Even voorstellen

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
Tero
Nieuw
Nieuw

Even voorstellen

Post by Tero »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen.

Om te beginnen kom ik hier niet online op mijn echte naam. Waarom niet? Omdat ik graag vrij wil zijn om te zeggen wat ik wil zonder dat iedereen op internet met me mee leest. Er zijn ook fora waar ik onder mijn normale naam werk, maar heb besloten dat nu niet te willen. Iedereen die wil weten wie ik ben kan me PM-en of onderstaande link volgen.

Goed:
Ik ben een jonge ondernemer met een ecologisch adviesbureau (link: http://www.korter.nl/47456). Ik heb inmiddels 4 medewerkers vast in dienst en zie het de komende jaren wel groeien.
Vanuit mijn interesse en de wens wat meer te bewegen (ook tijdens mijn werk) ben ik onlangs met een boomverzorgingscursus bij Inverde in BE begonnen (is voor mij dichterbij dan bv IPC). Die opleiding duurt 2 jaar en in principe zou je nadien alles moeten beheersen om het ETW-examen te kunnen halen.
Tevens heb ik een vriend (student) die graag als boomverzorger aan de slag wil, maar niet een eigen bedrijfje wil beginnen. Voor hem probeer ik komende tijd een voor mij nieuwe bedrijfstak op te zetten dus.

Wat kom ik hier doen?
Ik wil discussiëren! Ik zie hier diverse discussies opduiken waarbij ik denk: daar kan ik (vanuit mijn ondernemers ervaring) wat aan toe voegen en er zijn diverse zaken waar ik gewoon nieuwsgierig naar ben. Jullie zien mijn topics vanzelf komen!

Goed, tot zover en een prettige zondag verder!

Tero
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Re: Even voorstellen

Post by boomverzorgingbruno »

welkom
ben je nu belg of nederlander ?
laat een oen niet zomaar doen !
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Welkom Tero,

grappige wending van ecologisch bureau naar boomverzorging :wink:
Groeten wouter
- climb fast, move slow -
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

welkom op treehugs tero

hopelijk kan je een hoop bijleren!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

he die collega,
Welkom. altijd leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

wel roept de anonimiteit bij mij een :?: op.
Het is mijns inziens een van de vaardigheden van een boomverzorger om te staan (als een boom ???) voor zijn ideeen, kennis en opvattingen.
Hoe heet je ook alweer zei je :)

see you
Ludo van Mil
boomverzorger / European Treeworker i.o.
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

johannes regelink volgens de site :wink:
- climb fast, move slow -
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

:lol: :lol: :lol: haha dat duurt niet langs he voor men jou kent .
laat een oen niet zomaar doen !
Greenman
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Greenman »

-WOUTER- wrote:johannes regelink volgens de site :wink:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
gniffel gniff
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Welkom op Treehugs Johannes.

Na al die jaren in de boomverzorging dan toch eindelijk weer eens een echte Jeugdbonder. Zelf zat ik bij afdeling "Athene" (Meppel). De ACJN en de NJN en later de JNM zijn volgens mij echt de kweekvijvers voor bevlogen natuurliefhebbers.

Volgens mij ben jij voor Treehugs een geweldige aanvulling wanneer het gaat over flora en fauna en ik hoop dan ook dat wij met vragen over de Flora en faunawet een beroep op jou kunnen en mogen doen.
Wij zijn een buitengewoon serieus forum, al moet je daar af en toe wel enorm voor tussen de regels kunnen lezen. :wink:

Wij zijn een groep boomverzorgers die elkaar, als je de actieve forumbezoekers bekijkt, voor het grootste gedeelte allemaal persoonlijk kennen via het werk, school of wedstrijden. Wij zijn bijna allemaal boomverzorgers, dus stuk voor stuk vreselijk eigenwijs, maar wij bijten niet.

O ja, Ik heb in de archieven nog een zelfportret van jou gevonden (dan hoef je daar in ieder geval niet meer naar te zoeken).
Attachments
Johannes.jpg
Johannes.jpg (2.16 KiB) Viewed 5010 times
Tero
Nieuw
Nieuw

Post by Tero »

Dag allemaal,

Dank voor jullie welkom.

Ik ben Nederlander en woon in Zuid-Limburg. En idd een actieve Jeugdbonder.

Dat jullie één club bekende mensen van elkaar zijn verbaasd me helemaal niets, dat zie je met met bijna ieder forum. Ik kom jullie ongetwijfeld wel eens tegen.

Wat betreft anoniem ed: waar het mij om gaat is dat niet iedereen alles weet te vinden als die op google mijn naam in tikt. Daar was ik in het verleden helemaal niet voorzichtig (genoeg) mee. Maar dat wil zeker niet zeggen at ik niet als een boom achter adviezen kan staan: geen probleem.

En ja, laat alle vragen over flora, fauna en de Flora- en faunawet maar komen!

Ik zal komende weken wat topics beginnen met ideeën en vragen van mijn kant. Ik zal ze bewust niet in een kaar plaatsen om ervoor te zorgen dat ik er voldoende op kan antwoorden.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Het is erg lastig om anoniem op het web aanwezig te zijn. Vooral wanneer je een bedrijfje hebt waarmee je in de digiwereld zichtbaar wilt zijn.
Voor mij zijn Facebook, Hyves en Linked-in om die reden dan ook een No Go zone.
Mijn vriendin is af en toe wel op Facebook te vinden. Wanneer ik daar dan eens in mee kijk dan verbaas ik mij over de naïviteit waarmee mensen vertellen dat ze "vanavond vroeg onder de wol kruipen omdat wij morgenvroeg met z'n allen drie weken op vakantie gaan" :roll:
Ben ik dan zo'n neuroot :?: Vast wel.
Kijk eens op Google Maps. Grote kans dat wanneer je inzoomt bij jou bedrijfsadres dat die gegevens boven de kaart zweven.
Ik heb de Google heren en dames vriendelijk verzocht om al mijn gegevens en de foto's van Streetview te verwijderen. Nu staan er op de kaart geen bedrijfsgegevens meer en ook de Streetview module komt niet dichterbij dan ongeveer 100 meter.
Tero
Nieuw
Nieuw

Post by Tero »

Ja, ik denk dat het goed is een goede middenweg te vinden in hoeverre je online actief bent.

Uiteraard ben ik op internet te vinden, zowel op mijn eigen site, site van diverse verenigingen waar ik in meedraai, LinkedIn en ook bv. Google Maps. Maar idd probeer ik niet alles aan iedereen te laten weten.
Post Reply