Page 2 of 2

Re: hot refuelling

Posted: 12 Dec 2011, 23:12
by bigbird
haha ok hebben we toch wat gemeen maar bij mij gaat veiligheid voorop maar je had al begrepen dat het niet erg verstandig is en voorgaande post was een geintje

Re: hot refuelling

Posted: 12 Dec 2011, 23:22
by JasperLeerling
Kandidaat Darwin Award? :p

Ach, het is maar goed dat je het nu weet!
Als je niets vraagt, wordt je ook niet wijzer.

Re: hot refuelling

Posted: 12 Dec 2011, 23:53
by enricovanwees
tijdens de cursus of ergens in de gebruiksaanwijzing van de machine staat; machine uitzetten alvorens te tanken. De machine starten op ca 3 mtr. afstand van de vulplaats.
Op die manier kan de evt. gemorste vloeistof verdampen en dus ook je voorraad niet aansteken.

Re: hot refuelling

Posted: 13 Dec 2011, 06:27
by boomverzorgingbruno
ik weet 1 ding roel als je dit doet bij kim dan ga je volgens mij niet alleen heel snel moeten lopen voor het vuur maar ook nog is voor kim . dat word dan tussen 2 vuren staan

Re: hot refuelling

Posted: 13 Dec 2011, 09:04
by dave1975
roelce wrote:alles voor de tijdwinst
:? ik geniet toch liever een beetje van de rust en stilte tijdens het tanken, en de baas of ik zullen geen honger lijden van de 2 minutjes die de kettingzaag niet gedraaid heeft :mrgreen:

Enne bigbird nie alle Belgjes zijn zo hoor :lol:

Re: hot refuelling

Posted: 13 Dec 2011, 09:15
by NannoB
na het tanken gelijk even alle tandjes met vijl scherpen, dat is toch fijner met de motor uit....

Re: hot refuelling

Posted: 13 Dec 2011, 14:49
by boomverzorgingbruno
dave1975 wrote:
Enne bigbird nie alle Belgjes zijn zo hoor :lol:
roel komt dan ook van kortbij limburg he dat is toch altijd zowat overgangs gebied he
:mrgreen:

Re: hot refuelling

Posted: 13 Dec 2011, 17:16
by Ruud.H
roelce wrote:alles voor de tijdwinst
Grote 20 liter tank op de rug met slangen aangesloten, hoef je maar 1 keer per dag te tanken... :D

Re: hot refuelling

Posted: 13 Dec 2011, 18:01
by boomverzorgingbruno
Ruud.H wrote:
roelce wrote:alles voor de tijdwinst
Grote 20 liter tank op de rug met slangen aangesloten, hoef je maar 1 keer per dag te tanken... :D
of als je het camelbag principe pakt dan hoef je gewoon gans de week niet te tanken met die 20 liter kan op je rug

Re: hot refuelling

Posted: 13 Dec 2011, 18:27
by KIMME
boomverzorgingbruno wrote:ik weet 1 ding roel als je dit doet bij kim dan ga je volgens mij niet alleen heel snel moeten lopen voor het vuur maar ook nog is voor kim . dat word dan tussen 2 vuren staan
Kim was heel zeker niet daar toen dat allemaal gebeurde. Als je dat in de zomer doet met een tank die even in de zon gestaan heeft is het gegarandeerd BBQ... En soms zie je dan nog een sigaret in die smoel en van die dingen...

best niet doen dus roel!!!

Re: hot refuelling

Posted: 13 Dec 2011, 18:28
by KIMME
boomverzorgingbruno wrote:
Ruud.H wrote:
roelce wrote:alles voor de tijdwinst
Grote 20 liter tank op de rug met slangen aangesloten, hoef je maar 1 keer per dag te tanken... :D
of als je het camelbag principe pakt dan hoef je gewoon gans de week niet te tanken met die 20 liter kan op je rug
beetje het principe van de pellenc maar dan met benzine... hehehe...

