Cylinder/zuiger setjes op Ebay
-
- Nieuw
Cylinder/zuiger setjes op Ebay
Hallo,
Pas is mijn 046 vastgelopen. Op Ebay (http://cgi.ebay.nl/Zylinder-fuer-Stihl- ... .m14.l1262)
staan cylinder/zuiger setjes te koop. Heeft iemand hier ervaring mee ? Het is qua prijs wel heel aantrekkelijk als je het vergelijkt met de originele onderdelen maar zou het ook lang mee gaan ?
Pas is mijn 046 vastgelopen. Op Ebay (http://cgi.ebay.nl/Zylinder-fuer-Stihl- ... .m14.l1262)
staan cylinder/zuiger setjes te koop. Heeft iemand hier ervaring mee ? Het is qua prijs wel heel aantrekkelijk als je het vergelijkt met de originele onderdelen maar zou het ook lang mee gaan ?
- treespotter
- Prinses Irene
Re: Cylinder/zuiger setjes op Ebay
Welkom op Treehugs Ivo. Dat er maar veel posts volgen
Als jij voor dat prijsverschil het risico wilt nemen dat de rest van je zaag ook naar de galemiezen gaat, dan moet je het vooral proberen. Persoonlijk zou ik het risico niet willen lopen.
Waardoor is de zaag eigenlijk vast gelopen? Was het brandstof zonder mengsmering, stond de zaag niet rijk genoeg afgesteld bij hoog toeren of zaag jij altijd door totdat ook de laatste dampen uit de tank zijn opgebruikt.

Als jij voor dat prijsverschil het risico wilt nemen dat de rest van je zaag ook naar de galemiezen gaat, dan moet je het vooral proberen. Persoonlijk zou ik het risico niet willen lopen.
Waardoor is de zaag eigenlijk vast gelopen? Was het brandstof zonder mengsmering, stond de zaag niet rijk genoeg afgesteld bij hoog toeren of zaag jij altijd door totdat ook de laatste dampen uit de tank zijn opgebruikt.

Last edited by treespotter on 05 Apr 2009, 20:23, edited 1 time in total.
ik heb een keer een setje gekocht voldeed prima maar heb er nooit echt lang mee kunnen zagen omdat hij gejat is (die zaag uitgeboord enz. weet sowieso niet hoelang hij gelopen had) 

Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
-
- Niet meer nieuw
Ik denk dat je de gok wel kunt wagen.
Waardoor zijn de Ebay setjes goedkoper?
Ze hoeven geen garantie te geven én je moet 't zelf 'inbouwen'.
Waardoor zijn de Ebay setjes goedkoper?
Ze hoeven geen garantie te geven én je moet 't zelf 'inbouwen'.
en het zijn geen merk spullen ze zijn gewoon niet zo mooi gemaakt als de originele. heb die van mij toen bijgeslepen en gepolijst. staat geloof ik nog wel ergens op het forum.
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
- honda_power
- Treehugger
tja afwerken mag je zelf doen 

