Project x
Project x
beetje aan het klooien met de ophanging van me 020je uiteindelijk is dit het geworden,
nu beetje testen of het wat is!
"The One Hand Wonder©"
nu beetje testen of het wat is!
"The One Hand Wonder©"
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Re: Project x
het voordeel van de "gewone" elasktieke bevestigingen is wel dat deze bij een te zware belasting (b.v. als er een afgezaagde tak/top achter blijft hangen) breken zodat er geen ergere dingen gebeuren. is dat bij deze ook?
ziet er trouwens wel vernuft uit!!!
ziet er trouwens wel vernuft uit!!!

He that plants trees loves others beside himself
die biner blijft wel heel, maar als jij je moza aan een lusje aan je gordel hangt wat niet te sterk is dan breekt het lusje.
maar voor de rest zit je zaag niet vast met een lijntje oid dus alleen maar met die biner aan je gordel, en dan hangt het van die bevestiging af of hij wel of niet breekt.
maar voor de rest zit je zaag niet vast met een lijntje oid dus alleen maar met die biner aan je gordel, en dan hangt het van die bevestiging af of hij wel of niet breekt.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
9 jaar geleden hadden wij bij Ton ook een aanpassing op de 020T.
daar hadden we een soortgelijke ophanging waarbij een smalle strook van een zwaar hoekijzer in de moza werd bevestigd en daarin parallel aan het luchtfilterhuis een stalen ring werd gelast.
Voordeel hiervan t.o.v. jouw constructie is dat de uitlaat niet meer tegen je billen/benen hangt en je de moza in een normale zaaghaak kan weghangen met 1 hand.
Ik werk momenteel met een karabiner rechtstreeks aan de moza en deze met rubberen ring gefixeerd en dan in de grote plastic biners (werkhaken). Werkt perfect en de uitlaat is ook weer vrij van je benen/billen.
Nadeel van je systeem is dat je biner ongewenst kan opengaan als je over een tak aan het klouteren bent en je meteen weer je dealer moet gaan sponsoren....
Ik heb stihl al wel eens een veroek gedaan om hier een fatsoenlijke oplossing voor te bedenken, maar die blijven erbij dat het losbreeksysteem onmogelijk anders kan worden geplaatst. Husqvarna heeft een beter ophanging waarin een biner rechtstreeks in een oog onder het handvat kan worden geplaatst en de uitlaat ook vrij van benen en gordel ! hangt.
succes ermee
grtn wouter
daar hadden we een soortgelijke ophanging waarbij een smalle strook van een zwaar hoekijzer in de moza werd bevestigd en daarin parallel aan het luchtfilterhuis een stalen ring werd gelast.
Voordeel hiervan t.o.v. jouw constructie is dat de uitlaat niet meer tegen je billen/benen hangt en je de moza in een normale zaaghaak kan weghangen met 1 hand.
Ik werk momenteel met een karabiner rechtstreeks aan de moza en deze met rubberen ring gefixeerd en dan in de grote plastic biners (werkhaken). Werkt perfect en de uitlaat is ook weer vrij van je benen/billen.
Nadeel van je systeem is dat je biner ongewenst kan opengaan als je over een tak aan het klouteren bent en je meteen weer je dealer moet gaan sponsoren....

