nieuwe aspen

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

nieuwe aspen

Post by -WOUTER- »

Heb vorige week (wederom) een paar kannetjes Aspen gehaald en tot mijn verbazing is de kleur compleet aangepast. Direct naar m'n dealer gebeld en deze extra kleurstof toevoeging is noodzakelijk voor een of andere husqvarna kettingzaag die d.m.v. een optisch apparaat de brandstof kan registreren..... Koop dan gewoon een Stihl.

Die kleurstof is er rijkelijk ingedaan en nu ziet m'n zaag eruit alsof ie uit de bagger komt.
Luchtfilter en huis zit vol met die kleurstof die blijkbaar plakt als de ziekte.
Vraag me ernstig af of mijn blok en zo door het spoelpoortsysteem nu ook gaat volkoeken.

Ben er niet echt blij mee - iemand hier meer ervaringen of iets wijs over te melden ?

grtn wouter
- climb fast, move slow -
NannoB
Treehugger
Treehugger

Re: nieuwe aspen

Post by NannoB »

ik zou bijna niet durven :roll: ...

maar het schijnt dat er een nieuwe olie in zit:
http://www.aspen-benelux.nl/showpage.asp?pag_id=851
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Kijk da's nog eens info !!
Thanks Nanno, daar kan ik wat mee. Hetgeen ik opschreef is een kopie van wat de dealer mij aan de telefoon vertelde.....en is dus niet echt juist :?

Maar dat die kleurstof/nieuwe olie plakt is wel heel lastig en die drap gaat niet alleen in je zaag zitten maar ook je kleren zitten er in een mum van tijd mee vol.

Ik ben er niet zo blij mee :twisted: en de motomix van Stihl is een heel stuk duurder maar heeft in ieder geval geen kleurstoffratsen.

Denk dat ik daarop overstap en eerste tijd effe aankijk wat er gaat gebeuren met de machines op de nieuwe aspen :wink:

grtn wouter
- climb fast, move slow -
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

het klopt wel een beetje hoor wat je dealer vertelde ze hebben met de nieuwe husqevarna de autotune uitgevonden . deze machine regelt alles is wel een fijn ding collega van ons heeft er zo eentje gekocht maar de machine zit nog wel in zijn kinderschoentjes.
laat een oen niet zomaar doen !
honda_power
Treehugger
Treehugger

Post by honda_power »

en bij stihl hebben ze M-Tronic, het elektronische regelsysteem voor het ontstekingsmoment en de brandstofdosering

dat zal wel ongeveer van zelfde principe uitgaan

je kan ipv aspen ook ff kijken naar cleanlife is ook alkylaatbenzine
frits

Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
Roel
Treehugger
Treehugger

Post by Roel »

aha dat verklaart het kleurverschil. Ik wis niet wat het was, maar alles loopt nog goed en ik heb nergens last van. Heb eerst ook Motormix gebruikt (wat toen met aspen niks scheelde qau prijs) maar ik kreeg daar echt koppijn van en ik vond het stinken. Gelukkis is dat met aspen niet.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

de eerste 2 weken kan ik nog verder heb nog 50 liter goede oude aspen staan . denk zelf dat mijn dealer gewoon nog oude staan heeft.
maar ik hoor wel dat het prijsverschil tussen aspen en motomix groot is bij jullie .
misschien doen ze gewoon iets goedkoper in de aspen .
of misschien is er die overheerlijke pindasaus tussen gemengt. smaakt bij alles :mrgreen:
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

boomverzorgingbruno wrote:de eerste 2 weken kan ik nog verder heb nog 50 liter goede oude aspen staan .
Pardon? Daar doen wij gemiddeld minimaal 3/4 jaar mee. :?
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by dennis »

-WOUTER- wrote:Ik ben er niet zo blij mee en de motomix van Stihl is een heel stuk duurder maar heeft in ieder geval geen kleurstoffratsen.
Als ik mij niet vergis €1,00 duurder per 5 liter, das nog te overzien

Voordelen

- stinkt niet
- echt ontwikkeld op je Stihl motortjes
- nu ook ( weer ) in 20 liter kannetjes ( heb je mischien die €1,00 er weer uit )
ik klim liever ... dan werken
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Roel wrote:Heb eerst ook Motormix gebruikt (wat toen met aspen niks scheelde qau prijs) maar ik kreeg daar echt koppijn van en ik vond het stinken. Gelukkis is dat met aspen niet.
Verder alles goed Roel? Als er iets is wat stinkt dan is het wel Aspen. En die koppijn? Die heb ik nooit meer gehad sinds ik Motomix gebruik. Die koppijn zal dan wel een cafeïne gebrek of neusholte ontsteking zijn geweest. :lol:
Roel
Treehugger
Treehugger

