Gezocht Douglas van 20 meter en riggers
Moderator: geert7
-
- Nieuw
Gezocht Douglas van 20 meter en riggers
Wil je meer weten, bel me op nr
0654321443
Groeten,
Mark
-
- Treehugger
Re: Gezocht Douglas van 20 meter en riggers
Is het een optie die misschien voor langer goedkoper is om van bewapend beton te maken. Pvc buizen met koppel stukken. Vierkant gevlochten betonijzer, bevestigen op funderings paal. Heipaal van 20 mtr waarschijnlijk makkelijker om aan te komen. Gaat je vast wel lukken.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
Winchit!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
Foei Enrico.....
Beton dan doen wij nie hè Jonguh !!
We zijn verdorie geen bouwkundige.
Zal mijn ogen op houden Mark en de kettingzaag in toom, want vaak wordt het kachelhout...
Weet wel een mooie in Boxtel te staan....naast de grondwoning
Beton dan doen wij nie hè Jonguh !!
We zijn verdorie geen bouwkundige.

Zal mijn ogen op houden Mark en de kettingzaag in toom, want vaak wordt het kachelhout...
Weet wel een mooie in Boxtel te staan....naast de grondwoning

douglassen van 20 meter weet ik er voldoende te staan (ligt een beetje aan de aftop diameter), die ook nog wel te koop zijn.
Maar ik denk niet dat het de bedoeling is om 1 stam van voorbij Eindhoven te gaan halen.
Maar ik denk niet dat het de bedoeling is om 1 stam van voorbij Eindhoven te gaan halen.
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
-
- Nieuw
De palen die er nu staan zijn grove den. Ik kreeg het advies om beter Douglas te gebruiken vanwege duurzamer. Andere opties die voldoende sterk zijn en recht en dik genoeg natuurlijk ook goed.
De gemiddelde diameter moet 300 mm zijn. Hoe dichter bij Amsterdam de palen te vinden zijn, hoe goedkoper uiteraard.
Wie kan ik alvast contacten over de bomen bij Eersel? En wie weet een vervoerder voor dit soort palen?
alvast bedankt!
mark
De gemiddelde diameter moet 300 mm zijn. Hoe dichter bij Amsterdam de palen te vinden zijn, hoe goedkoper uiteraard.
Wie kan ik alvast contacten over de bomen bij Eersel? En wie weet een vervoerder voor dit soort palen?
alvast bedankt!
mark
- treespotter
- Prinses Irene
Probeer Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten eens. De laatste ziet Douglas als een ongewenste indringer en wil over het algemeen in zijn natuurterreinen graag af van deze bomen. Begin ook alvast een zoektocht naar een transporteur die voor jouw deze uiteindelijk 30 meter lange transportopdracht vanuit een bos kan ondernemen.
20 meter is als langhout wel te transporteren, maar wordt wel een prijzige aangelegenheid voor 1 stamtreespotter wrote:Probeer Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten eens. De laatste ziet Douglas als een ongewenste indringer en wil over het algemeen in zijn natuurterreinen graag af van deze bomen. Begin ook alvast een zoektocht naar een transporteur die voor jouw deze uiteindelijk 30 meter lange transportopdracht vanuit een bos kan ondernemen.
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
-
- Treehugger
Chauffeur met "vrienden" een dagje meteen mee laten doen als tegen actie, lachen als het een typisch buik-chauffeur is.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
-
- Nieuw
bedankt voor tips en trucs heren!