Re: hot refuelling

Posted: 13 Dec 2011, 19:01
by boomverzorgingbruno
KIMME wrote:
beetje het principe van de pellenc maar dan met benzine... hehehe...
en als hij niet snel genoeg werkt een gaatje er in schieten met de big shot en dan en vonkje en up he go

Re: hot refuelling

Posted: 13 Dec 2011, 19:04
by boomgnoom
roel ik denk dat het het beste is als je benzine en aspen
laat voor wat ze zijn en overschakeld op
atoomenergie
bijkomend voor deel is dat je geen gewichtheffen meer hoeft te doen
vanwege al het lood tegen de straling.
ander voordeel is dat je partner je altijd kan vinden in het donker
nog een voordeel als je van plan bent uit de boom te vallen hoeft er alleen
nog maar een gat dicht gegooid te worden .
nog een voordeel ( ja het houd niet op)
iedereen kan zien welke bomen jij hebt gedaan ; geen een leeft nog !!!!
the nucliar gnome :mrgreen: :mrgreen:

Re: hot refuelling

Posted: 13 Dec 2011, 19:24
by Freerk
enricovanwees wrote:tijdens de cursus of ergens in de gebruiksaanwijzing van de machine staat; machine uitzetten alvorens te tanken. De machine starten op ca 3 mtr. afstand van de vulplaats.
Op die manier kan de evt. gemorste vloeistof verdampen en dus ook je voorraad niet aansteken.
Dat zal niet meevallen als je in de hoogwerker staat. Heb nl . het tankje altijd bij me in de bak, en die bak is echt niet drie meter lang! 8)
Of ik moet overboord springen en dan aan m´n valbeveiliging gaan hangen, en daar aftanken :!:

Re: hot refuelling

Posted: 13 Dec 2011, 23:09
by roelce
Freerk wrote:
enricovanwees wrote:tijdens de cursus of ergens in de gebruiksaanwijzing van de machine staat; machine uitzetten alvorens te tanken. De machine starten op ca 3 mtr. afstand van de vulplaats.
Op die manier kan de evt. gemorste vloeistof verdampen en dus ook je voorraad niet aansteken.


Dat zal niet meevallen als je in de hoogwerker staat. Heb nl . het tankje altijd bij me in de bak, en die bak is echt niet drie meter lang! 8)
Of ik moet overboord springen en dan aan m´n valbeveiliging gaan hangen, en daar aftanken :!:


idd of een loopplankje bevestingen lol

Re: hot refuelling

Posted: 15 Dec 2011, 10:07
by Pietje
Thijs wrote:brand die jongen nou niet zo af :wink:
Precies. Niet te korte lontjes, jongens! Hij ziet het licht heus nog wel. Want waar rook is...

Re: hot refuelling

Posted: 15 Dec 2011, 12:24
by Bouke
:lol:


Nou is hier meestal zo dat waar rook is, is patrick.

Re: hot refuelling

Posted: 15 Dec 2011, 22:27
by wes houtboer
Wie had hier wat te vertellen over Limburgers?????? :lol: :lol:

Re: hot refuelling

Posted: 16 Dec 2011, 18:42
by boomverzorgingbruno
maaaaaaaar jij beeeeeeeeeent eeeeeen holaaaaaandse liiiiiiiimbuuuurgeeeeeer
snap je het nu :lol: :lol:

Re: hot refuelling

Posted: 16 Dec 2011, 21:41
by Tom
roelce wrote:
Freerk wrote:
enricovanwees wrote:tijdens de cursus of ergens in de gebruiksaanwijzing van de machine staat; machine uitzetten alvorens te tanken. De machine starten op ca 3 mtr. afstand van de vulplaats.
Op die manier kan de evt. gemorste vloeistof verdampen en dus ook je voorraad niet aansteken.


Dat zal niet meevallen als je in de hoogwerker staat. Heb nl . het tankje altijd bij me in de bak, en die bak is echt niet drie meter lang! 8)
Of ik moet overboord springen en dan aan m´n valbeveiliging gaan hangen, en daar aftanken :!:
Hoeveel tijd sparen jullie zo uit?

Waarom denkt niemand eens goed na?

Het is lachen als iemand zijn motor laat draaien tijdens tanken, maar vonken en of vuur in een klein korfje op x meter hoogte is vast ook lol?

:roll:






idd of een loopplankje bevestingen lol

Re: hot refuelling

Posted: 19 Dec 2011, 22:21
by bob de bosbouwer
maarre als je t goed bekijkt is het alleen maar beter om je motor niet uit te zetten, starterkoord slijt niet, combischakelaar slijt niet, tijdswinst omdat je sneller weer gaat zagen.
dus alleen maar voordelen :)

ehm maar nou wil ik wel even het verschil tussen een hollandse limburger en een belgische limbo weten??? wie kan het mij vertellen....

@steven, nee niet iedere bosbouwer/treetopper is zo...