T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Re: T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by treespotter »

Hij is zelfs te vergelijken met mijn opgevoerde 192.

Jongens! Vergeet die twijfel en ga ermee zagen. Alleen daardoor zul je zien dat die batterijzaag het NU van de boomverzorging is. De 20 meter per seconde is gewoon 20 meter per seconde en het koppel van de elektromotor is DIRECT aanspreekbaar zonder dat de benzinemotor van het zaagje op toeren moet krabbelen zoals bij een benzinezaag.
enricovanwees
Treehugger
Treehugger

Post by enricovanwees »

ben wel benieuwd wie de eerste electromotor na een x aantal uren doorgebrand krijgt, of dat de koolborstels op zijn (die er denk ik wel inzitten).
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
Treebo
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Treebo »

enricovanwees wrote:of dat de koolborstels op zijn (die er denk ik wel inzitten).
Die zitten er niet in.
roelce
Treehugger
Treehugger

Post by roelce »

de eerste die er mee gaat doen wat hij ook deed met de 200 beetje doorduwen enzo ben inderdaar benieuw hoe lang ze mee gaan de motoren
greetz roel
STIHL timbersports hope to get like jason
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

het is dan ook geen 200 roel het is net iets anders werken. en dat is even aanpassen. maar voorlopig gaat het super goed zelf tot nu toe geen last van het vochtige weer van de voorbij week .
laat een oen niet zomaar doen !
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Je kunt doorduwen wat je wilt en proberen te forceren maar de zaag heeft daar een slimme beveiliging voor die bij teveel weerstand gewoon de zaak blokkeert :wink:

Er gaat dan een waarschuwingslampje branden en als je dat teveel doet gaat er automatisch een melding bij Husqvarna NL. Binnen twee weken krijg je een brief thuis waarin je vriendelijk verzocht wordt een opfris zaagcursus te komen volgen :lol: :lol: :lol:
- climb fast, move slow -
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

:lol:

Even ter info. Dolmar heeft een ander trucje. Zij laten hun zaagje 2,5x langzamer draaien en hebben dat 'veiligheidje' niet nodig. Hun koppel aan de ketting is veel hoger en met hun zaag kun je wel doorduwen.
Is dat nodig/wenselijk/plezierig. Echt niet. Laat die Husqvarna "zijn ding doen". Er zijn hele roedels boomverzorgers geweest die moesten afhaken door schade aan polsen en ellebogen. Allemaal schade door overbelasting van de gewrichten. Wat dat betreft alleen al is die overbelastingsschakelaar op de T536LiXP een grote stap voorwaarts.

Vertrouwen in de interne elektronica kun je echt hebben. Husqvarna is al sinds jaren een onderdeel van één van de grootste elektronica fabrikanten ter wereld.
Jullie hebben ondertussen allemaal gezien dat de producten die Electrolux/Husqvarna de laatste jaren op de markt brengt eerst goed moeten zijn voordat ze in de schappen komen te liggen. Voor ons als wachtende klant soms zeker frustrerend, maar voor de gebruiker van een nieuw product echt een fijne zekerheid. :wink:
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

-WOUTER- wrote: Er gaat dan een waarschuwingslampje branden en als je dat teveel doet gaat er automatisch een melding bij Husqvarna NL. Binnen twee weken krijg je een brief thuis waarin je vriendelijk verzocht wordt een opfris zaagcursus te komen volgen :lol: :lol: :lol:
dat verklaart die telefoon uit nederland en die rook uit men zaag. voor alle radertjes eruit vlogen :lol:
Gardenier
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Gardenier »

Nou, gister en vandaag met de zaag gewerkt en dat is uitstekend bevallen!
Drie eiken gesnoeid en twee esdoorns gerooid. Zaag is goed in balans en is sterk genoeg. Erg handig die accuspanningmeter, en haakje achterop zit perfect.
De enige feature die ik nu kan bedenken is een gereedschapsloze kettingspanner.

Maar wat is dat geweldig zonder herrie te maken, en alleen een knopje indrukken en gaan!

Groet, Jorg
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Mooi he :D

En als je er meer mee werkt ga je hem ook steeds meer waarderen, dat is echt bizar als je dan een benzine variant aan je gordel hangt en je op de aan uit knop zit te duwen om hem aan de gang te krijgen.... :lol:
Gardenier
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Gardenier »

En het gewicht ook ideaal!
Een leuke uitbreiding op dit accugebied zal de heggenschaar zijn. Ik had nooit gedacht zo 'groen' te worden. :wink:
Roald
Nieuw
Nieuw

Post by Roald »

Ook enkel positieve ervaring.
De zaag haar werk laten doen en zelf genieten van het gebruiksgemak.
Haakje achteraan zit idd perfect. Geen enkele keer de zaag hinderlijk aan de gordel gehad bij het klimmen.
Merci kerstman :-D
boomgnoom
Treehugger
Treehugger

Post by boomgnoom »

treespotter wrote:Densmee. Doe iedereen en vooral jezelf een heel groot plezier. Vergelijk een accuzaag niet met een benzinezaag!

