Ls,
Voor het afstellen van mijn MS361 ben ik op zoek naar een tachometer.
Het bestellen van zo'n apparaatje blijkt in Nederland niet zo eenvoudig; ik vind enkel op de site van DTI bestelinformatie (en een hoge prijs voor het verzenden).
Mijn vraag: Waar hebben gelukkige tachometer-bezitters hun meter gekocht?
MvrG, Mark
toerentalmeter / tachometer
Dank voor je antwoord.
Mijn dealer stelt idd ook gratis af, maar levert helaas ook een futloze, conservatief (rijk) afgestelde machine af...
De vraag blijft dan ook staan: waar haalt iedereen z'n tachometer vandaan? Of het nu zo'n Stihl EDT of een IDT TechTach / FastTach maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
MvrG, Mark
Mijn dealer stelt idd ook gratis af, maar levert helaas ook een futloze, conservatief (rijk) afgestelde machine af...
De vraag blijft dan ook staan: waar haalt iedereen z'n tachometer vandaan? Of het nu zo'n Stihl EDT of een IDT TechTach / FastTach maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
MvrG, Mark
- treespotter
- Prinses Irene
De tacho is binnen. Wat valt op bij het afstellen van mijn MS361:
- de machine mag op een hoog toerental draaien; spec zegt 14000 rpm
- het 'afstellen' is meer 'fine-tunen'; de schroefjes zijn door stihl aardig begrensd
- de machine heeft lekker veel vermogen tijdens het zagen. Onbelast dan ook ca. 14600 rpm... Terwijl de machine zelfs wat rijker staat dan de fabrieksinstelling (H volledig open en L een kwart). Zaagje wil wel...
- de machine mag op een hoog toerental draaien; spec zegt 14000 rpm
- het 'afstellen' is meer 'fine-tunen'; de schroefjes zijn door stihl aardig begrensd
- de machine heeft lekker veel vermogen tijdens het zagen. Onbelast dan ook ca. 14600 rpm... Terwijl de machine zelfs wat rijker staat dan de fabrieksinstelling (H volledig open en L een kwart). Zaagje wil wel...