Ongeval
Ongeval
Helaas weer eens een zwaarongeval.
http://www.nufoto.nl/fotos/173059/fiets ... boom-.html
http://www.nufoto.nl/fotos/173059/fiets ... boom-.html
Ik hark,, dus ik leef.
Re: Ongeval
Medeleven voor de ongelukkige, maar ook voor de zager. Wat zal die zich rot voelen.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
auw!
hopelijk was de afzetting in orde....
hopelijk was de afzetting in orde....
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
triest
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
dat is kei klo...voor iedereen!
Dat had eigenlijk niet moeten gebeuren....
Het doet me wel weer beseffen hoe belangrijk een grondman is en inderdaad een goede afzetting.
Maar ja....dat is natuurlijk ook geen 100 % garantie dat het veilig is.
Dat had eigenlijk niet moeten gebeuren....
Het doet me wel weer beseffen hoe belangrijk een grondman is en inderdaad een goede afzetting.
Maar ja....dat is natuurlijk ook geen 100 % garantie dat het veilig is.
Het is heel triest dat dit is gebeurd, zeker voor de gewonde evenals de zager.
Wat ik me hierbij afvraag in hoeverre bepalen de boomverzorger/gemeente/werkgever/opdrachtgever; welke afzetting er gebruikt moet worden, want pak eens dat CROW boeke erbij en je komt er toch niet uit.
Soms weten ze niet eens wie de weg beheerder is die deze hoort te controleren.
Ho regelen anderen dit¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿?????????????????????????????????
Wat ik me hierbij afvraag in hoeverre bepalen de boomverzorger/gemeente/werkgever/opdrachtgever; welke afzetting er gebruikt moet worden, want pak eens dat CROW boeke erbij en je komt er toch niet uit.
Soms weten ze niet eens wie de weg beheerder is die deze hoort te controleren.
Ho regelen anderen dit¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿?????????????????????????????????
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
Eerst en vooral men deelnemingen voor het slachtoffer (het volgende is niet personlijk gericht op dit ongeval)
waarom ligt het altijd aan de afzetting of aan de grondman ????????
hoeveel keer heb je het al zelf niet meegemaakt alles safe en toch komt er uit een hoekje de een of andere fosiel gekropen die toch de fuck heeft aan al die bordjes die daar staan .
het word ook wel eens tijd dat de mensen gewoon respect hebben voor wat er gebeurt .
waarom ligt het altijd aan de afzetting of aan de grondman ????????
hoeveel keer heb je het al zelf niet meegemaakt alles safe en toch komt er uit een hoekje de een of andere fosiel gekropen die toch de fuck heeft aan al die bordjes die daar staan .
het word ook wel eens tijd dat de mensen gewoon respect hebben voor wat er gebeurt .
laat een oen niet zomaar doen !
- treespotter
- Prinses Irene
Daar heb je helemaal gelijk Bruno. Daarom is het ook vooral zaak dat er iemand 'op de uitkijk staat'.boomverzorgingbruno wrote:waarom ligt het altijd aan de afzetting of aan de grondman ????????
Vorige week kreeg ik nog op mijn duvel van Tamil dat ik erg laat oogcontact maakte.
Het is net als het oversteken. Kijken, kijken en nog een keer kijken.
Wanneer wij aan het zagen zijn dan staat er één op de uitkijk. Ook al is de geplande zaagrichting niet richting straat. Valkerf, spintsnedes, kijken naar de man op de uitkijk, groen licht krijgen, velsnede maken tot vlak voor het vallen, nogmaals kijken naar de man op de uitkijk en op groen licht wachten. Is dat een duidelijke JA dan gaat de boom om.
Bij ons klopt de afzetting ook niet altijd. Daar heb ik zo mijn redenen voor die jullie allemaal wel ergens kunnen lezen hier op het forum.
Wanneer de boel niet goed te overzien is, zorg er dan voor dat er een extra mannetje op de weg staat.
Niet iedere weggebruiker komt uit een zijstraat. Af en toe komt er ook iemand uit een oprit van een woonhuis dus je hebt echt ogen aan alle kanten in je kop nodig.
mooie quote van walter op de vorige klus:
"als er iemand aan komt fietsen: mep um er af!:
voor de meeste mensen is het geluid van een moterzaag geen geluid van gevaar...
als "wij" een moterzaag horen dan weten we dat we moeten oppassen...een pasant weet dat niet!
"als er iemand aan komt fietsen: mep um er af!:
voor de meeste mensen is het geluid van een moterzaag geen geluid van gevaar...
als "wij" een moterzaag horen dan weten we dat we moeten oppassen...een pasant weet dat niet!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
die handzagen zijn nog leuker... stealth modus aan en lache geblazen.
Nee effe serieus. Jammer van dat fossiel
prachtige uitspraak Bruno !!
Jammer van zo;n ongeval.....maar ja we weten allemaal dat dit hoe dan ook niet altijd onvermijdbaar is
kom niet meer bij joh
Nee effe serieus. Jammer van dat fossiel

Jammer van zo;n ongeval.....maar ja we weten allemaal dat dit hoe dan ook niet altijd onvermijdbaar is

- climb fast, move slow -
Het kan natuurlijk ook zijn dat deze boom volledig de verkeerde kant is gegaan en is gevallen op een plek waar helemaal niets afgezet is. Fossiel of niet...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Daar zat ik ook aan te denken Pietje. Op de kraan zie je sorteerknijper zitten wat altijd link blijft. De kraan machinist kan de boom nooit goed vast pakken (ook al is het een z'n goeie)
Ik heb het zelf ook eens mee gemaakt met een berk weghalen. De kraan had de boom net niet goed vast en draaide er langzaam uit... Gelukkig geen schade en ook geen mensen in de buurt. Ik ben niet helemaal fan van een sorteerknijper, dan liever een tang op de kraan.
Ik heb het zelf ook eens mee gemaakt met een berk weghalen. De kraan had de boom net niet goed vast en draaide er langzaam uit... Gelukkig geen schade en ook geen mensen in de buurt. Ik ben niet helemaal fan van een sorteerknijper, dan liever een tang op de kraan.