gelijk hebben is soms jammer
gelijk hebben is soms jammer
Twee jaar geleden bij een kennis enkele stronken moeten gaan wegfrezen, toen ik er aankwam zag ik tot mijn ontsteltenis dat hun mooiste boom in de tuin gekandelaberd was. 'k heb hun toen op de mogelijke gevolgen gewezen,
Vandaag ben ik er nog eens moeten langs gaan, de boom kwijnt weg, schors valt af, zware infectie door zwammen en weinig meer aan te doen.
ik tracht een dezer dagen nog wat foto's erbij te zetten.
jammer want het was een mooie boom, nu wordt dat waarschijnlijk veel brandhout...
Vandaag ben ik er nog eens moeten langs gaan, de boom kwijnt weg, schors valt af, zware infectie door zwammen en weinig meer aan te doen.
ik tracht een dezer dagen nog wat foto's erbij te zetten.
jammer want het was een mooie boom, nu wordt dat waarschijnlijk veel brandhout...
- honda_power
- Treehugger
Re: gelijk hebben is soms jammer
ach ja weer een minder helaas voor hun was jij dus te laat met jouw advies
als mensen een boom gekandalaard willen hebben en laten staan is niet mogelijk dan haal ik liever een boom maar helemaal weg als half weg
zo staan hier in het dorp 5grote wilgen dieheeft de gemeente gekandelaard of was het nou knotten
was nergens voor nodig staan midden in een park 

als mensen een boom gekandalaard willen hebben en laten staan is niet mogelijk dan haal ik liever een boom maar helemaal weg als half weg

zo staan hier in het dorp 5grote wilgen dieheeft de gemeente gekandelaard of was het nou knotten

frits
Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
Dat is toch altijd jammer he. hoe komen al die mensen toch bij zon idee! ik weet niet of er iemand een beetje uit de beurt van noord-scharwoude komt, maar gemeente langedijk spant de kroon hor op de buurt hier. hebben ze toch wilgen en essen gesnoeid. moet iets van kandelaberen voorstellen maar er staan alleen maar kale palen. echt niet te geloven, wanneer zullen ze het afmaken!? leuk idee voor als een boom te groot word(niet doen dus)
gr bart
gr bart
- honda_power
- Treehugger
ja ik woon in de buurt en heb dat gezien ja dat spant toch helemaal de kroon waarom laten ze dat kachelhout nou staan kan je ze beter afzetten en dat ze van onderaf weer uitlopen
maar is echt geen gezicht
zal eerdaags als ik langsrij wel ff foto nemen
maar is echt geen gezicht

zal eerdaags als ik langsrij wel ff foto nemen
frits
Ik probeer er dan altijd es achter te komen wie het gedaan heeft en waarom?
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Dat is een mogelijkheid, de klant sprak er al van dat het toch veel geld had gekost, dus vermoedelijk toch iemand die zich voor boomverzorger laat doorgaan.
Waar is dat in Noord Scharwoude? Ik kom zelf uit Heerhugowaard, in de buurt dus. Ik ben best benieuwd hoe dat er bij staat, dus ik wil van 't weekend misschien even kijken...bart wrote:ik weet niet of er iemand een beetje uit de beurt van noord-scharwoude komt, maar gemeente langedijk spant de kroon hor op de buurt hier.
gr bart
- honda_power
- Treehugger
bij de aldi/deen daarvoor staat een dikke wilg stam en een dun essen stammetje
frits
- honda_power
- Treehugger
vandaag langsgereden
de stammen zij omgezaagd ik denk dat eerst de snoeiploeg is langsgeweest met de hoogwerker en later de velploeg dus om de stammem te vellen
de stammen zij omgezaagd ik denk dat eerst de snoeiploeg is langsgeweest met de hoogwerker en later de velploeg dus om de stammem te vellen

frits

Maarrr, je ziet maar: prima reclame!
- honda_power
- Treehugger
hier nog ff wat fotos hoe ze de wilgen hier hebben mishandelt

de stam is lekker aan het wegrotten en de schors laat hier en daar al los

de stam is lekker aan het wegrotten en de schors laat hier en daar al los

frits
- treespotter
- Prinses Irene
Ach, als je gaat voor meer biodiversiteit dan is dit een prima oplossing. Als dit boombehoud heet dan is de plank lichtelijk misgeslagen.
Tja tenslotte is 2010 het jaar van de biodiversiteit:treespotter wrote:Ach, als je gaat voor meer biodiversiteit dan is dit een prima oplossing. ....
http://2010.biodiversiteit.nl/
- treespotter
- Prinses Irene
Precies.
Er moet dus meer get**t worden
Wat je ook zou kunnen doen is, proberen een reële inschatting maken van het werkelijke schaderisico. Dan kunnen veel oude bomen lekker blijven aftakelen en heel biodivers worden
Er moet dus meer get**t worden

Wat je ook zou kunnen doen is, proberen een reële inschatting maken van het werkelijke schaderisico. Dan kunnen veel oude bomen lekker blijven aftakelen en heel biodivers worden

- honda_power
- Treehugger
idd zoals deze wilgen in het park hadden mooi oud kunnen worden/omvallen en weer verder groeien 

frits