gevalletje pech....en jullie

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
ivo
Treehugger
Treehugger

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by ivo »

treespotter wrote:
wes houtboer wrote:Onze wapens zijnntrouwens altijd doorgeladen, is verplicht!!!!!
Even voor mijn beeldvorming Wes... Is dat zoiets als een draaiende MS880 zonder kettingrem aan je gordel hebben hangen?

Klinkt logisch.
Ik ga er maar vanuit dat het wapen op S(afe) staat. Dus zeg maar een MS 880 mét kettingrem. Klinkt logischer :D
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "

Post by wes houtboer »

treespotter wrote:
wes houtboer wrote:Onze wapens zijnntrouwens altijd doorgeladen, is verplicht!!!!!
Even voor mijn beeldvorming Wes... Is dat zoiets als een draaiende MS880 zonder kettingrem aan je gordel hebben hangen?

Klinkt logisch.
Nee, dat met die 880 zonder kettingrem zou zelfsnik nooit doen. Er gebeurt niks met het wapen zolang je de trekker niet overhaalt. En om de trekker over te halen moet het wapen eerst uit het holster. Dus erg veilig allemaal!!!!
salutantibus et vade scandens
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "

Post by wes houtboer »

wes houtboer wrote:
treespotter wrote:

Klinkt logisch.
Nee, dat met die 880 zonder kettingrem zou zelfsnik nooit doen. Er gebeurt niks met het wapen zolang je de trekker niet overhaalt. En om de trekker over te halen moet het wapen eerst uit het holster. Dus erg veilig allemaal!!!!
En voor Ivo, ons wapen heeft geen veiligheidspal.
ivo
Treehugger
Treehugger

Post by ivo »

Zo zie je maar weer: schoenmaker blijf bij je leest! :lol: gelukkig hebik meer verstand van bomen! :wink:
Last edited by ivo on 18 Nov 2012, 22:00, edited 1 time in total.
densmee
Treehugger
Treehugger

Post by densmee »

wes houtboer wrote:
treespotter wrote:

Klinkt logisch.
Het holster is toch eentje met een druksluiting achter de trekker?
is die trekker zo afgesteld dat hij niet af kan gaan als die druksluiting dicht zit.

ik dacht dat jullie met een glock schoten, maar het is een Walther P5 zie ik nu
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
honda_power
Treehugger
Treehugger

Post by honda_power »

1 maal populier kap van lantaarnpaal af, laats nog een hele lantaarnpaal geplet door zware gesteltak van een ceder was de ceder aan het omzagen gaat goed halverwege nog ff een windvlaag en waait net op de lantaarnpaal :oops:

verder schutting, net ff gaatje in golfplaat doordat blokje hout wegschiet met afzagen,
frits

Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "

Post by wes houtboer »

Klinkt logisch.[/quote]

Nee, dat met die 880 zonder kettingrem zou zelfsnik nooit doen. Er gebeurt niks met het wapen zolang je de trekker niet overhaalt. En om de trekker over te halen moet het wapen eerst uit het holster. Dus erg veilig allemaal!!!![/quote]Het holster is toch eentje met een druksluiting achter de trekker?
is die trekker zo afgesteld dat hij niet af kan gaan als die druksluiting dicht zit.

ik dacht dat jullie met een glock schoten, maar het is een Walther P5 zie ik nu[/quote]

Nee hoor densmee, gewoon een holster met een beugel over de hamer. Trekker zit volledig verborgen in t holster. Wapen is alleen te trekken door de diender zelf. En helaas een wp5 en geen glock. Maar we krijgen volgend jaar een nieuw dienstwapen, nog ff wachten dus.
densmee
Treehugger
Treehugger

Post by densmee »

wes houtboer wrote:Klinkt logisch.
Nee, dat met die 880 zonder kettingrem zou zelfsnik nooit doen. Er gebeurt niks met het wapen zolang je de trekker niet overhaalt. En om de trekker over te halen moet het wapen eerst uit het holster. Dus erg veilig allemaal!!!![/quote]Het holster is toch eentje met een druksluiting achter de trekker?

ik dacht dat jullie met een glock schoten, maar het is een Walther P5 zie ik nu[/quote]

Nee hoor densmee, gewoon een holster met een beugel over de hamer. Trekker zit volledig verborgen in t holster. Wapen is alleen te trekken door de diender zelf. En helaas een wp5 en geen glock. Maar we krijgen volgend jaar een nieuw dienstwapen, nog ff wachten dus.[/quote]
okee dus de hamer is in ontspannen toestand in de holster, ik vond het al vreemd.
als je anders valt ofzo dan heb je natuurlijk al de kans dat je wapen afgaat :o
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
R Schra
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker

Post by R Schra »

-WOUTER- wrote:Tjonge....en jij kunt jezelf nog steeds gewoon verzekeren of sta je inmiddels op een zwarte lijst voor verzekeraars :lol: :lol:
Voluit benoemd tot licht getint schaap van de firma :mrgreen:

Verzekeraar heeft zo zijn nukken, eigen risico lusten de (klim)apen ondertussen geen brood van.....Anders is de premie helemaal niet te betalen.
Ronald,

European nogwat
ivo
Treehugger
Treehugger

Post by ivo »

IMG_0062.jpg
Hij is al eens voorbij gekomen in een ander topic, maar hier is ie dan nog een keer. gevalletje te hard de bocht door en een tikje tegen een stoeprand van een verkeersgeleider... :oops: :lol:
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Volgens mij zijn die smalle snipperaars bij elk bedrijf wel een keer 'uit de bocht' gevlogen.
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

ho, ho Wolter ! :)
toch leuk.....althans om te z :? ien bij een ander.
Jacco
Nieuw
Nieuw

Post by Jacco »

Haha een 625 opzijn kant, een aantal jaar geleden op een donkere december morgen rij ik achteruit over een bedrijfsterrein en ineens een harde bonk. Kijk in m'n spiegel en zeg tegen m'n maat t lijkt wel of er een kar op z'n kant achter de bus ligt. Die lag er daarnet toch niet. We kijken elkaar aan en tegelijk shit de chipper.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

ludovanmil wrote:ho, ho Wolter ! :)
Nee echt Ludo. Op een gegeven moment kwamen die smalspoor onderstelletjes onder de versnipperaars op de markt en toen kiepten die dingen bij bosjes.
Die dingen waren erg handig voor smalle poortjes, alleen die poortjes werden nooit gehaald. Menig op- of afrit heeft strepen op het asfalt staan.
michiel
Nieuw
Nieuw

Post by michiel »

ik heb een tijdje terug de snipperkar achter de trekker op ze kant gehad,door dat ik een varkensrug over het hoofd heb gezien bij het verlaten van de rotonden.zal kijken dat ik de foto er nog op krijg
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

Ja Michiel, goed bezig JONGUH. knal die foto er maar op :lol:
Post Reply