speedclimb

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
Roel
Treehugger
Treehugger

speedclimb

Post by Roel »

Freerk
Treehugger
Treehugger

Post by Freerk »

Ik heb toch weinig last van hoogtevrees, maar hier pas ik toch echt voor.:shock: :( :shock: :(

400 voet is volgens mij zo'n 115-120 meter, dus net zo hoog als de hoogste boom. Maar toch ...... 100 keer liever die boom in!!!!!!!

Greetz Freerk
Administrator

Post by Administrator »

het heeft weinig met bomen te maken, maar het is net zo bizar als de klimmer hierboven in het filmpje doet...
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6227308929

Even de eerste twee minuten uitzitten...
Roel
Treehugger
Treehugger

Post by Roel »

tja da weet ik ook wel maar ja als ik hem zie klimmen krijg ik het toch aardig benauwd :shock: :?
Roel
Treehugger
Treehugger

Post by Roel »

hooo verkeerd gelezen sorry :oops:

zo blijf je lekker lenig en jong :D
chestnutnut
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by chestnutnut »

als ik mij niet vergis heeft deze waaghals intussen het tijdige reeds voor het eeuwige gewisseld.

groeten,
Joe
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

chestnutnut wrote:als ik mij niet vergis heeft deze waaghals intussen het tijdige reeds voor het eeuwige gewisseld.

groeten,
Joe
O. Hoe dan? Door zijn nek te breken toen hij in bad uitgleed? :D Of door hondsdolheid op te lopen van die Herdershond.

Gheezssss. Als je zo niet een keer verkeerd op je plaat gaat.
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Als ik het goed begrepen had heeft hij 5 jaar geleden een ongeluk gehad met bungee-jumpen. Dat deed hij natuurlijk niet "normaal"; hij gebruikte daar klimtouw voor. En dat brak toen :shock: en toen was het over. Alweer 5 jaar geleden. Jammer voor zijn vrouw en twee kleintjes.

In het filmpje springt hij een stukje om bij de volgende greep te komen. Het verhaal gaat dat hij bij het opnemen van het eerste filmpje mis sprong. Omdat hij niet zomaar een klimmer is, is hij in staat om gewoon in zijn val de vorige greep te grijpen en niet naar beneden te lazeren. Als je goed naar zijn handen kijkt, zie je dat ze de twee opnames door elkaar gebruikt hebben.

Er zijn van die mensen die 's ochtends, voor de eerste koffie, eerst even 100x aan 1 arm optrekken, 10x per vinger door alleen aan die vinger te hangen(!). Als je dat kan, dan is een gewone klimroute gewoon niet zo spannend meer. En ga je andere dingen doen. Zo is er een Fransman die solo hoge gebouwen beklimt. Hij heeft wel een gordel om en een paar setjes bij zich, zodat hij zich vast kan zetten als er iets tegenzit.

Mocht je ooit de kans krijgen "Scream Of Stone" te zien; matige film met een bloedstollende soloklim in Autralie door een giga overhang, HOOOOOOG. Alleen al die scene is de hele film waard...
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Pietje wrote:
Er zijn van die mensen die 's ochtends, voor de eerste koffie, eerst even 100x aan 1 arm optrekken, 10x per vinger door alleen aan die vinger te hangen(!).
Alleen al als ik er aan denk :roll:
Thijs
Moderator
Moderator

Post by Thijs »

ik pak voor de brinta altijd ff 2 blokken hout en die zwaai ik 20x boven mijn hoofd en daarna druk ik de auto naar mijn werk :lol:
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Volgens mij was jij nog iets vergeten Thijs!
Thijs wrote:ik pak voor de brinta altijd ff 2 blokken hout en die zwaai ik 20x boven mijn hoofd en daarna druk ik de auto,
die in zijn achteruitversnelling staat met aangekoppelde versnipperaar,
naar mijn werk :lol:
8)
Zjoske
Miss Vuurpijl
Miss Vuurpijl

Post by Zjoske »

Hey Jongens dit is nu parcour.
Een sportieve trent ontstaan in Frankrijk. Die jongens die je in het filmpje zag hebben daar al jaren op getraind. Ze weten dus wat ze doen en nee dat is niet geheel zonder risico's.
Dat trainen zal inderdaad ff je aan één vinger optrekken voor een keer of vijftig zijn. Stond laats een artikel in de volkskrant hierover. Het ging over het hele gebeuren en was tevens een intervieuw van twee nederlandse gasten die dit dus doen.
Maar ondanks dat het mij leuk lijkt om dit te kunnen wordt ik al moe als ik het filmpje zie.
en brinta werk pas echt als je er twee rauwe eieren in gooit :x

GRRRR Zed
grietje
Nieuw
Nieuw

Post by grietje »

haha ja die is mooi!
en als dat niet lukt kun je altijd nog in nederland gaan jumpen met uhh hoe heet die ex minister ook alweer??
Shaman
Nieuw
Nieuw

Post by Shaman »

waanzinnig hoogte valt mee mijn hoogste punt was in safre in frankrijk 10 touwlengtes 300 meter.Maar rotsjes zie ik niet meer sinds ik in de boompjes zit ^^.Af en toe somers ja met kratje bier voor de fun.
De boom valt niet ver van de appel :)
JHB
Nieuw
Nieuw

.......zucht

Post by JHB »

diep respect!!
Post Reply