treespotter wrote:[quote="Joeri"Is deze wetgeving van toepassing op alle 1 handzaagjes (ook accu)?
Kijk Joeri, dat bedoel ik nou.
Jij noemt het zaagje nou precies zoals je hem NIET mag gebruiken. Die tophandlezaagjes zijn GEEN éénhandszaagjes. Dat zijn tophandlezaagjes pas nadat je ze oneigenlijk hebt gebruikt. Dan hou je ééń hand over na het ongeval.
Je hebt het zelf niet in de gaten, maar jij bent volgens mij precies de reden waarom de fabrikanten zelfregulerend (dan is wetgeving vanuit Europa dus niet nodig) eisen van hun dealers dat er een certificaat moet worden overlegd wanneer een tophandlezaag wordt verkocht.
Tophandlezaagjes zijn in de boom makkelijk manoeuvreerbaar. Dat is de reden dat ze door ons zo graag worden gebruikt.
De leek denkt dat het zaagjes zijn die je met één hand mag bedienen, maar dat mag alleen maar onder specifieke omstandigheden en wanneer je hebt leren zagen met deze tophandlezagen.
Het verbod op reguliere motorzagen voor de particuliere markt is absurd. Met de juiste veiligheidsmiddelen is zo'n zaag niet echt gevaarlijk omdat hij gewoonweg niet met één hand te bedienen is.[/quote]

Ja Wolter, helemaal gelijk, In mijn vorige vakgebied heb ik echter geleerd dat je adviezen niet geeft om te laten opvolgen , maar om te kijken wat iemand er mee doet.
En ik heb zo'n vermoeden dat Joeri dit advies NIET ter harte gaat nemen.
Hij vroeg trouwens wat we van de 192 vonden en daarnaast kreeg hij weer gratis allerhande ongevraagde (m.i. zinvolle) adviezen.
De meeste mensen worden door schade en schande wijs....
En nu heb ik ook best domme dingen gedaan in mijn leven. Maar regelmatig met één hand zagen is pas echt STOM !
En dat doen nog best veel mensen en dan niet alleen hobbymatig.