Ik zou willen beginnen met me even voor te stellen.
Ik ben Randy Hellebosch uit Mol in België en ik begin in september met de opleiding tot boomverzorger bij Syntra Tongeren.
Ik kom een beetje in de boomverzorging binnengewaaid vanuit nogal onverwachte hoek. Ik werk namelijk al 8 jaar als psychiatrisch verpleegkundige. Ook verzorging maar toch net wat anders.

Het idee is begonnen op een manier die ik nu niet als de meest ideale of mooie zou willen omschrijven. 2 bomen in de tuin bij mijn ouders die weg moesten. Ze wonen heel klein en de bomen van een 15m hoog laten vallen was geen optie in een tuin van 8m. Dus daarom ik erin en ze van helemaal uitgekleed en afgebroken met mijn rotsklimmateriaal. (waarschijnlijk nu tegen heel veel haren ingestreken en op heel veel tenen getrapt?) Maar dat heeft wel de microbe bij me binnengebracht.
Een klein jaar geleden ben ik echt beginnen broeden op een kleine cariere switch. Vanuit mijn ervaringen hierboven had ik wel het idee dat ik dit goed moest aanpakken en niet wat aanmodderen. Dit kan je thuis doen maar zeker niet tegenover klanten en al helemaal ook niet tegenover bomen die er meestal al 2 of 3 keer mijn leven staan. Die verdienen beter, dus beginnen zoeken naar opleidingen. De meest betaalbare was dan Syntra.
In het begin als bijberoep omdat ik nogal wat vaste kosten te dragen heb, maar uiteindelijk hoop ik de switch toch wel volledig te kunnen maken.
De eerste aankopen heb ik nu gedaan (zaagkleding) en ik was bij K&S bosbouw langsgeweest voor de klimuitrusting. (uit ervaring weet ik uit bovenstaande ook dat 8u in een bergsportgordel hangen zeker geen cadeau is) Daarom ineens goed gerief kopen.
Bij K&S wisten ze me te vertellen dat ze ook wel een mooie deal konden maken als ik met heel de klas zou komen of toch met meer dan 1. Dus nu komt de aap uit de mouw, zijn er nog mensen hier die met een cursus gaan beginnen in september en een redelijk complete utrusting moeten aankopen. Bij Syntra of elders? Want als we een soort groepsaankoop zouden kunnen doen gaat de prijs alleen maar omlaag.
Met vriendelijke groet,
En hopend op veel reactie

Randy Hellebosch