Thijs dus; 34 jaar, woon net buiten een klein dorpje iets boven Meppel (Hoi Geert!) en werk als geluid/videotechnicus bij een AV bedrijf in Friesland. Daarnaast ook nog freelance rigger. Plat gezegd: stoeien met takels en staalkabels in daken van evenementenhallen en steigerconstructies/podiumkappen. Daarvan word je best handig in klimmen en met hoogwerkers.
In mijn vrije tijd ben ik fervent houtstoker, ga ik af en toe wandklimmen en ben ik in en om huis aan het klussen (heerlijk, zo'n eigen huis...)
Sinds een klein jaar ben ik me aan het verdiepen in het vak van de boomverzorger, omdat het een heel mooie combi lijkt van een aantal dingen die ik graag doe.
Omdat ik graag op de zaken vooruitloop en daarnaast gek ben op goed gereedschap heb ik afgelopen najaar een MS201T uit 2012 gekocht. Niet de meest optimale zaag om brandhout mee te maken, maar daarvoor heb ik ook nog een elektrische zaag.
Onder het motto "ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan" heb ik afgelopen maandag de vorig jaar overleden kastanjeboom van mijn buren afgebroken.
Paar plaatjes, er staat hier immers al zoveel tekst:
Boom in kwestie

Een deel van het gebruikte materiaal

Het resultaat na 2 uur in de boom gehangen te hebben

En vooruit, ook maar een foto van een blije eikel die het enorm naar z'n zin had

Ongetwijfeld zal er het nodige af te dingen zijn op mijn werkwijze, maar ik geloof dat ik eea. op een vrij verantwoorde manier heb kunnen doen. Het ging pas mis toen ik op de grond over mijn klimlijn struikelde

Voor de nabije toekomst ben ik van plan om heel veel bij te leren, en me verder te verdiepen in het cursusaanbod.