Hulp gevraagd/aageboden

Als je een boomverzorger, stagair zoekt of bijvoorbeeld zelf een klus in de aanbieding hebt. Noem in je titel de plaats indien relevant.

Moderator: geert7

Frederik
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Hulp gevraagd/aageboden

Post by Frederik »

Hoi iedereen,

Ik ben nieuw op deze website en tevens ook nieuw in de sector, momenteel volg ik een curus bij het pclt te roeselare voor boomklimmer.

Mijn vraag aan jullie is of er mensen zijn uit het Antwerpse die een 'leerjongen' kunnen gebruiken (al dan niet op zelfstandige basis) of mssch interessante tips hebben voor mij om me een beetje op weg te helpen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Grtz
Frederik
Tamil
Site Admin
Site Admin

Re: Hulp gevraagd/aageboden

Post by Tamil »

Welkom Frederik,

Er zal vast wel snel een van de Zuiderburen jou kunnen helpen toch jongens??

Probeer ook eens mee te discuseren hier op de site, en jou ervaringen te delen!

Daar zal je waarschijnlijk veel van opsteken!

suc6
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

welkom frederick
is leuven te ver voor jou ?
en zoek je specifiek alleen boom klussen ?
laat een oen niet zomaar doen !
Joris
Treehugger
Treehugger

Post by Joris »

Hoi Frederik

Mechelen - Sint Katelijne - Waver is dat mogelijk?
Frederik
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Frederik »

Hoi,

alvast bedankt iedereen voor jullie reacties! Leuven is niet te ver zolang ik maar iets kan leren en Katelijne zeker niet! wat hadden jullie in gedachten?

grtz
jef
Treehugger
Treehugger

Post by jef »

hagen scheren en onkruid plukken :lol: :wink:
Frederik
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Frederik »

jef wrote:hagen scheren en onkruid plukken :lol: :wink:
als het onkruid zo hoog is dat ik het kan vellen ipv van plukken is dat geen probleem :wink:
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

heb nog wel een veld met heel hoge distels :lol: velsnede spintsnede en zagen maar
Joris
Treehugger
Treehugger

Post by Joris »

ik zie meer graten in het behouden van bomen dan in het vellen, maar onkruid trekken laat ik liever aan Jef over vanuit zijn hoogwerker.
8)
jef
Treehugger
Treehugger

Post by jef »

hey, vandaag nog eens lekker aan ket klimmen geweest...
doe ik eigenlijk te weinig om goed te zijn... :? :roll:
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

of hij kan het scheren vanuit zijn hoogwerker :lol:
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

ik ben aan het productie zagen in nederland (gratis werkkracht)
roelce
Treehugger
Treehugger

Post by roelce »

jef wrote:hey, vandaag nog eens lekker aan ket klimmen geweest...
ach je kon het toch al alles blijven geven misshien het drinken boven in de boom hangen en dan gaan halen das mss een oplossing :lol: :lol:
STIHL timbersports hope to get like jason
jef
Treehugger
Treehugger

Post by jef »

lach maar, ik moet conifeerhaag scheren met de hoogwerker, bij een busbedrijf 500 lopende meter +-5m hoog en rond een manege dit jaar 1.5km!!! 4m hoog en 3 breed...
en de laatste 2a3jaar enkel nog langs de zijkant geschoren. bloed zweet en tranen (en een nieuw zaagblad :) )
ik hoop dat ik veel te duur was, zodat ik NOOIT meer moet terug komen :lol:
Frederik
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Frederik »

roelce wrote:
jef wrote:hey, vandaag nog eens lekker aan ket klimmen geweest...
ach je kon het toch al alles blijven geven misshien het drinken boven in de boom hangen en dan gaan halen das mss een oplossing :lol: :lol:
Ik moet nog deftig leren klimmen, laat staan dat ik het 'te weinig doe' !
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

Frederik wrote: Ik moet nog deftig leren klimmen, laat staan dat ik het 'te weinig doe' !
Dat is ook mijn probleem, echter een beetje klimcursus tik je €1000+ voor af, waarmee je ook een hele mooie materiaalset kan aanschaffen. Voor zover ik weet heb ik geen geldboom in mijn tuin waar ik in kan klimmen om de Euro's te plukken. Een meer stage-achtige omgeving heeft dan ook mijn voorkeur.
roelce
Treehugger
Treehugger

Post by roelce »

jef wrote:lach maar, ik moet conifeerhaag scheren met de hoogwerker, bij een busbedrijf 500 lopende meter +-5m hoog en rond een manege dit jaar 1.5km!!! 4m hoog en 3 breed...
en de laatste 2a3jaar enkel nog langs de zijkant geschoren. bloed zweet en tranen (en een nieuw zaagblad :) )
ik hoop dat ik veel te duur was, zodat ik NOOIT meer moet terug komen :lol:
ja da hoop ik ook da ge duur zijt voor van de rot coniferen te scheren ik haat da
en ik lach u helemaal nie uit want ik heb die dag mijn drinken ook niet bereikt hoor maar het uitzich naar bendenen was wel goe met die vrouwkes die het te warm hadden :lol: :lol:
STIHL timbersports hope to get like jason
Frederik
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Frederik »

