Ziehier onze concurenten.

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Ziehier onze concurenten.

Post by treespotter »

Leuke foto. Zegt waarschijnlijk meer dan duizend woorden. Deze jongens willen waarschijnlijk vooral NIET tot hun 65e blijven werken in de bomen.
Attachments
projectfoto-198.jpg
thomas
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Re: Ziehier onze concurenten.

Post by thomas »

ja, ligt beetje aan de opdracht. Die was waarschijnlijk: "maak eens een mooie ladder in deze boom". Maar de opdracht uitvoeren, dat is een andere zaak. Ik kreeg laatst het verzoek een mooie spar te toppen. Heb ik geweigerd, ik vond de boom belangrijker dan de opdrachtgever, hoewel ik het geld goed kon gebruiken (zojuist motor gereviseerd voor 900 euro). Zal eens een plaatje maken hoe de bewuste boom er nu bijstaat...
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Ik doelde eigenlijk meer op alle veiligheidsvoorzieningen :lol:
Nelis
Treehugger
Treehugger

Post by Nelis »

wat is er mis met de veiligheidsvoorzieningen? hij heeft gympen aan, korte broek en er hangt een touw in de boom voor joost mag het weten,.....in 1 hand een zaag en de andere hand om zich vast te houden,...toch niks mis mee :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: en ik denk dat het nog niet eens zo duur is dit karwei. 8) 8) 8)
thomas
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by thomas »

Die veiligheidsvoorzieningen zijn inderdaad slecht zichtbaar op de foto, de hele klimmer overigens, vandaar dat me niet was opgevallen dat het om de klimmer ging.
Maar over veiligheid gesproken: een zaagbroek heb ik alleen in de winter aan, rest van het jaar is die veel te warm. Nu in korte broek doe ik toch maar niet.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Zijn maatje heeft de boom afgemaakt en had exact dezelfde veiligheidsuitrusting. Je weet wel, korte broek en gympen (of had hij wel van die hele dure schoenen met stalen neus). Ik ben door de boombeheerder van de gemeente waarin zij werken op hun site gewezen met een tekst als 'dit moet je echt even lezen'. :lol:
Attachments
projectfoto-198.jpg
projectfoto-198.jpg (53.29 KiB) Viewed 11498 times
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Nou Wolter, geef die link maar en laat ons ook eens lachen..!
(of marktonderzoek doen, dat klinkt beter)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Silversan wrote: Ze hadden namelijk aan hem gevraagd of hij niet alsnog de boom wilde weghalen, want degene die er een ladder van had gemaakt, durfde toch niet meer verder af te breken toen hij eenmaal boven was :lol:
Net na de 18 januaristorm reed ik langs een Ceder die half uit elkaar gewaaid was, waar een klimmer met een niet complete klimuitrusting moed aan het verzamelen was de boom te beklimmen. Nee, ik hoefde niet te helpen zei de aannemer, want zijn maat kon klimmen. Maar de klimmer liet me bijzonder graag de klus overnemen...

Ik ben blij dat er toch amateurs zijn die aanvoelen waar het voor ze ophoudt en dan voor het te laat is hun verlies erkennen door een prof in te schakelen.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
frans
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by frans »

wie de link wil hebben moet op google pictures de naam van de foto zoeken :P
zo lastig was het niet daar kun je je lol op
jef
Treehugger
Treehugger

Post by jef »

een tijdje terug heeft een conculega van mij op één dag, 2 bomen verder moeten gaan afbreken, de ene persoon had zijn pols gebroken nadat hij samen met een tak naar beneden gekomen was, en op de andere locatie had de "klimmer" in zijn arm gezaagt.
ongelukken kunnen gebeuren, maar hebben toch dikwijls veel te maken met de manier van werken... :roll:
honda_power
Treehugger
Treehugger

Post by honda_power »

Pietje wrote:
Silversan wrote: Ze hadden namelijk aan hem gevraagd of hij niet alsnog de boom wilde weghalen, want degene die er een ladder van had gemaakt, durfde toch niet meer verder af te breken toen hij eenmaal boven was :lol:
Net na de 18 januaristorm reed ik langs een Ceder die half uit elkaar gewaaid was, waar een klimmer met een niet complete klimuitrusting moed aan het verzamelen was de boom te beklimmen. Nee, ik hoefde niet te helpen zei de aannemer, want zijn maat kon klimmen. Maar de klimmer liet me bijzonder graag de klus overnemen...

