Overstappen van Aspen naar reguliere mengsmering
-
- Nieuw
Overstappen van Aspen naar reguliere mengsmering
Ik heb onlangs een kettingzaag bij gekocht, (Stihl 441 zonder Mtronic) deze heeft altijd op Aspen gelopen, ik ben gewend mijn machines altijd met mengsmering te tanken die ik zelf meng, nooit problemen mee gehad. Nu is mijn vraag kan ik zomaar weer overstappen op mengsmering? als je het andersom doet moet het geleidelijk gebeuren ivm koolafzetting in de motor heb ik gelezen, maar moet dit dus ook bij overstap naar van aspen naar mengsmering?
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
Re: Overstappen van Aspen naar reguliere mengsmering
EN WAAROM ZOU JE OVERSTAPPEN ????????

laat een oen niet zomaar doen !
-
- Nieuw
Ik hou liever 1 soort benzine aan voor al mijn machines, en die lopen nu eenmaal op mengsmering, ik gebruik de machines trouwens niet professioneel
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
Als je niet professioneel werkt met zagen is het nog veel slimmer om te werken met Aspen of motomix!!!! Deze brandstoffen zijn beter houdbaar, gezonder voor jezelf, beter voor het milieu, beter voor je machines!! Ik zou zeggen snel overschakelen met al je machines naar aspen
laat een oen niet zomaar doen !
- treespotter
- Prinses Irene
Zoals Bruno al zegt. Juist dan, voor het goed lopen van de machines is het zaak dat je Aspen blijft gebruiken.herman1988 wrote:Ik hou liever 1 soort benzine aan voor al mijn machines, en die lopen nu eenmaal op mengsmering, ik gebruik de machines trouwens niet professioneel
De rubbertjes (slangetjes en membramen in de carburateur) kunnen niet zo goed tegen de toevoegingen in autobrandstof. Wanneer je de machines veel op de plank hebt staan dan is het gebruik van eigen mix een vraag om moeilijkheden.
-
- Treehugger
Ik weet ook dat zelf mengen goedkoper is en ook ik zaag niet dagelijks. Toch aspen of motomix voor gezondheid, milieu en het behoud van de machine's in gebruik en bio zaag olie ook al zitten daar nadelen aan, die ik niet ervaar.
Wees wijs met wijsheid, van anderen.
Wees wijs met wijsheid, van anderen.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.