Ik heb stihl al wel eens een veroek gedaan om hier een fatsoenlijke oplossing voor te bedenken, maar die blijven erbij dat het losbreeksysteem onmogelijk anders kan worden geplaatst. Husqvarna heeft een beter ophanging waarin een biner rechtstreeks in een oog onder het handvat kan worden geplaatst en de uitlaat ook vrij van benen en gordel ! hangt.
succes ermee
grtn wouter
- climb fast, move slow -
mijn moza hangt nu ook vrij van me benen en billen...
de lus die aan me gordel zit zorgt er voor dat de zaag met de onderkant tegen me been aan zit...
de lus die aan me gordel zit zorgt er voor dat de zaag met de onderkant tegen me been aan zit...
wij hebben een klettersteig haak aan de zaag hangen voordeel: 1 hand bedienen en kan niet los gaan.
- Attachments
-
- kong_tango.jpg (59.21 KiB) Viewed 7715 times
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Maar je moet alsnog overpakken van de karabiner naar je moza handvat
Bij mijn creatie heb je direct de moza goed vast!
Bij mijn creatie heb je direct de moza goed vast!
Ik denk dat je niet de enige bent die t nu pas ziet;)
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Nog effe en je hebt je creatie zover dat je je klim-biners ook met ringetjes aan je schuifknoopje kan openen......
Ik had het al gezien, maar ik denk dat op mijn eigen gordel ik de hele tijd met een brandende uitlaat op mijn gordel en billen zit......
Ik hou 't op mijn grote ice clipper en biner.
Maar desalnietemin een vernuftig systeempje.
Bouwtekeningen worden natuurlijk per opbod verkocht momenteel....
grtn wouter

Ik had het al gezien, maar ik denk dat op mijn eigen gordel ik de hele tijd met een brandende uitlaat op mijn gordel en billen zit......
Ik hou 't op mijn grote ice clipper en biner.
Maar desalnietemin een vernuftig systeempje.
Bouwtekeningen worden natuurlijk per opbod verkocht momenteel....

grtn wouter
Er zijn meer wegen naar Rome: ik heb de ring van mijn roperunner vast in het elastiek gezet, en in combinatie met een normale moza-haak aan je gordel kun je die met een uitgekiende beweging in 1 keer loshaken. Bij het opbergen van je zaag trek je met je vrije hand even het elastiek strak, waardoor je de (vastgezette) ring in de moza-haak kan klikken.
Ik zal proberen er wat fotos van te maken als iemand wil weten hoe het werkt...
Maar Steven: wellicht kun je de kabel vastzetten aan de gashendel, zeg maar "gas geven haak open"... Verder goed bedacht hoor!
Ik zal proberen er wat fotos van te maken als iemand wil weten hoe het werkt...

Maar Steven: wellicht kun je de kabel vastzetten aan de gashendel, zeg maar "gas geven haak open"... Verder goed bedacht hoor!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
hej peter,
ja daar heb ik ook al aan gedacht.
wil het nog verder uit werken maar nu eerst ff op vakantie
het enige nadeel van het aan de gas hendel bevestigen is dat je dan veel meer slijtage hebt omdat je vaak gas geeft en dan gaat de biener dus onnodig mee open...
maar ik ben nog niet klaar met ontwikkelen
ja daar heb ik ook al aan gedacht.
wil het nog verder uit werken maar nu eerst ff op vakantie

het enige nadeel van het aan de gas hendel bevestigen is dat je dan veel meer slijtage hebt omdat je vaak gas geeft en dan gaat de biener dus onnodig mee open...
maar ik ben nog niet klaar met ontwikkelen

- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Ben benieuwd naar je innovatie voor de MS880.....
want die hangt altijd zo lastig aan me gordel.....met snoeien.....
fijne vakantie...

want die hangt altijd zo lastig aan me gordel.....met snoeien.....

fijne vakantie...

heb jij je zaag aan de linkerkant van je gordel hangen of rechts, omdat je met je linkerhand aan het ringetje trek, lijkt het me lastig als de zaag dan rechts hangt om hem zo dan optehangen, of zie ik dat verkeerd. Wel super leuk bedacht, complimentje. (misschien beste idee van Nederland?)
haha.
hij hangt rechts en is ook met je rechterhand te bedienen.
maar moet jij is een spiegelreflex camera met je linker hand bedienen
daarom zie je me linker hand op de foto
hij hangt rechts en is ook met je rechterhand te bedienen.
maar moet jij is een spiegelreflex camera met je linker hand bedienen

daarom zie je me linker hand op de foto

Mmmm, heb jij geen vrienden...?Grasshopper wrote: maar moet jij is een spiegelreflex camera met je linker hand bedienen![]()

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
nee! kom jij de volgende keer foto's maken?