Als ik mijn patron (srt/footlocklijn) vergelijk met mijn Tachyon (double rope lijn), is die patron eerder een rekker vergeleken bij mijn Tachyon. En dan heb ik het over dezelfde opstelling, dus base anchor aan de stam en aan de andere kant omhoog.
Die patron is als ik me niet vergis geen double braid touw, dus het is gewoon een mantel over wat gedraaide strengen. Ik geloof dat dat er veel mee te maken heeft. Wat de touwen vooràl anders maakt is dat ze uit andere materialen gemaakt zijn; Patron heeft een polyamide mantel, Tachyon heeft er eentje van polyester. Polyester is iets beter bestand tegen wrijving, waardoor dat toch wel een betere keus is voor een werklijn.
Beide touwen zijn semi-statisch, maar dan in verschillende mate. Een écht statisch touw (als in een touw uit Dyneema) is niet toegestaan om te gebruiken met stijgklemmen, en een dynamische/ sportlijn zijn zó rekbaar dat je eerst een paar 'stappen' op je touw zou moeten zetten voor je van de grond gaat. (En wie wil er nu niet zo snel en zo vaak mogelijk van de grond gaan?

)