Lekker handig zagen zo op hoofdhoogte, één goede kickback, en z'n kop ligt d'r af. Wat ik ook wel apart vindt is dat hij die den/spar van boven af begint te slopen, ik doe het meestal andersom..... .
Maar ja, zo heeft ieder zijn eigen werkwijze. En het resultaat is hetzelfde. De mazzelpik.
En volgens mij hangt ie ook maar aan één lijntje?
Pietje wrote:En waarom moet die valkerf zo achterlijk hoog gezaagd worden? (hij besteedt er wel veel aandacht aan.)
Misschien is dat wel omdat hij de boom 'helling op' naast een dikke kei aan het vellen is.
Persoonlijk vond ik eigenlijk dat het werk keurig en gecontroleerd uitgevoerd werd. Ik heb ooit ook zo het werk uitgevoerd. O nee toch niet. Ik had oordoppen op.
een kei naast die boom? toch niet tegen de stam?? ik zou zelf wel de valkerf laager zetten en dan wel iets hoger inzette waardoor je kunt voorkomen dan de boom niet naar achtere glijd als hij af breekt verder deed hij wel goed aandacht besteden aan de richting van het zagen en de PBM daar zullle we het maar ni over hebben..
groetjes
Groeten Johnny van Vliet
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
Commentaar geven is heel leuk! Zodoende leer je zelf ook hoe het niet moet. Alleen bij het zien van hoe anderen werken zie je wat er fout kan gaan.
De valkerf zit zo hoog omdat de stam anders nog te lang is denk ik en hij anders op de schuttig ofzo zou vallen. Door nog een stukje stam te laten staan verklein je de dropzone.