Trekproef met Anne Frank Kastanje

Hierin vind je alle onderwerpen en reacties van het oude weblog.
Post Reply
weblog
weblog
weblog

Post by weblog »

De 'Anne Frankboom' is nog sterk genoeg om te kunnen blijven staan. Dat beweert de Bomenstichting maandag na een zogeheten trekproef. De test heeft aangetoond dat de boom nog voldoende kracht heeft om op eigen houtje overeind te blijven, zei een woordvoerder van de stichting na afloop.

Met die insteek zal de Bomenstichting dinsdag naar de bestuursrechter stappen in een laatste poging de voor woensdag geplande kap tegen te houden. Onderzoek De trekproef is maandagmiddag uitgevoerd door Boom-KCB uit Valthermond, een ingenieursbureau dat zich bezighoudt met onderzoek van bomen en veiligheidsbeoordelingen. In Nederland zijn slechts drie van dit soort bedrijven, aldus de zegsman. Aan de hand van een 'stormtest' werd gekeken hoe sterk de boom daadwerkelijk is. De test heeft volgens het bedrijf geen gevaar opgeleverd voor de boom of zijn omgeving. Kapvergunning De particuliere eigenaar van de beroemde kastanjeboom waar Anne Frank vanuit het Achterhuis op uitkeek, heeft een kapvergunning gekregen omdat de boom ernstig ziek is. Volgens een recent onderzoek is het onverantwoord de kastanje nog langer te laten staan, omdat er een groot gevaar bestaat dat hij omvalt. Daarom hebben het stadsdeel Centrum en de Anne Frank Stichting besloten dat de boom woensdag omgaat.
weblog
weblog
weblog

Post by weblog »

Thijs @ 19-11-2007 19:49:10:Boom-KCB uit Nijeberkoop = Valthermond
weblog
weblog
weblog

Post by weblog »

Tamil @ 19-11-2007 20:35:30:geregeld!
weblog
weblog
weblog

Post by weblog »

Thijs @ 19-11-2007 22:17:50:sorry ik schreeuwde te hard!!! :( de zaak zit in bijde dorpen! foutje! ik zal me in het vervolg wel stil houden.
weblog
weblog
weblog

Post by weblog »

roel @ 20-11-2007 20:05:31:Het is wel het gesprek van de dag geworden. Op verschillende radiozenders is het te horen !!

hoop dat ie wel blijft staan.

gr roel
Post Reply