Maar effe back to topic....sequoia's
Prachtige bomen, mooi hout en super leuk als ze in je voortuin groeien

Mijn giganteum groeit prima, de sempervirens is nog maar 10 cm hoog maar heeft de strenge vorst goed doorstaan

Moderator: geert7
Hout van Sequoia en Sequoiadendron wordt gebruikt om broedmachines te maken. Het hout gaat weinig of niet werken onder het temperatuurverschil en de vochtigheid in de machine.-WOUTER- wrote:
Heb net een deel van de planken die ik eerder heb verzaagd op het kopstuk van m'n carport gemaakt, dus weet je over enkele jaren te vertellen of ze duurzaam zijn![]()
Banzaai?treespotter wrote:Het was ook niet de bedoeling om er Banzaai boompjes van te maken. .
ludovanmil wrote:Mooie banner Tamil !! wil ik ook zo'n draaiend ding....
ludovanmil wrote:![]()
Mooie banner Tamil !! wil ik ook zo'n draaiend ding....
Het valt mij trouwens ook op dat de Sequoidendron's het hier ( in NL) vaak niet goed doen. Ik heb er een op de nominatie staan om te vellen ivm massa's afstervende takken.
( ja. Danny, tegen die tijd laat ik het je weten)
Toch teveel een niet inheemse soort ?? Of wat zou een andere reden kunnen zijn ?
Voor zover ik weet wordt het hout gebruikt voor broeimachines omdat het hout weinig of niet werkt.Tamil wrote: Hier op de klei
Of moet ik dat maar uit mn hoofd laten omdat het net populieren hout is,
iemand hier ervaring mee?
Ik wil het binnen gaan toepassen als stukje wandbekleding.
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt Ludo dus die excuses hoef jij niet te maken kerel.ludovanmil wrote:SODEJU........
Miischien heb ik toch iemand anders vals beschuldigd, daarvoor diepe excuses Wolter![]()
Waarom dacht jij dat Tamil er Dollyhead van moest maken Ludo...ludovanmil wrote: Volgens mij Is Tamil de 'boosdoener'....![]()
Heb ik ook iets draaiends.....leuk !
Maar let op .....wie weet worden er binnenkort massa's van dat zaagje verkocht want mijn oude hoofd staat dadelijk bij Makita / Dolmar in een paginagrote advertentie....
Tamil wrote:Wolter heeft dat echt niet aan me gevraagd !!!