Bij vele boomverzorgers al bekent ook het verwijderen.
2 weken geleden voor het eerst deze minder vriendelijke vriendjes verwijderd.
Dit helaas is niet tot de bijlmer in amsterdam maar zelfs tot in het oosterpark in amsterdam zijn er al vriendelijke vriendjes gevonden.
grtz tjeerd
eikenprocessie rups
- treespotter
- Prinses Irene
Re: eikenprocessie rups
Vandaag 10 nestjes (in 7 bomen) verwijderd in Soest. Ik heb het idee dat de nestjes kleiner zijn dit jaar of is dat alleen mijn eigen inbeelding. Even voor de goede orde. Ik doe dit wel professioneel, maar probeer er vooral niet mijn werk van te maken.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Bizarre evolutie-wending dat wij, boomverzorgers, ineens de enige natuurlijke vijand van hoger genestelde processierupsen zijn....
De nesten zijn op veel lokaties i.d.d. kleiner, maar heb ook al forse nesten gezien, voornamelijk in natuurgebieden en langs sommige doorgaande wegen.
Haal ze zelf ook wel klimmend weg, maar....ssssst... niet te veel rondvertellen, want ik heb er echt een enorme hekel aan.

De nesten zijn op veel lokaties i.d.d. kleiner, maar heb ook al forse nesten gezien, voornamelijk in natuurgebieden en langs sommige doorgaande wegen.
Haal ze zelf ook wel klimmend weg, maar....ssssst... niet te veel rondvertellen, want ik heb er echt een enorme hekel aan.

- climb fast, move slow -
idem hier, maar ook niet echt mijn grootste hobby... 

we hebben ze tegenwoordig ook in hoogeveen! Heeeeel fijn!!
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.