Post by Roel »

tja, waar het precies aan lag zullen we nooit weten, maar toen ik over stapte was het toch echt over. Gelukkig maar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

wolter ik doe 2 weken met 20 liter ik ben nog jong en moet mijn zaak nog uitbouwen he .lees (veeeeeel werken)
ben geen gesettelde etw die rustig met een makita boormachine kan takken afzagen :wink:
en roel heeft gelijk motomix stinkt naar verbrande mayo .
geef mij maar aspen .
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Ik kreeg op de beurs in Hardenberg een flesje Aspen-W. Erg lekker! Voor tegen de tijd dat kettingzagen op water gaan lopen :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
PeterV
Nieuw
Nieuw

Post by PeterV »

boomverzorgingbruno wrote:
ben geen gesettelde etw
Dan moet je niet zo veel werken, je hoeft het examengeld niet terug te verdienen! :wink:
KIMME
Treehugger
Treehugger

Post by KIMME »

aspen is ook veel vettiger, motomix is imho beter. Ik koop dat in vaten van 200 liter.
Dan is het goedkoper dan aspen. gebruiken doe je het toch. Dus waarom zou je allemaal kleine kannetjes kopen? Beter voor het milieu en beter voor je portemonnee als je vaten van 200 liter koopt.
Laat staan de tijd die je verliest door iedere keer naar de winkel te moeten rijden.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
KIMME
Treehugger
Treehugger

Post by KIMME »

PeterV wrote:
boomverzorgingbruno wrote:
ben geen gesettelde etw
Dan moet je niet zo veel werken, je hoeft het examengeld niet terug te verdienen! :wink:
:D
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

KIMME wrote:Ik koop dat in vaten van 200 liter.
Hé Kimme, je bewaart die tonnen toch wel om om te toveren tot officiële Ton van Ton vuurtonnen toch.
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

200l vuurtonnen? 60l ken ik wel maar 200l... kuub/uur in verstoken?
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Die kleintjes die ik heb Nanno, die zijn maar kinderspel. Die grote vaten zijn het echte werk :lol:
Op de camping tijdens de Klimkampioenschappen in Borger/Odoorn zat de ton van Ton vol met hout en de ton was roodgloeiend. Hij was zo roodgloeiend dat het materiaal transparant werd. Ik heb er toen een paar Zweedse kaarsen (soort waxinelichtjes maar dan 50x zo groot) in geduveld. Wij zaten allemaal op 6 meter afstand van de ton, maar dat moest 15 meter worden en de vlammenzee was minimaal 15 meter hoog :shock:
De foto was zeker niet het hoogtepunt van 'het vuurwerk' :lol:
Attachments
vuurton van Ton.JPG
roelce
Treehugger
Treehugger

Post by roelce »

zo een ton heb ik ook nog wel liggen hoor zal zien of ik hem in de auto kan steken

zorg da maar voor het hout
STIHL timbersports hope to get like jason
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

roelce wrote:zo een ton heb ik ook nog wel liggen hoor zal zien of ik hem in de auto kan steken

zorg da maar voor het hout
Vergeet niet om er gaten in te maken aan de zijkant. En wat dat hout betreft... Neem dat lekker zelf mee in die ton :lol:
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

mmm Wolter, als ik naar buiten kijk zie ik een tuintje van 5 bij 8. 15m afstand zit er dus niet in, 60l is nu de max. Maar wie weet heb ik ooit de mogelijkheid om 200l vaten als vuurkorfjes voor de bijverwarming te kunnen gebruiken :lol:
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

dhr.banuyn wrote:mmm Wolter, als ik naar buiten kijk zie ik een tuintje van 5 bij 8. 15m afstand zit er dus niet in, 60l is nu de max. Maar wie weet heb ik ooit de mogelijkheid om 200l vaten als vuurkorfjes voor de bijverwarming te kunnen gebruiken :lol:
Bij mij thuis durf ik niet eens die 60 liter tonnetjes aan te steken, maar ik blijf ook dromen van de ruimte om zo'n grote ton te kunnen gebruiken.
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

Eurythmics » Sweet Dreams
Sweet dreams are made of this
Who am I to disagree?
Travel the world and the seven seas
Everybody's looking for something
broerlief heeft in Oz een manege en Pa een boerderij in 'la douce France', die zijn al zover. Nu wij nog :roll:
KIMME
Treehugger
Treehugger

Post by KIMME »

treespotter wrote:
KIMME wrote:Ik koop dat in vaten van 200 liter.
Hé Kimme, je bewaart die tonnen toch wel om om te toveren tot officiële Ton van Ton vuurtonnen toch.

kunnen we inderdaad doen. Had er nog niet aangedacht. Maar voorlopig worden het dieseltonnen. Altijd goed om daar een voorraad van 1000 liter of zo van aan te leggen voor de grotere machines.

Dacht eerst zo'n tank in de grond te steken maar teveel miserie mee. Ook veel te duur qua rendement.
Post Reply