De nieuwste accu technologie voor de professionele gebruiker.
De accu tophandle van Husqvarna wordt volgende week verwacht bij de dealers

Ik zaag nu bijna drie jaar met mijn Dolmar batterijzaag en kan zeker nog geen enkele vermindering van accucapaciteit bespeuren. Neem van mij aan dat capaciteitsverlies echt geen probleem is.densmee wrote:klopt maar hoe lang gaan de accu's mee?
want voor ca 250 euro aan aspen met je tophandel is ook best veel
dat is goed nieuws, ik zit er ook over na te denken om er een aan te schaffen. maar het is toch wel een hele klap geldtreespotter wrote:Ik zaag nu bijna drie jaar met mijn Dolmar batterijzaag en kan zeker nog geen enkele vermindering van accucapaciteit bespeuren. Neem van mij aan dat capaciteitsverlies echt geen probleem is.densmee wrote:klopt maar hoe lang gaan de accu's mee?
want voor ca 250 euro aan aspen met je tophandel is ook best veel
Waarom dan rene13.rene13 wrote:lees ik nu goed dat de accu volledig vol maar 35 min mee gaat?
dan moet je toch wel enkele accu's meer hebben om fatsoenlijk door te kunnen werken
Wel eens gedacht aan een omvormer in de sigararettenaansteker ( 12- volts aansluiting) van je auto Wolter? Kan je mooi je lader op aansluiten.treespotter wrote:Waarom dan rene13.rene13 wrote:lees ik nu goed dat de accu volledig vol maar 35 min mee gaat?
dan moet je toch wel enkele accu's meer hebben om fatsoenlijk door te kunnen werken
Je staat niet continue te gassen met zo'n tophandle zaag. Laat je een benzine kettingzaag aanstaan dan is je tankje leeg voor je het weet, maar wanneer je de 'gashandle' van de batterijzaag loslaat dan gebruikt hij geen energie.
Tijdens het snoeien van een boom moet je echt je best doen om een zaag in een uur werktijd ongeveer een kwartiertje daadwerkelijk te laten brullen.
Wanneer je tijdens de pauzes van batterij wisselt en je neemt de lader mee naar je werk dan kun je echt prima de hele dag werken met die zaag.
Wanneer het voor mij niet mogelijk is om de batterijen te laden dan zaag ik de batterijen leeg en ga eventueel verder met een benzinezaag.
Je kan natuurlijk ook twee extra batterijen aanschaffen. Dan hoef je voor het snoeien geen motorkettingzaag meer te gebruiken aan het eind van de dag en kun je de lader thuis laten.
Nogmaals, staar je niet blind op die 35 minuten. Wanneer je volcontinue 35 minuten lang een benzinekettingzaag hebt gebruikt dan komt de buurt kwaad kijken welke ... daar herrie staat te maken en zijn jou vingers van je handen gevallen van de trilling.
Ook een benzinezaag gebruik je niet 35 minuten lang volcontinue.
Haha, dit keer was Wouter mij voor.
Dat zal best Ivo en dan heb je nog steeds een hele fijne zaag, maar dan werkt jou zaag op DIESEL. Niet dat jij dan last hebt van de uitstoot die jij extra produceert. Die afvalgassen sta jij dan niet bij de zaag in te ademen, maar jij gooit daardoor wel onnodig extra de grill van jou achterligger vol met fijnstof.ivo wrote:Wel eens gedacht aan een omvormer in de sigararettenaansteker ( 12- volts aansluiting) van je auto Wolter? Kan je mooi je lader op aansluiten.
Werkt bij ons prima. Moet alleen wel exact 12 v wezen , anders springt de zekering van de omvormer er steeds uit.
Steven wrote:Stelletje kuthippies! haha
Hoe word die accu gemaakt?
Het plastic van de machiene?
De koper van de spoelen?
en de rest?
Nee das milieu bewust...