Stihl lekt ?
Stihl lekt ?
Ik heb een Stihl 018C.
En het lijkt alsof hij lekt ik had hem op een krant staan. En na een paar dagen zag ik een vlek ( streep ) op de krant ter hoogte van de ketting stelschroef.
Heeft iemand een idee wat er loos kan zijn ?
En het lijkt alsof hij lekt ik had hem op een krant staan. En na een paar dagen zag ik een vlek ( streep ) op de krant ter hoogte van de ketting stelschroef.
Heeft iemand een idee wat er loos kan zijn ?
Zal ik even doen.densmee wrote:leg hem in de tussentijd op de "kettingkast" dan lekt hij zowiezo minder
Trouwens ik heb een Stihl gekocht omdat ze zo goed zouden zijn ? Maar als alle Sthils dit hebben dan lijkt me dat nu geen beste reclame voor Sthil ?
Als het een bekend euvel is zou je toch verwachten dat ze het in de nieuwere modellen oplossen ?
Of heb ik iets gemist,....
Bedankt voor de reacties !
- honda_power
- Treehugger
- treespotter
- Prinses Irene
Heb jij het hier wel over lekkage of heb jij het hier over het naar beneden zakken van de 'weggespatte' kettingolie die tijdens het gebruik in de zaag terecht is gekomen.db. wrote:Trouwens ik heb een Stihl gekocht omdat ze zo goed zouden zijn ? Maar als alle Sthils dit hebben dan lijkt me dat nu geen beste reclame voor Sthil ?
Ik kan mij namelijk ook niet herinneren dat mijn zagen ooit hebben gelekt vanwege een los slangetje of zoiets.
Wat bij mijn zagen wel het geval is, is dat er olie onder ligt nadat hij een tijdje weggezet is, maar nogmaals, dit wordt niet veroorzaakt door lekkage.
DB,
Een streep olie onder je zaag lijkt mij verbruikte olie die in je beschermkap is blijven hangen, je kunt de olie toevoer misschien wat verminderen.
Een zaag op zijn kant leggen geeft volgens stihl meer kans op lekkage dan wanneer je hem rechtop zet. heeft te maken met een nok die voor of net niet voor een opening staat.
Ik ben zelf met een lekkende 460 3x terug geweest maar daar lag af en toe echt een plasje olie onder. Bijna alles wat met kettingolie te maken heeft is vernieuwd en er is ook nog wat kit gebruikt. Probleem verholpen, garantie dat wel maar het idee dat er kit bij nodig is, niet fijn.
Kees.
Een streep olie onder je zaag lijkt mij verbruikte olie die in je beschermkap is blijven hangen, je kunt de olie toevoer misschien wat verminderen.
Een zaag op zijn kant leggen geeft volgens stihl meer kans op lekkage dan wanneer je hem rechtop zet. heeft te maken met een nok die voor of net niet voor een opening staat.
Ik ben zelf met een lekkende 460 3x terug geweest maar daar lag af en toe echt een plasje olie onder. Bijna alles wat met kettingolie te maken heeft is vernieuwd en er is ook nog wat kit gebruikt. Probleem verholpen, garantie dat wel maar het idee dat er kit bij nodig is, niet fijn.
Kees.
Re: Stihl lekt ?
Welke profi zager koopt er nu een MS180....? dit is een hobby machine, maar goed.
Keting olie lekken is normaal. meestal is dit de olie die nog in de slang zit, deze komt vanaf de pomp naar voren, en voed de geleider van olie. als de zaag stil staat, en weggezet word loopt de rest olie er uit. Als er al een lek zou zitten, dan zit deze tussen de oliepomp en de slang die de tank in gaat.
Deze aansluiting is bij een MS180 compleet anders dan bij een MS260, ook de olie pompen zijn compleet anders en werken verschillend, bij een MS260 is er de optie om de hoeveelheid van olie afgave in te stellen, en deze is er bij een MS180 niet.
Keting olie lekken is normaal. meestal is dit de olie die nog in de slang zit, deze komt vanaf de pomp naar voren, en voed de geleider van olie. als de zaag stil staat, en weggezet word loopt de rest olie er uit. Als er al een lek zou zitten, dan zit deze tussen de oliepomp en de slang die de tank in gaat.
Deze aansluiting is bij een MS180 compleet anders dan bij een MS260, ook de olie pompen zijn compleet anders en werken verschillend, bij een MS260 is er de optie om de hoeveelheid van olie afgave in te stellen, en deze is er bij een MS180 niet.
-
- Niet meer nieuw
Re:
Tijd om bij te vullen ???honda_power wrote:al mijn stihl zagen 020,026,066 lekken geen druppel

- honda_power
- Treehugger
neehoor ze doen het allemaal perfect en die 066 als je daar serieus mee aan het zagen bent moet je wel bijvullen 

frits
Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
Die MS180 heeft meer zaaguren dan de 260, lekker licht en voor zijn gewicht veel power. Prima zaag voor het uitsnoeien op de grond.Lumberrik wrote:Welke profi zager koopt er nu een MS180....? dit is een hobby machine,
Lumberrik, kun jij uitleggen wat het verschil is tussen een hobby-zaag en een profizaag, maar bovenal waarom ik als profi geen hobbyzaag "mag" gebruiken?

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
ik heb nog een ouder model van stihl een AV084 deze wil af en toe nog wel eens lekken maar dat is de olie die nog in de ketting rond gaat dus dan zal ik die voor gebruik een beetje extra laten draaien
ach, wij zeggen altijd maar: "zelfs het mooiste meisje van Brussel lekt" 

- treespotter
- Prinses Irene
jef wrote:ach, wij zeggen altijd maar: "zelfs het mooiste meisje van Brussel lekt"

niet alleen in Brussel

daar hoef je volgens mij niet mee terug naar de leverancier........