Page 2 of 2
Re: Go pius!
Posted: 28 Sep 2010, 17:46
by boomverzorgingbruno
kimme vanaf het moment dat er water in jou cilinder geweest is is hij total loss .
en hiervoor hoeft hij zelfs niet te draaien er is altijd wel een klep op de cilinder die openstaat water doet onmidelijk de cilinders roesten en je kan hem vergeten deze roest maakt miniscule gaatjes in jou cilinderwand en het is gedaan met je vermogen hierdoor .
tegenwoordig is het zelfs zo erg als je een diesel injectiepomp hebt die beetje water aanzuigt uit jou diesel bak dat de pomp om zeep is .
Re: Go pius!
Posted: 28 Sep 2010, 18:40
by babyface
De Trekker was met draaiende moter tewater gereden, volgens de td zit daardoor er waterslag in. had er een snorkel opgezeten was er niks aan de handgeweest, want het water is via de lucht inlaat naar binnen gekomen.
antwoord op de vraag wat voor soort water volgens mij ligt brak water.
gr vincent
Re: Go pius!
Posted: 28 Sep 2010, 23:29
by treespotter
Hoeft echt niet altijd total loss te betekenen en al helemaal niet voor een motorzaag. Bij mij zijn er ondertussen drie gaan zwemmen, maar dat was na schoonmaken weer starten en lopen.
Maar vergeet één ding vooral niet. Bij de gemiddelde werkplaats werken geen echte reparateurs meer, maar componenten vervangers en verkopers.
Re: Go pius!
Posted: 29 Sep 2010, 09:20
by boomverzorgingbruno
bij tweetakt moter ligt het anders wolter die kunnen meer water verdragen om dat er meer olie in de cilinder zit en deze stoot het water af en je hebt bij een benzine moters een carbu dus het water heeft hier minder vat door het membraan .
Re: Go pius!
Posted: 29 Sep 2010, 20:33
by treespotter
De waterslag is inderdaad cruciaal.
Tijdens een ritje terreinrijden met mijn Moke ben ik ooit een te diep 'plasje' ingereden. Ik kon gelukkig nog net op tijd, vlak voordat de motorkap onder water verdween, het contact uitdraaien. Nadat een vriendelijke Land Cruiser bestuurder mij er achterwaarts weer uitgetrokken had en de 'badkuip' weer leeg was heb ik het motortje weer gestart en ben weer fijn verder gaan blazen over de hei.
Voor de vehikelbeten onder jullie heb ik even een klein filmpje bijgevoegd en vraag maar aan een ander of er in die van mij wel een beetje gang zat.
http://www.youtube.com/watch?v=BkoRCZGM5KM