Roeken verhuizen te veghel

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Roeken verhuizen te veghel

Post by -WOUTER- »

In de Veghelse Krant op de voorpagina kwam ik dit tegen :

Roeken verhuizing ivm bomenkap !
telekraan gebruik niet echt volgens regels, en ik heb er zelf zo mijn bedenkingen bij, maar politiek gezien zal 't wel scoren.

groeten wouter
- climb fast, move slow -
KIMME
Treehugger
Treehugger

Post by KIMME »

Ik weet niet of er in dit geval veel keuze is, gezien de plaatsing van dat nest. Als je zo ver moet uitlopen op die takken, bestaat er volgens mij veel kans dat het nest er af valt of zwaar beschadigd word tijdens het verkassen. Ik denk dat dit de allerbeste manier is om dit soort werk echt goed te doen.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Thijs
Moderator
Moderator

Post by Thijs »

we hebben het ook een paar keer gedaan.
we hadden de nesten vast gebonden met draad toen met vork en al naar beneden laten zakken aan touw. wou prima! was een een leuk klusje in van die hoge dingen tot in de kleinste topjes moet klimmen
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Jan-Sietze
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Jan-Sietze »

Een roek kan prima zelf een nest bouwen, ik denk dat ze geeneens een verplaatst nest gaan gebruiken...
Ik vind het een mooie media stunt om te laten zien "hoe goed ze wel niet zijn" :?
Thijs
Moderator
Moderator

Post by Thijs »

nee het werkt echt goed. we hebben nesten verplaats van de begraafplaats in hoogeveen. er waren er zo veel dat je eigenlijk gegarandeerd er wit weg kwam. we hebben ze verplaats naar een bosje langs de snelweg en dat bosje word nu per jaar voller met nesten en op de begraafplaats word eigenlijk nauwelijks nog genesteld.

nou weet ik niet of de roeken nou een soort van dorp willen hebben dus dat alles bij elkaar trekt of dat de jongen automatische terug gaan naar hun oude nest plaats.
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Post Reply