Schaarbeek gaat 70 zieke bomen vellen

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
Stefan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 65
Joined: 12 Feb 2007, 19:53

Schaarbeek gaat 70 zieke bomen vellen

Post by Stefan »

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... llen.dhtml

Iemand op de hoogte van de desbetreffende bomen en hun "ziekte" ?
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Schaarbeek gaat 70 zieke bomen vellen

Post by boomverzorgingbruno »

niets van gehoort maar dit stinkt wel naar vriendjes( burgemeester politiek) :roll:
laat een oen niet zomaar doen !
Nelis
Treehugger
Treehugger
Posts: 259
Joined: 31 Aug 2007, 12:48
Location: Dongen

Re: Schaarbeek gaat 70 zieke bomen vellen

Post by Nelis »

waar gaat het allemaal precies over???? soorten,...ongevallen? enz.
Mikwi
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 62
Joined: 27 Mar 2010, 13:43

Re: Schaarbeek gaat 70 zieke bomen vellen

Post by Mikwi »

Morgen eens op het werk vragen, ik werk nu tijdelijk als jobstudent bij "boomverzorgers" die dergelijk werk uitvoeren.

Kranen, hakselaars waar volledige bomen in één keer in gaan, verschillende vrachtwagens, etc. Zou me niet verbazen dat zij dat werk moeten doen, ze werken nog meer voor Schaarbeek en andere brusselse gemeentes.
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Schaarbeek gaat 70 zieke bomen vellen

Post by WiPe »

Klassiek voorbeeld van hoe een enkele tak die breekt als gevolg heeft dat de hele rij geveld wordt. Veiligheid is een belangrijke reden om te snoeien, niet omwille van de boom zelf, een beetje omwille van de veiligheid van de mens die onder de bomen loopt, maar vooral voor de veiligheid van de bomen in de buurt..... Dat zijn vaak de eerste slachtoffers.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
Mikwi
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 62
Joined: 27 Mar 2010, 13:43

Re: Schaarbeek gaat 70 zieke bomen vellen

Post by Mikwi »

Inderdaad, zij gaan de bomen vellen.

Naar 't schijnt gaat het om paardekastanjes en esdoorns die vroeger werden gekandelaberd en die nu vrij rot zijn.

Heb de bomen zelf niet gezien en meer weet ik er niet van.
Nelis
Treehugger
Treehugger
Posts: 259
Joined: 31 Aug 2007, 12:48
Location: Dongen

Re: Schaarbeek gaat 70 zieke bomen vellen

Post by Nelis »

ik hoop dat ze er nog staan over twee weken,..dan ben ik waarschijnijk in de buurt,...ga ik eens kijken
Philippe
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 102
Joined: 26 Oct 2009, 16:16

Re: Schaarbeek gaat 70 zieke bomen vellen

Post by Philippe »

Een mooi klasvoorbeeld waarbij een mooie illustratie is van verkeerde ingrepen op een boom.
We zullen even kandelaberen zodat de bomen op dat moment lekker kort zijn zonder na te denken welke de gevolgen kunnen zijn na enkele jaren.
Eigenlijk zou men de uitvoerder ook verantwoordelijk moeten stellen voor dergelijke gevallen.
Ik bedoel, wij (even duidelijk zijn dat ik nog veel moeten leren maar toch) boomverzorger weten welke gevolgen dergelijke ingrepen kunnen hebben.
Vandaar dat wij ook de klanten hierover informeren.
Maar wat doen ze hier meestal, goh, de klant vraagt het, we zullen er een goeie prijs tegen aanplakken en de klant denkt juist gehandeled te hebben want ze kennen er, terecht, niks van.
Maar ondertussen heeft de uitvoerder een goeie cent verdient en jawel, na enkele jaren worden wij opgeroepen want dan kunnen wij die gekandelaberde bomen fijn beklimmen om alle fut takken af te zagen want er zijn dan enkele takken uitgescheurd.
Het moest eruit mannen ;-
Post Reply