Edelrid cambium saver
Edelrid cambium saver
Hou Edelrid in de gaten...
vandaag het prototype van de Roka-E in me handen gehad van edelrid...
ziet er veelbelovend uit...paar aanmerkings puntjes maar toch!
ik post nog een plaatje!
vandaag het prototype van de Roka-E in me handen gehad van edelrid...
ziet er veelbelovend uit...paar aanmerkings puntjes maar toch!
ik post nog een plaatje!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
- treespotter
- Prinses Irene
Re: Edelird cambium saver
Plaatje, plaatje, plaatje. Waar blijft het plaatje.
Het zal toch niet zo zijn dat jij mijn plaats gaat overnemen als 'Innovation Investigator' Steven
Stel je toch eens voor dat jij nu degene wordt die de nieuwtjes op de markt gaat introduceren en moet smeken bij de dealers om ze op te nemen in hun programma.
Toen ik de Trango Cinch voor het eerst hier aan het promoten was heeft het nog ruim een jaar geduurd voordat hij hier te koop was. En dat was niet eens bij een echte dealer. Er was toen nog commotie over de CE of beter het ontbreken ervan. Mijn idee was toen dat het niet uit mag maken in deze wereldmarkt dat een product wat een perfect veilige codering heeft hier wel of niet verkocht/gebruikt mag worden. Goed is goed of dat nu Europese EN normering en CE markering is of de Amerikaanse equivalent.
Het zal toch niet zo zijn dat jij mijn plaats gaat overnemen als 'Innovation Investigator' Steven

Stel je toch eens voor dat jij nu degene wordt die de nieuwtjes op de markt gaat introduceren en moet smeken bij de dealers om ze op te nemen in hun programma.
Toen ik de Trango Cinch voor het eerst hier aan het promoten was heeft het nog ruim een jaar geduurd voordat hij hier te koop was. En dat was niet eens bij een echte dealer. Er was toen nog commotie over de CE of beter het ontbreken ervan. Mijn idee was toen dat het niet uit mag maken in deze wereldmarkt dat een product wat een perfect veilige codering heeft hier wel of niet verkocht/gebruikt mag worden. Goed is goed of dat nu Europese EN normering en CE markering is of de Amerikaanse equivalent.
kan je nog wel wat leuke nieuwetjes vertellen hoor...
hoeveel wil je dr
Petzl heeft een grote stap in de afgrond gemaakt als je het mij vraagt....
en rock exotica i love it!
hoeveel wil je dr

Petzl heeft een grote stap in de afgrond gemaakt als je het mij vraagt....
en rock exotica i love it!
- treespotter
- Prinses Irene
Ja, wat denk je. Allemaal natuurlijk.Steven wrote:kan je nog wel wat leuke nieuwetjes vertellen hoor...
hoeveel wil je dr
Re: Edelrid cambium saver
Petzl heeft een nieuwe lijn pulleys uit nou ze kunnen beter Prutzl gaan heten wat dit slaap nergens op!
Rock exotica welll....is just that! super mooi spul.
de pulleys worden nu ce gekeurd...
Dmm komt uit met een nieuwe pulley super slick!
Edelrid heeft een ring gemaakt die lijkt op de ring van de petzl seqoia maar dan met 2 schroeven dat ie dus door de helft kan...
en die is wel mooi afgewerkt!
Rock exotica welll....is just that! super mooi spul.
de pulleys worden nu ce gekeurd...
Dmm komt uit met een nieuwe pulley super slick!
Edelrid heeft een ring gemaakt die lijkt op de ring van de petzl seqoia maar dan met 2 schroeven dat ie dus door de helft kan...
en die is wel mooi afgewerkt!
Misschien niet helemaal meer nieuw, maar toch:
http://www.fletcherstewart.co.uk/products.php?cat=162
Heb er een paar filmpjes van gezien, hoe ze er mee werken en wat ze er mee kunnen. Het is handig, maar misschien ook overdreven.
http://www.fletcherstewart.co.uk/products.php?cat=162
Heb er een paar filmpjes van gezien, hoe ze er mee werken en wat ze er mee kunnen. Het is handig, maar misschien ook overdreven.
portawrap maar anders
Even iets over de edelrid cambiumsaver,er zijn al een paar verbeter puntjes...maar daar hebben we het al met ze over gehad,
het zijn 2 'ringen' die een katrolletje er in hebben,net als de revolver.
Een grote "ring" en een kleine waardoor je hem dus met een balletje de boom uit kan krijgen.
ze zitten met een bout aan de een bandschlinge vast.
plaatje komt er aan!

