met een staalkabel ook heel goed.
en om een hoek gaat ook met klapblok met een hijsband aan een boom te zetten.
zware staalkabel kost ongeveer 1 euro per meter, als hij niet gekeurd hoeft te worden en het zijn reststukken.
zo heb ik een kabel van 35 meter 6 ton wll met beide kanten een kous eraan geperst voor 30 euro gekocht en een van 18 meter ruim 20 mm dik (sterkte weet ik niet maar dit zal ergens tegen de 10 ton zijn) met 2 kousen voor 20 euro laten maken.
dit is wel een gevette kabel en geen gegalvaniseerde kabel dus altijd netjes droog weg leggen