Ik ben blij dat er toch amateurs zijn die aanvoelen waar het voor ze ophoudt en dan voor het te laat is hun verlies erkennen door een prof in te schakelen.
vorige week nog mijn meerdere erkennen in een eik tot 15 meter alles keurig weg en toen vondt ik het zelf niet meer verantwoord ,boog sterk af richting huis en wou het risico niet nemen dat het fout ging :oops: dus maar weer naar beneden gegaan
frits

Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

frans wrote:wie de link wil hebben moet op google pictures de naam van de foto zoeken :P
zo lastig was het niet daar kun je je lol op
Mmmm. Had ik de fotonaam dus toch even moeten veranderen???? Nee 'k denk 't nie.
Het zijn volgens mij ontzettend enthousiaste jongens die even onder de vleugels moeten worden genomen (niet dat ik mij daarvoor aangesproken voel :lol: ).
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Ooooooooohoooo. Ik heb het zelf even geprobeerd en er komt werkelijk maar één site tevoorschijn. Je hoeft in de adresbalk alleen maar even alles achter .nl te deleten en je komt op hun site terecht.

Zo, heb ik het in ieder geval niet verklapt :mrgreen:
Thijs
Moderator
Moderator

Post by Thijs »

net ff op de site gekeken.

ik zeg maar zo: lang leve de bergsport en de grote zagen.

het lijkt er op dat die jongens inderdaad een beetje stuur nodig hebben.
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
paskal
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by paskal »

en een onbetaalbare premie voor hun verzekeringen als je t mij vraagt, wat een waaghalzen man!

AlleJayzus, en nog lachend zó met je kop op het www durven staan!!!

Onderaan de pagina materiaal: Uiteraard is voor ons het zeer belangrijk om goed klimmateriaal te hebben. Onze klimspullen zijn onze belangrijkste verzekering. Alle materialen worden jaarlijks gekeurd en na iedere klus grondig nagekeken. Op de foto hieronder is onze basis klimuitrusting te zien. ImageImage

Voor al uw naaldbomenzaagwerk, andere bomen doen we niet, daar zitten niet van die handige trappetjes in...
honda_power
Treehugger
Treehugger

Post by honda_power »

frits

paskal
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by paskal »

Dat touwtje lag toevallig achterin de auto zeker, om het karretje (met een laadvermogen van 2300kg, zodat ze vaak alles in één of twee keer rijden kunnen afvoeren) vast te binden.

Ik dacht dat dit type bomenrukker alleen nog in tekenfilms bestond, maar helaas, ze lopen dus nog steeds rond....Image
honda_power
Treehugger
Treehugger

Post by honda_power »

en volgens mij had deze metaseqouia gewoon in een keer omgekunt?

hele straat waar die kan vallen als je het mij vraagt
frits

Thijs
Moderator
Moderator

Post by Thijs »

we hoeven ze natuurlijk niet af te zeiken maar misschien moeten ze een beetje gaan rond kijken hoe het ook kan. ze kunnen er zelf alleen maar beter van worden.
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
paskal
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by paskal »

Thijs, ik ben er altijd voor om mensen iets bij te leren, maar ik ben bang dat dit soort figuren niets meer hoeven (lees willen) leren, ze zijn immers al zo goed, kijk maar naar de foto's. En ze hebben zo te zien ook nog héél veel ervaring...

Maar laten we blijven hopen dat het niet grandioos fout gaat met deze gasten en dat ze ooit, op een mooie dag, het licht zullen zien.
honda_power
Treehugger
Treehugger

Post by honda_power »

ben toch bang dat ze eerder het licht aan het eind van de tunnel zien :lol:
frits

paskal
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by paskal »

Sja, jouw woorden... (mijn gedachten)
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Ach jongens, geef die mannen een beetje ruimte. Zo prutserig ziet het er niet uit. Wie van jullie is het per slot van rekening al eens gelukt om zo'n gevangen top als een perfecte ritssluiting vast te zetten in de boom :lol:
paskal
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by paskal »

nou, het is mij gelukkig nog niet gelukt op die manier...Image
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

en gewoon geen klimlijn gebruiken he!