Boomverzorger ontslagen door geven mening

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Boomverzorger ontslagen door geven mening

Post by Pietje »

Nou, mijn relaas bij de eigen gemeente Geldrop-Mierlo heeft een nieuwe ontwikkeling doorgemaakt.
Behalve dat ik voor de gemeente werk, ben ik ook acties begonnen tegen de verhuizing (en fusie) van oa. de school van onze kleine. Een bizar slecht plan om in ons dorp een basisschool met 600 leerlingen te bouwen als geluidswal voor een nieuwbouwwijk, apartementen er boven, parkeergarage er onder, aan de andere kant van een drukke weg, zonder gymzaal, geen groen, geen speelveld...
Het resultaat was dat de opdracht die ik voor de gemeente uitvoerde van de ene op de andere dag werd stopgezet.
Nu heeft de gemeenteraad er over gebogen, met een motie waar je U tegen zegt. En wat denk je....

Het college heeft juist gehandeld. :shock:
krant: http://www.bredeschoolmierlo.info/fotos/ontslagen.jpg
website http://www.bredeschoolmierlo.info/?p=motieontslag
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Re: Boomverzorger ontslagen door geven mening

Post by treespotter »

Goeiendag Peter, dat is een heftige verhaal.
Nelis
Treehugger
Treehugger

Post by Nelis »

inhoudelijk ken ik de zaak niet,...maar dit is toch een zwaar middel wat volgens mij alleen toegepast kan/ en mag worden in zaken zoals fraude eeen ultra politieke mening enz,.....
Zjoske
Miss Vuurpijl
Miss Vuurpijl

Post by Zjoske »

Zo Pietje, ben je mooi klaar mee. Tjeetje. Klote zeg.
Tot zover viva la resistance. Dat het mogelijk is. (hmmm ergens zou me dat niet moeten verbazen)
succes ermee.

PIETJE FOR PRESIDENT!!!

:twisted:
dat je met zoveel negatieve energie nog zo ver kan komen......
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

:lol:

De meesten zullen wel denken "dat eigenwijze jochie heeft het aan zichzelf te danken"...

Het Eindhovens Dagblad schreef vandaag in twee collums over deze vreemde gang van zaken, waaronder een "analyse" waar de achtergronden vermeld staan.

De scan is te groot voor op dit forum, dus maar even zo:
http://www.bredeschoolmierlo.info/fotos/analyse.jpg

De moraal: kritisch zijn heeft voor- en nadelen... 8)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Hé Peter, ik lees in het stukje dat jij de bomen in de gemeente in kaart aan het brengen bent. Was dat al af? En zo nee, waar zijn die bestanden. Het zou toch jammer zijn voor de gemeente :roll: dat zij 11 maanden hebben betaald en dan geen toegang hebben tot de data :lol:
Tien10
Nieuw
Nieuw

Post by Tien10 »

Nou zeg!!! Absurd, jij hebt een andere mening en daarom wordt je op straat gezet??!! Niet te geloven. Mag dit??????????????????? Als dit grondwettelijk mag, ben ik blij NL de rug toegekeerd te hebben.
Houd je sterk en blijf bij jezelf. Het zegt meer over de lullo's in de pakken dan dat het over echte mensen zegt.
Zou bijna gaan bleren voor een revolutie, ben ontdaan dat dit nog gebeurt heden ten dage.
in 1 woord ABSURD!!!
toitoi pietje
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Echt een idiote gemeente om je eerst in dienst te nemen omdat je commentaar geeft op hun bomenbeleid en vervolgens je contract breken en ontslaan als boominventaris omdat je commentaar geeft op een basisschool.....

wie weet moet je nu gaan solliciteren als leraar en wordt je dan wel weer aangenomen omdat je je duidelijk inzet voor het onderwijs en de lokatie van deze.
Wie weet kun je zo al beginnen met erg jonge klimmertjes te kweken :lol: :lol:

in ieder geval een triest geheel daarzo in Mierlo.
succes ermee en laat je niet kisten he.

wouter
- climb fast, move slow -
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

-WOUTER- wrote:Echt een idiote gemeente om je eerst in dienst te nemen omdat je commentaar geeft op hun bomenbeleid en vervolgens je contract breken en ontslaan als boominventaris omdat je commentaar geeft op een basisschool.....
Goed plan! Ik moet natuurlijk weer geen mopperen op het bomenbeleid :lol:

Vandaag staat in de krant dat de burgemeester haar procedure voor herverkiezing 5 maanden heeft vervroegd vanwege de verkiezingen in maart. Goede timing met de "affaire-Simons" zoals die nu al wordt genoemd....

http://www.ed.nl/regio/geldropmierlo/57 ... n-gang.ece
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Hé Pieterman, hoe staan de zaken er voor?
Harrie
Treehugger
Treehugger

Post by Harrie »

Heb in de krant geen goede dingen gelezen over deze kwestie, maar daar zal Piet zelf nog wel mee komen.
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Tja, wat zal ik zeggen...