Na aanschaf heb je geen kosten meer aan brandstof.
Je hoeft je nooit meer de vlekken voor je ogen te trekken om de zaag te starten.
Je hebt geen onnodige herrie meer aan je hoofd.
Je staat geen schadelijk stoffen meer in te ademen (en dat is iets wat in deze industrie enorm wordt onderschat en weggedrukt).
Jou zaag kan draaien op de energie die jij fabriceert in jou 'eigen' windmolen of zonnepaneel en hoeft dus geen onderdeel meer te zijn van de vervuilende olieindustrie (je weet wel, maatschappijen die boorplatforms willen gaan bouwen in de poolstreken of bronnen die aan het lekken slaan en hele maritieme ecosystemen om zeep helpen).

Die batterijen kun je trouwens ook gebruiken voor de heggescharen en andere batterijproducten van Husqvarna. Daar zou je dan dus geen accu's en lader meer voor hoeven aanschaffen.
trek jij je de vlekken voor de ogen < dan zou ik naar ome dokter gaan!!!!
the pull gnome
victim of gnomebashing
boomgnoom
Treehugger
Treehugger

Post by boomgnoom »

boomverzorgingbruno wrote:
-WOUTER- wrote: Er gaat dan een waarschuwingslampje branden en als je dat teveel doet gaat er automatisch een melding bij Husqvarna NL. Binnen twee weken krijg je een brief thuis waarin je vriendelijk verzocht wordt een opfris zaagcursus te komen volgen :lol: :lol: :lol:
dat verklaart die telefoon uit nederland en die rook uit men zaag. voor alle radertjes eruit vlogen :lol:
en als je het dan nog eens doet dan komen ze je zaag afpakken :mrgreen: :mrgreen:
the batery powered gnome
victim of gnomebashing
RinusVirens
Nieuw
Nieuw

Post by RinusVirens »

Deze zaag heb ik nu twee weken in bezit. Helemaal top deze zaag! Afgelopen zaterdag getest naast de ms 200. Qua snelheid doet deze zaag niet veel onder. Takken met een geringe diameter zaagt deze zaag even snel door als de ms 200. Nu nog een goede heggenschaar en de accu is multifunctioneel inzetbaar.
walter
Nieuw
Nieuw

T536 Li XP Husqvarna tophandle accuzaag

Post by walter »

Als de diameter maar klein genoeg is gaat t idd even snel. En anders moet je mss toch eens je ms200 na laten kijken
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

RinusVirens wrote:Deze zaag heb ik nu twee weken in bezit. Helemaal top deze zaag! Afgelopen zaterdag getest naast de ms 200. Qua snelheid doet deze zaag niet veel onder. Takken met een geringe diameter zaagt deze zaag even snel door als de ms 200. Nu nog een goede heggenschaar en de accu is multifunctioneel inzetbaar.
ketting van je ms200 omdraaien?
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

oh jee......kijk toch uit met die digitale tenen. :?
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

lukt je toch niet om een ketting verkeerd om op een 200T te laten lopen :wink:
dat is zo'n oud broodje aap verhaal Image
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

en het mag ook niet. want dan botst eerst je beitel tegen het hout en niet jou dieptesteller :P
RinusVirens
Nieuw
Nieuw

Post by RinusVirens »

:D :D :D De ms200 is nog in uitstekende conditie!! De ketting lag er ook nog goed op hehehehe..... Feit is wel dat de accuzaag een uitkomst is. Volgens mij kan het een forse brandstof, lees aspen besparing opleveren. Klanten hoor je niet als je vraagt of je wat stroom mag gebruiken. Vraag je om een kannetje aspen dan kijken ze je raar aan :mrgreen:
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Ik durf mijn lader niet mee te nemen naar de klant. Ik ken mijzelf. Voor ik het weet ben ik weer thuis en kom ik er achter dat de lader nog bij de klant staat. Dat is natuurlijk niet erg als je de volgende dag weer in die buurt werkt, maar je zal het net zien, dan duurt het weer weken voordat je in die hoek zit. :roll:
Misschien moet ik die lader bewaren in een grote hoes. Dan kan ik die hoes over het stuur leggen tijdens het laden bij de klant.
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

geluk is een kwestie van een goede gezondheid en een slecht geheugen. en zo te horen Wolter zit dat laatste wel goed ! :wink:
daarbij......gewoon meenemen die lader jonguh, dan kan je tenminste blijven doorzagen met de accuzaag anders moet je weer over op benzine, want na 2 x 3/4 uur volop zagen zijn je accu's toch echt wel leeg !!
Of overal briefjes ophangen ; denk aan de lader, of meerdere laders kopen, of aan de klant vragen of ze als jouw geheugen willen functioneren.
Je kan toch niet zeggen dat ik niet met je meedenk hè !? :wink:
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

hang gewoon een bougie sleutel aan een touwtje aan jou instap portier. liefst lang genoeg. wie niet horen wil moet maar voelen :wink:
Post Reply