Stihl accu pakket

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
Patrick
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 52
Joined: 26 Jul 2007, 21:29
Location: Doorn

Stihl accu pakket

Post by Patrick »

Na de introductie van de Hsa 85 en Hsa 65 vorig jaar gaat stihl eind dit jaar begin volgend jaar. De markt op komen met een breder accu pakket. Het zal gaan om een accu kettingzaag,bladblazer,trimmer en een accu maaier.De zaag zal uitgerust zijn met de smalle 3/8p 1,1 ketting die volgens mij veel van jullie ook gebruiken op de ms 200T. Ook zal volgend jaar de ms260 vervangen worden door de ms261 die weer uitgerust is met de nieuwste snufjes onderandere 4 mix motor en andere luchtfilter techniek en zal het niet meer mogelijk zijn je moeren kwijt te raken van je zijdeksel deze zitten namelijk vast aan de zijdeksel.

groetjes patrick
User avatar
Bouke
Treehugger
Treehugger
Posts: 278
Joined: 13 Mar 2010, 15:07
Location: Amsterdam

Re: Stihl accu pakket

Post by Bouke »

hmmm.. moet me dan toch maar eens gaan verdiepen in de accu aangedreven zagen. mischien dat het dan toch mogenlijk word om als stealth zager aan de gang te gaan in amsterdam.
zou wel heel veel ellende met omwonenden schelen.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stihl accu pakket

Post by treespotter »

Dat kan zelfs al met dat kleine makitaatje van mij. Boompje uitkleden met het batterijzaagje en om 10 uur de motorzaag starten om de boel af te blokken.

Weet je ook al wat over de capaciteit van de Stihlbatterij Patrick? Is dat 2,2 Ah net als de heggescharen?
Patrick
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 52
Joined: 26 Jul 2007, 21:29
Location: Doorn

Re: Stihl accu pakket

Post by Patrick »

ja wolter alle stihl machines zijn uitgerust met de accu die ook gebruikt word voor de heggenscharen. Dus de twee type accus AP 80 en de AP160.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stihl accu pakket

Post by treespotter »

Wat is het verschil?
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Stihl accu pakket

Post by -WOUTER- »

ben benieuwd naar zowel de nieuwe makita als de nieuwe stihl - die natuurlijk mijn voorkeur zou hebben :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stihl accu pakket

Post by treespotter »

-WOUTER- wrote:ben benieuwd naar zowel de nieuwe makita als de nieuwe stihl - die natuurlijk mijn voorkeur zou hebben :wink:
Misschien mag jij wel testzager worden voor laatste :D
Dan gaan wij een echte zaagcontest houden. Identieke ketting en identieke stammetjes. Heb er nu al zin in Woutertje :mrgreen:

Ik zag dat er een capaciteitsverschil zit in de AP80 en AP160, maar beide batterijen zijn 36 volt en 2,2 Ah. Waardoor draait de ene dan 2x zo lang?
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Stihl accu pakket

Post by -WOUTER- »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: dat lijkt me wel gaaf

gefeliciflipstaart nog trouwens - las 't zojuist op een ander topic

grtn wouter
- climb fast, move slow -
Patrick
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 52
Joined: 26 Jul 2007, 21:29
Location: Doorn

Re: Stihl accu pakket

Post by Patrick »

nou wolter de AP 80 geeft 80 watt per uur af en de 160 dus 160 watt per uur dat is het verschil.Ik ben ook erg benieuwd hoe hij het gaat doen tegenover jou makita :wink:

groetjes
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stihl accu pakket

Post by treespotter »

Ik pretendeer vooral goed te zijn in het takkenzagen Patrick :lol:
Een lamp van 80 watt is geeft een bepaalde hoeveelheid licht en een 160 watt lamp is ongeveer twee keer zo fel. Betekent dat dan dat de heggeschaar met de ene batterij twee keer zo snel is dan met de andere batterij? Op beide accu's staat 2,2 Ah en dat is toch de waarde waar je naar moet kijken voor het uithoudingsvermogen van de batterij?
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Stihl accu pakket

Post by Pietje »

Het klopt inderdaad niet: Als de spanning van de accu gelijk is, dan kan er alleen maar meer vermogen uit de accu komen als de weerstand van de motor lager wordt. En dat zou betekenen dat de accu's niet uitwisselbaar zijn: de ene motor heeft de ene accu nodig en omgekeerd. Vaag.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stihl accu pakket

Post by treespotter »

Pietje wrote:Het klopt inderdaad niet: Als de spanning van de accu gelijk is, dan kan er alleen maar meer vermogen uit de accu komen als de weerstand van de motor lager wordt. En dat zou betekenen dat de accu's niet uitwisselbaar zijn: de ene motor heeft de ene accu nodig en omgekeerd. Vaag.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het wel klopt en dat jij ook gewoon beter bent in het afzagen van takken :lol:
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Stihl accu pakket

Post by Pietje »

:D
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Patrick
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 52
Joined: 26 Jul 2007, 21:29
Location: Doorn

Re: Stihl accu pakket

Post by Patrick »

Ik weet verder ook niet wolter zo goed ben ik ook niet in stroom en is het voor mij ook nieuwe techniek en ben ik ook beter in het afzagen van takken en 2 takt machines. Maar Stihl geeft het op die manier aan dus ga ik er wel vanuit dat dat klopt. Maar wat hun doen met de accu is op de 1 of andere manier de energie inhoud verdubbelen bij de AP160. Maar belangrijker is nog dat het werkt en dat je zo lang mogelijk op 1 lading kan werken toch :wink: en hoe dat verder gaat kwa accu wat maakt jullie dat uit :roll:

groetjes
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stihl accu pakket

Post by treespotter »

Patrick wrote:en hoe dat verder gaat kwa accu wat maakt jullie dat uit :roll:

groetjes
Het klinkt misschien stom, maar voor mij gaat dat niet op. Wanneer ik ergens mee wil gaan werken dan wil ik wel zeker weten dat ik geen appels met peren aan het vergelijken ben. :wink: Het is eigenlijk net als met snoeien. Voordat de tak eraf gaat vliegen er een heel regiment voordelen, nadelen en gevolgen op de lange termijn door mijn kop en dus niet alleen maar de vraag of ik die tak eraf kan zagen. :mrgreen:
Patrick
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 52
Joined: 26 Jul 2007, 21:29
Location: Doorn

Re: Stihl accu pakket

Post by Patrick »

ja oke dat snap ik maarja dat zal dan ook voor een deel de praktijk moeten worden om al je afwegingen waar te moeten gaan maken :wink:. Verdere info heb ik ook niet over het nieuwe accu spul alleen nog een paar fotos maar ik krijg ze niet geplaats. Ik hoop in iedergeval dat het goed spul is en iedereen er wat aan gaat hebben bij prof gebruik.
Patrick
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 52
Joined: 26 Jul 2007, 21:29
Location: Doorn

Re: Stihl accu pakket

Post by Patrick »

Nou ik heb alles van de accus helemaal uitgezocht ff hoe het allemaal zit.de AP 80 accu is 36volt 2,2Ah/80Wh waarmee je ongeveer 45 min kan werken en de AP160 is 36volt 4,5/160Wh daarmee kan je ongeveer 80 min werken.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stihl accu pakket

Post by treespotter »

Duidelijk. Op alle bijgevoegde foto's op de sites die er reclame voor maken staat dus de verkeerde accu afgebeeld. Het is dus geen 2,2 Ah maar 4,5Ah.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Stihl accu pakket

Post by Pietje »

V = I x R rules...! :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Post Reply