dhr.banuyn wrote:
Frederik wrote: Ik moet nog deftig leren klimmen, laat staan dat ik het 'te weinig doe' !
Dat is ook mijn probleem, echter een beetje klimcursus tik je €1000+ voor af, waarmee je ook een hele mooie materiaalset kan aanschaffen. Voor zover ik weet heb ik geen geldboom in mijn tuin waar ik in kan klimmen om de Euro's te plukken. Een meer stage-achtige omgeving heeft dan ook mijn voorkeur.
ik volg momenteel een klimcursus bij pclt in Roeselare, voor een kleine 300 euro dus dat valt goed mee, de instructeurs zijn ook echte 'pro's' dus zeker waar voor dat weinige geld, ik ben nu nog op zoek naar een soort stageplaats waar ik zoveel mogelijk ervaring kan opdoen
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

het probleem is meestal in belgie iemand vinden die echt constant in de bomen zit. en dan ook nog tijd heeft om een stagair op te leren . klinkt zeer hard maar het is gewoon zo .
Frederik
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Frederik »

boomverzorgingbruno wrote:het probleem is meestal in belgie iemand vinden die echt constant in de bomen zit. en dan ook nog tijd heeft om een stagair op te leren . klinkt zeer hard maar het is gewoon zo .
dat heb ik al van meerdere boomverzorgers gehoord, ben er daarom over aan het nadenken om werk te zoeken in nederland en daar een jaartje te gaan wonen, alles voor de job eh!
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

ik zit nu in een opleiding in nederland en het lijkt als belg hier veel beter maar heb ondertussen toch wel al een ander idee gekregen . het gaat er hier meer relax aan toe maar daar stopt het ook wel .de concurentie is hier soms nog erger dan bij ons . alleen bij ons is het meestal concurrentie tussen klungelaars en hier is het meer tussen 'vakmensen '
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Die concurrentie ken ik anders niet.
Het zijn allemaal collega's en de enige concurrenten zijn de beunhazen die voor een appel en een ei een klusje hier en daar wegpikken. Maar ieder het zijne en als we elkaar allemaal respecteren blijft 't ook gezellig. Dus jouw opmerking gaat niet helemaal op naar mijn idee.

Maar goed. kan ook zijn natuurlijk dat mijn kijk op het kleine vakwereldje niet juist is.....

grtn wouter
- climb fast, move slow -
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

-WOUTER- wrote: ...
Het zijn allemaal collega's en de enige concurrenten zijn de beunhazen die voor een appel en een ei een klusje hier en daar wegpikken. Maar ieder het zijne en als we elkaar allemaal respecteren blijft 't ook gezellig. Dus jouw opmerking gaat niet helemaal op naar mijn idee.

Maar goed. kan ook zijn natuurlijk dat mijn kijk op het kleine vakwereldje niet juist is.....
...
Het zelf doen van onderhoud aan een perceel beuken en af en toe het afbreken van een boom beschouw ik maar even niet als broodroof voor de professionals. De reden om bij de boom knuffelaars rond te hangen is wat mij betreft vooral om kennis op te doen. Bomen slopen kunnen de beunhazen wel, maar een boom toekomstklaar maken is het geen ik juist wil leren!
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

@ wouter
het is zeker niet de bedoeling dat ik jullie zo wil afschilderen
ik vind gewoon dat jullie veel ernstiger met de boomverzorging bezig zijn en dat daar lees(niet hier op treehugs) toch wel wat concurentie in zit . pius floris of hoe hij ook mag noemen is daar een vb van hij heeft blijkbaar goede dingen naar nederland gebracht maar er zijn maar weinige die er mee om kunnen . en hoor dat van nog bedrijven . bij ons in belgie ligt dat gewoon veel verder uit elkaar daar heb je gewoon een bende die tegen elkaar moet concureren . daar is het verschil minder groot tussen de vakmensen en de pummels . bij ons is meestal goedkoop de maatstaf voor de klanten . en bij jullie is de maatstaf meer de vakkennis (of het juiste papier om dit aan te tonen )
en wil zeker niemand aanvallen .
het punt dat ik wou bedoelen is bv ik heb al bij 4 boom verplantings bedrijven gevraagd of ik is een dagje mocht meelopen voor een stage te schrijven .
en dan krijg je antwoorden zoals 'wegens belangenvermenging kunnen wij niet in gaan op uw verzoek' dat ze gewoon zeggen dat ze geen belgische zelfstandige als pottekijker willen . easy toch
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by dennis »

boomverzorgingbruno wrote:en dan krijg je antwoorden zoals 'wegens belangenvermenging kunnen wij niet in gaan op uw verzoek' dat ze gewoon zeggen dat ze geen belgische zelfstandige als pottekijker willen . easy toch
Dat is hier zeker niet het geval nee, sterker nog. Ik wordt door menig bedrijf ingehuurd in brabant. En daar is geen enkele kennis, informatie of een verloop van aanbesteding's werk geheim voor een inhuur. Sterker nog, iedereen is trots op de kennis die zij beheersen en delen die graag. En als zij die niet beheersen staan ze er graag voor open.

Concurentie is maar een relatief begrip,

Toen ik net begon zag ik die paar beunhazen uit m'n regio als potentiele concurenten. Nu gebruik ik ze soms als opruimers :oops:
ik klim liever ... dan werken
Post Reply