Na alle media-aandacht kon ik weer op het matje komen. Deze keer was het over en uit, alle spullen inleveren. "Er stond in de media dat je opnieuw bij de gemeente werkte, dat had er niet mogen staan.".

zie:
http://www.ed.nl/regio/geldropmierlo/58 ... slagen.ece

en ook leuk:
http://www.ed.nl/mening/brieven/5896074 ... r-2009.ece

Na al deze heftige reacties heeft de burgemeester me voor aanstaande maandag uitgenodigd voor een gesprek "om een misverstand uit de wereld te helpen".

Ben benieuwd... :?
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Wij zijn allemaal erg benieuwd wat dat zal gaan worden maandag.
Ik heb eens gekeken of het mogelijk is om naar meerdere personen een PM te sturen en dat kan. Dus.......
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Pietje wrote: Na al deze heftige reacties heeft de burgemeester me voor aanstaande maandag uitgenodigd voor een gesprek "om een misverstand uit de wereld te helpen".

Ben benieuwd... :?
In de maffia wereld moet je toch op je tellen gaan passen als ze dit zeggen....Daarzo in Mierlo kan dat ook wel eens wat raar gaan lopen. :lol: :lol: :lol:

Succes ermee, en laat niet over je lopen he,
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Afspraak verzet naar as maandag. Ze waren niet zo blij met degene die ik graag mee wilde nemen. Wel even de burgemeester gesproken. Het "misverstand" is niet dat ik er weer mag werken :lol: maar de preciese reden van mijn tweede ontslag. Dus het wordt waarschijnlijk niet echt een gesprek, maar het aanhoren van een verhaaltje...

Je hoort er van!
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Vanmorgen bij de burgemeester geweest...

Ter voorbereiding heb ik een bestuursrecht-jurist naar de zaak laten kijken, hij vond ongeveer het volgende: Juridisch gezien mag een college een privaatrechtelijk contract (bijv. een raamcontract) met een ondernemer bijna zonder opgaaf van redenen opzeggen, dit staat gewoon in de inkoopvoorwaarden van de gemeente. En er is bij wet geregeld dat een werknemer loyaal moet zijn tegenover de werkgever. Dus juridisch was het een legale actie.
De vraag is of mijn acties getuigen van "niet-loyaal-zijn", en of ze ernstig genoeg waren om een contract op deze wijze te beeindigen. Want dat doe je niet zomaar, je probeert de zaken liefst met gesprekken te sturen. Wellicht was het beter van het college om het contract gewoon af te maken. Maar goed, zo is het niet gelopen.

De boodschap vanmorgen was dat het gesprek van 2 weken geleden ("ontslag-gesprek") door een misverstand heeft plaatsgevonden en dat de boodschap niet correct was. Daarvoor excuses. Het contract dat toen stond, staat nog steeds, dus ik mag mijn werk in elk geval afmaken.

:D
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by dennis »

Gefeliciteerd Peter,

Ik was al aan het soliciteren daar :lol: :lol: :lol:
Good for you
ik klim liever ... dan werken
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

stelletje slaapkoppen daarzo bij elkaar in Mierlo.....jij natuurlijk niet he.
wat een enorm duidelijk voorbeeld van struisvogel politiek en nietszeggende altijd overal onderuitkomende brabbelpraatjes.....

Al die ambtenaren zijn net Cameleons - als zij rood worden en wij beweren paars passen ze zich bij enige wroeging vanzelf ook paars aan en dit zo'n 100 kleuren op 1 dag zonder te blikken of te blozen worden afhankelijk van de waarheidsgetrouwheid van de verhalen en uitspraken de kleuren net zo makkelijk aangepast.

maar in ieder geval tof dat je je contract af mag maken
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Gefeliciteerd Pieterman.
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

De krant heeft het nieuws ook vernomen, en vond het weer de moeite van het vermelden waard:

http://www.ed.nl/regio/geldropmierlo/59 ... fmaken.ece

:D
Post Reply