Even iets over de edelrid cambiumsaver,er zijn al een paar verbeter puntjes...maar daar hebben we het al met ze over gehad,
het zijn 2 'ringen' die een katrolletje er in hebben,net als de revolver.
Een grote "ring" en een kleine waardoor je hem dus met een balletje de boom uit kan krijgen.
ze zitten met een bout aan de een bandschlinge vast.
plaatje komt er aan!
- treespotter
- Prinses Irene
Steven, jij hebt toch een camera op je telefoon.... Dit zijn nou de uitgelezen momenten om 'even te gaan bellen' als je zo'n product in je handen hebtSteven wrote:plaatje komt er aan!

- treespotter
- Prinses Irene
O ja joh, liepen die daar te spioneren? Of waren zij daar aan het bekijken hoe hun materialen daar met een ander naam erop gepromoot werden 

- treespotter
- Prinses Irene
'K heb mijn nieuwe cambiumsaver vandaag in de bagge laten vallen nog voordat ik er een fotootje van heb kunnen maken. Hier gaatie dan met de telefoon. 

- Attachments
-
- FS.JPG (16.91 KiB) Viewed 10012 times
haha kijk je maakt je reputatie toch weer waar wolter bedankt... 

- treespotter
- Prinses Irene

- treespotter
- Prinses Irene
Ik zag trouwens dat Rock Exotica aan het shoppen is geweest bij dezelfde fabrikant als CMC Rescue. Een paar jaar geleden kwam CMC Rescue met de Biwire en deze staat nu ook in de 'folder' van Rock Exotica.
Het zou mij niets verbazen als dit ook uit Taiwan komt (King snap)
Het zou mij niets verbazen als dit ook uit Taiwan komt (King snap)

- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
had je geen duidelijker plaatje....want ik ben wel nieuwsgierig
werkt ie met katrollen net als de art pulley saver ???
vertel vertel

vertel vertel
- climb fast, move slow -
Stel je 2 revolvers voor maar dan 1 groot en 1 klein,zonder sluiting...
dus 2 ringen(groot en klein) met een klein rollertje er in
dus 2 ringen(groot en klein) met een klein rollertje er in
- treespotter
- Prinses Irene
Dat plaatje was superduidelijk, maar om de grap te laten slagen moest ik hem wel een beetje vertroebelen en net doen alsof hij met een telefoon was gemaakt.-WOUTER- wrote:had je geen duidelijker plaatje....want ik ben wel nieuwsgierig![]()
vertel vertel
Volgens mij is hij net iets te grof (te grote hakende hoeken i.v.m. verwijderen uit de boom) en je gebruikt hem net als een gewone frictionsaver.
Ik gebruik op dit moment (naar volle tevredenheid) een gewone frictionsaver waarvan ik de kleine ring heb gezaagd en deze heb vervangen voor een revolver met driekliksluiting) Op de revolver heb ik twee Volvobrandstofslangetjes

- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Oke,
dat is al heel veel duidelijker, had vroeger een cambium saver op die manier met 2 pullies, 1 grotere en 1 kleinere, zelfde effect alleen is deze natuurlijk wat netter afgewerkt zo met die extra hardware.
Het voordeel van mijn eigen creatie (imitatie van art pulley met kong sling-ropeman, oude art pulley en een dyneema doorgestikte bandsling) is dat je deze willekeurig om elke kale tak en of stam kunt choken. Dat is echt geweldig en het apparaat komt altijd naar beneden zonder problemen in tegenstelling tot die van Art....die nogal eens extra klimwerk verschaft.
Zie weinig voordeel in deze edelrid saver, want dan ben je weer helemaal afhankelijk van een mooie taksplits waar die ook weer uit wil. In acacia's en andere plakokselbomen niet echt handig
maar in ieder geval bedankt voor de toelichting Steven en Wolter.
dat is al heel veel duidelijker, had vroeger een cambium saver op die manier met 2 pullies, 1 grotere en 1 kleinere, zelfde effect alleen is deze natuurlijk wat netter afgewerkt zo met die extra hardware.
Het voordeel van mijn eigen creatie (imitatie van art pulley met kong sling-ropeman, oude art pulley en een dyneema doorgestikte bandsling) is dat je deze willekeurig om elke kale tak en of stam kunt choken. Dat is echt geweldig en het apparaat komt altijd naar beneden zonder problemen in tegenstelling tot die van Art....die nogal eens extra klimwerk verschaft.
Zie weinig voordeel in deze edelrid saver, want dan ben je weer helemaal afhankelijk van een mooie taksplits waar die ook weer uit wil. In acacia's en andere plakokselbomen niet echt handig

maar in ieder geval bedankt voor de toelichting Steven en Wolter.
kijk dit is nou mijn soort onderwerp!
wouter; foto van jouw frictionsaver? ben benieuwd.
wolter waar koop je dat en hoeveel? zou het hier wel willen kopen maar heb geen lichtjaren de tijd!
de art frictionsaver komt met de nodige gebreken, en met de laatste versies lijkt hubert in cirkels te lopen. hetzelfde maar dan anders en veel te veel euries voor mijn slappe nzdollar!!
gr, menno
wouter; foto van jouw frictionsaver? ben benieuwd.
wolter waar koop je dat en hoeveel? zou het hier wel willen kopen maar heb geen lichtjaren de tijd!
de art frictionsaver komt met de nodige gebreken, en met de laatste versies lijkt hubert in cirkels te lopen. hetzelfde maar dan anders en veel te veel euries voor mijn slappe nzdollar!!
gr, menno
is dat niet gewoon art menno? 

- treespotter
- Prinses Irene
Ik heb geen idee Kluitje. 'Mijn' foto komt uit een catalogus van Jelte. Trouwens, Je moet je toekomstige maatje maar lekker gaan stangen dat hij een klimmaterialen shop moet gaan beginnenkluit wrote:wolter waar koop je dat en hoeveel?

- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
He die Menno,
hierbij de gevraagde foto's van mijn friction-super-saver.
Ik heb een dyneema bandsling met de hand gestikt over de gehele lengte.
Aan het ene eind een grote alu ring erin gedaan en aan het andere eind een ovale schakel als stop.
daartussen beweegt een "kong duck" met een petzl bandsling een art pulley en een harpsluiting van een oude butterfly. Aan de kong duck heb ik een stukje 6mm. touw gemaakt en daaraan zit weer een retractable snap-haakje gevalletje aan. Deze komt ruim onder het katrol te hangen en zorgt ervoor dat je het hele zooitje netjes uit de boom kunt halen. Principe is identiek aan de Art ropeguide, maar hier werkt alles net wat mooier en de kong duck glijdt perfect over de bandsling naar de stopper en trekt dan de ring prachtig over het topanker eruit. De Art saver werkt in eerste instantie exact hetzelfde, maar als de sling in de Art saver wat vaker gebruikt is en behoorlijk gaat pluizen, dan trekt de alu art bandsling-blok-geval niet meer over de sling en klemt dus gewoonweg het hele zooitje vast in de kroon en kun je weer opnieuw omhoog. Dat art geval is trouwens ook een stuk gevoeliger door zijn grootte om klem te komen hangen en die duck van mij is veel smaller en beter gestroomlijnd.
Zie de foto's, want ik zou zelf ook het spoor kwijt zijn met alleen bovengeschreven tekst.
De kosten van deze self-made super saver bedragen ongeveer 120 euro en een half uurtje naald en draad geklooi.
Succes daarzo in NZ en doe die kiwi's de groeten
hierbij de gevraagde foto's van mijn friction-super-saver.
Ik heb een dyneema bandsling met de hand gestikt over de gehele lengte.
Aan het ene eind een grote alu ring erin gedaan en aan het andere eind een ovale schakel als stop.
daartussen beweegt een "kong duck" met een petzl bandsling een art pulley en een harpsluiting van een oude butterfly. Aan de kong duck heb ik een stukje 6mm. touw gemaakt en daaraan zit weer een retractable snap-haakje gevalletje aan. Deze komt ruim onder het katrol te hangen en zorgt ervoor dat je het hele zooitje netjes uit de boom kunt halen. Principe is identiek aan de Art ropeguide, maar hier werkt alles net wat mooier en de kong duck glijdt perfect over de bandsling naar de stopper en trekt dan de ring prachtig over het topanker eruit. De Art saver werkt in eerste instantie exact hetzelfde, maar als de sling in de Art saver wat vaker gebruikt is en behoorlijk gaat pluizen, dan trekt de alu art bandsling-blok-geval niet meer over de sling en klemt dus gewoonweg het hele zooitje vast in de kroon en kun je weer opnieuw omhoog. Dat art geval is trouwens ook een stuk gevoeliger door zijn grootte om klem te komen hangen en die duck van mij is veel smaller en beter gestroomlijnd.
Zie de foto's, want ik zou zelf ook het spoor kwijt zijn met alleen bovengeschreven tekst.
De kosten van deze self-made super saver bedragen ongeveer 120 euro en een half uurtje naald en draad geklooi.
Succes daarzo in NZ en doe die kiwi's de groeten
- treespotter
- Prinses Irene
Is dat niet een beetje veel harde hardware wat tegen het topankerpunt aanperst? Ik ben om een gevalletje bastschade gestopt met het gebruiken van op de bast persende hardware.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Ik was daar in het begin ook een beetje bang voor, maar slechts 2 piepkleine puntjes van de Kon Duck kunnen bij zachtere houtsoorten een klein beetje indrukken, maar dat is veel minder schade dan bijvoorbeeld een Art Rope Guide die klemvast uit een oksel gejankt wordt
De w-saver (zo noem ik 'm maar effe voor 't gemak) zal als ie is vastgemaakt en de klimlijn erin hangt ook niet bewegen op de hardware, alle wrijving en scheve belastingen worden door het mini-petzl slingetje opgevangen, de duck drukt tegen de stam en de harpsluiting al bijna niet meer.
Met deze kleine plekjes van enkele mm's breng je in mijn ogen geen schade toe aan de boom. Ik durf zelfs te beweren dat je met een footlocklijn die d.m.v. een butterfly in de boom wordt getrokken meer schade aanricht dan dit fijne topankertje.
grtn wouter

De w-saver (zo noem ik 'm maar effe voor 't gemak) zal als ie is vastgemaakt en de klimlijn erin hangt ook niet bewegen op de hardware, alle wrijving en scheve belastingen worden door het mini-petzl slingetje opgevangen, de duck drukt tegen de stam en de harpsluiting al bijna niet meer.
Met deze kleine plekjes van enkele mm's breng je in mijn ogen geen schade toe aan de boom. Ik durf zelfs te beweren dat je met een footlocklijn die d.m.v. een butterfly in de boom wordt getrokken meer schade aanricht dan dit fijne topankertje.
grtn wouter
- treespotter
- Prinses Irene
De Walliesaver Rocks. Op die van mij had ik een Ropeman zitten en de constructie zat andersom (pully op de plaats van de ring en andersom). Maar de Kong en het 'oogje' in het eendebekje voor het retrieverkoortje zijn geniaal.