frits
Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
9 van de tien cilinder sets die op e bay verkocht worden komen niet van mahle zoals orgineel. en zijn nagemaakt en zijn dan vaak alleen ruw gepolijst aan de binnenzijde en hebben geen geharde nikasil chroomwand. waardoor schade snel weer kan optreden bij minste of geringste vuiltje
-
- Nieuw
Bedankt voor de reacties. Was eigenlijk wel te verwachten dat er geen unaniem ja of nee uit zou komen. Mijn oplossing is nu een nieuwe 460 die ik eigenlijk al direct gekocht had voor de betrouwbaarheid . Voor de nieuwsgierigheid een cylinder zuiger en lagers besteld. Kan nu dan gaan vergelijken.
Ik koop al jaren onderdelen in het buitenland en het bevalt mij zeer goed.
Het is toch goedkoper dan in Nederland in Duitsland scheelt het niet zoveel maar als je in Amerika koopt is het toch de helft goedkoper.
Een voorbeeld van mijn zitmaaier gaat regelmatig de v snaar stuk in Nederland moest ik bij de dealer 70 euro betalen in de US 25 dollar (19 euro) en 10 euro verzendkosten dat scheelt toch wel erg veel vind ik.
Dit ligt overigens niet aan de dealer de onderdelen zijn hier gewoon zo duur maar ik vind het verschil toch te groot.
Het is toch goedkoper dan in Nederland in Duitsland scheelt het niet zoveel maar als je in Amerika koopt is het toch de helft goedkoper.
Een voorbeeld van mijn zitmaaier gaat regelmatig de v snaar stuk in Nederland moest ik bij de dealer 70 euro betalen in de US 25 dollar (19 euro) en 10 euro verzendkosten dat scheelt toch wel erg veel vind ik.
Dit ligt overigens niet aan de dealer de onderdelen zijn hier gewoon zo duur maar ik vind het verschil toch te groot.
- treespotter
- Prinses Irene
Is dat het zelfde merk?
Vergelijk geen appels met peren. Misschien dat de 'Nederlandse' V snaar beter is.
Ik heb wel eens gehoord dat de onderdelen voor een Toyota veel duurder zijn dan de vergelijkbare onderdelen van een Mercedes. Is dat voor jou een reden om in een Mercedes te gaan rijden? Nee natuurlijk niet. Van die goedkope Mercedes onderdelen heb je scheepsladingen nodig terwijl een Toyota nooit stuk gaat. Zo ben ik vreselijk jaloers op die kerels die in een Toyota busje rijden en alleen maar naar de garage gaan voor het bijvullen van hun ruitensproeiervloeistof (ook al rij ik niet in een Merc maar in een Volks).
Raayco stobbefrees tanden zijn in Amerika inderdaad veeeeel goedkoper.
Vergelijk geen appels met peren. Misschien dat de 'Nederlandse' V snaar beter is.
Ik heb wel eens gehoord dat de onderdelen voor een Toyota veel duurder zijn dan de vergelijkbare onderdelen van een Mercedes. Is dat voor jou een reden om in een Mercedes te gaan rijden? Nee natuurlijk niet. Van die goedkope Mercedes onderdelen heb je scheepsladingen nodig terwijl een Toyota nooit stuk gaat. Zo ben ik vreselijk jaloers op die kerels die in een Toyota busje rijden en alleen maar naar de garage gaan voor het bijvullen van hun ruitensproeiervloeistof (ook al rij ik niet in een Merc maar in een Volks).
Raayco stobbefrees tanden zijn in Amerika inderdaad veeeeel goedkoper.
Onderdelen zijn orgineel in beide landen dus dat maakt niets uit het is in de US gewoon stukken goedkoper.
Enigste nadeel is dat je soms invoerrechten moet betalen maar dan ben je toch nog goedkoper uit.
Enigste nadeel is dat je soms invoerrechten moet betalen maar dan ben je toch nog goedkoper uit.
- SoogeleeHO
- Nieuw
Als bijvoorbeeld een Stihl zaag 10 jaar heeft meegegaan loont het zich vaak niet om er een originele set van vaak over de 200 euro op te zetten. Een leuk alternatief is dan een niet-originele set voor de helft van het geld. Wij hebben er al velen zelf gebruikt, getest en geleverd. Helaas zijn niet alle imitatie-sets op de markt van goede kwaliteit en hierdoor krijgt het product onterecht een slechte naam. De sets die wij op onze site aanbieden zijn bijna allemaal van Italiaanse fabrikanten welke ook cilinders en zuigers maken voor de bromfiets- en scooterindustrie. Wij zijn van mening dat deze sets qua kwaliteit dicht bij het origineel gebruikte Mahle liggen. Denk er ook aan dat de Mahle set al 10 jaar oud is en dat deze sets met modernere technieken zijn gefabriceert.
(Eerst goed de oorzaak vaststellen waarom een zaag is vastgelopen is heel belangrijk, voordat er een nieuwe zuiger of cilinder op komt. Vaak is dit door een te arm afgestelde carburateur of door oude benzine te gebruiken waardoor de olie zich niet meer goed vermengt.)
(Eerst goed de oorzaak vaststellen waarom een zaag is vastgelopen is heel belangrijk, voordat er een nieuwe zuiger of cilinder op komt. Vaak is dit door een te arm afgestelde carburateur of door oude benzine te gebruiken waardoor de olie zich niet meer goed vermengt.)