de zin of onzin van verzekeren

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

de zin of onzin van verzekeren

Post by ludovanmil »

collega's
op aandringen van mijn echtgenote heb ik nu sinds een jaar een arbeidsongeschiktheidsverzekering.
Ik heb nu een polisaanvraag liggen voor een WA bedrijsaansprakelijkheidsverzekring.
Zijn er onder jullie die zo'n verzekring niet hebben en waarom niet?
ik twijfel nog of ik het wil doen. eigen risico van € 250,-.....
En ben ik heeeel dom als ik het niet doe?
Tips en of ideëen?
Tamil
Site Admin
Site Admin

Re: de zin of onzin van verzekeren

Post by Tamil »

Ludo, het licht er maar aan wat daartegen de premie is en tot welk bedrag ze uitkeren!
Let wel op dat als jij met plant/ freeswerk een foutje maakt kan dat met bijv glasvezelschade in de tonnen gaan lopen ook als jij het een ander laat uitvoeren (jij bent altijd hoofdelijk aansprakelijk ook als een ander die jij inhuurt voor je eigen klus een fout maakt).

En ja natuurlijk ben ik verzekerd! Denk dat je anders maar lekker voor een baas moet blijven werken, dan je leven vergooien met afbetalen, voor een kleine fout oid.
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

Is een WA verzekering niet gewoon verplicht????????

250 euro zit je zo aan! gooi maar is wat op een lantarenpaal oid.

en dan laat je je klant met de schade zitten?
en wat als je iemand invalide gooit!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

volgens mij wel voor je auto, maar niet voor je bedrijf
ibuki
Nieuw
Nieuw

Post by ibuki »

Bekijk het gewoon rationeel man.
Ben belg en mijn 'bedrijfje' boomverzorging wordt geruggesteund dmv een uitbatingsverzekering.
Wil zeggen dat het zootje verzekerd is tegen derden en materiële schade.
Derden €1.250 000 en materiële schade € 125000 .
Bij mijn weten hier in onze buurt ,2 dodelijke ongevallen .
De eerste was de eigenaar die gedurig in de weg liep.
De tweede was grondman bij een boomverzorger die op de verkeerde plaats en op de verkeerde moment toen net niet een helm droeg....
Kan je al indenken wat je zou overkomen indien je niet verzekeringstechnisch over de juiste papieren beschikt. :?
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

tja, bedankt voor de reacties.
Steven, verplicht is het trouwens niet !
toevallig is wat je zegt, tot nu toe het enige wat ik beschadigd heb een lampje!
Je weet wel daar in St. Michielsgestel Wouter....
(beetje lijm erop en gefixed). Maar inderdaad een grondman tot leven wekken gaat daar niet mee :(
denk maar dat ik het gewoon doe, voelt toch wat zonde van mijn geld / energie (toch weer een dag werken voor die verzekering.... :? )
en ik ben al zelfverzekerd....
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

wa verzekering kost maar 4 of 500 euro of zo per jaar.....
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

hey ludo ik heb ondertussen al wat rare vragen van jou gehoort hoor maar dit slaat alles
gewoon jou titel al .
stel er komt morgen iemand bij jou werken en die verneukt heel jou huis en die zegt nadien doodleuk god daar heb ik geen verzekering voor en eigenlijk heb ik ook geen geld om jou een nieuw huisje te geven . hoe zou jij je voelen ????
komaan man dan had je beter geen etw opleiding gevolgd . die kost veel meer dan je verzekering en of je daar ooit wat gaat mee zijn is nog maar de vraag :wink:
laat een oen niet zomaar doen !
Joris
Treehugger
Treehugger

Post by Joris »

met die verzekering of die opleiding?? :mrgreen:
Last edited by Joris on 01 Dec 2010, 18:44, edited 1 time in total.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

met die opleiding joris .
volgens mij kan hij meer doen met zijn verzekering . 8)
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

altijd fijn als er voor mij gedacht wordt...
:)
En Bruno wat de opleiding betreft, dat komt helemaal goed 8)
Waar je wel gelijk in hebt is dat het wel een heel stuk €€€€ is.....maar eens gaat zich dat terugbetalen :mrgreen:
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Ludo doe maar snel die verzekering afsluiten :wink:
Je bent echt niet serieus bezig als je dit niet doet. Vind dat je deze service naar klanten toe absoluut moet geven. Je gaat toch niet zeggen als je een tuinbeeld van 4.500 euries kapot gooit dat je dat niet kunt betalen...... :? en je ook nog eens niet verzekerd bent.

Ik klim niet meer in dezelfde boom met je als je die verzekering niet hebt. Stel dat je een tak op mijn schouder zaagt en ik er enkele maanden uitlig.

Niet echt handig kerel :?
- climb fast, move slow -
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

wat ik maar wou zeggen ludo je moet gewoon verzekerd zijn dat is de eerste vereiste . en dan pas moet jou vakkennis er zijn .
Peterke
Treehugger
Treehugger

Post by Peterke »

Lijkt me erg logisch dat je een verzekering aangaat voor de burgerlijke aansprakelijkheid van je bedrijf, of is ons beroep dan niet risicovol :?:
Ik ben alvast verzekerd, en goed genoeg voor de schade die we zouden kunnen aanrichten... materiële schade tot +/- 1.500.000 en lichamelijke schade tot 2.000.000 euro.
Daar de premie daarvoor sterk kan variëren tussen NL en B kan ik me niet uitspreken over die bedragen.
Eens je met personeel werkt komt daar een fameuze smak bij voor de arbeidsongevallenverzekering.
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

Steven wrote:wa verzekering kost maar 4 of 500 euro of zo per jaar.....
welke maatschappij is dat?
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

volgens mij nationale nederlanden. niet zeker, gaat via mn verzekerings agent kruize b.v. ik zal voor je kijken als ik weer in nederland ben
Marc
Treehugger
Treehugger

Post by Marc »

jemig, wil jij zeggen dat je werk verricht bij derden zonder bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van een paar honderd euro? Ik zou zonder nog geen stap op andermans terrein zetten als ik jou was.. :-/
Image
Marc
Treehugger
Treehugger

Post by Marc »

boomverzorgingbruno wrote:hey ludo ik heb ondertussen al wat rare vragen van jou gehoort hoor maar dit slaat alles
gewoon jou titel al .
stel er komt morgen iemand bij jou werken en die verneukt heel jou huis en die zegt nadien doodleuk god daar heb ik geen verzekering voor en eigenlijk heb ik ook geen geld om jou een nieuw huisje te geven . hoe zou jij je voelen ????
:wink:
Laat het gevoel er nog maar buiten....verzekerd of niet, aansprakelijk ben je en als je aansprakelijk wordt gesteld door de eigenaar kan je de rest van je leven élke cent die je verdient rechtstreeks overmaken tot je de zaak hebt afbetaald.
Image
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

In de bijbel staat ergens "als je schuld hebt, moet je alles verkopen, je huis, je kinderen, je vrouw en jezelf tot je schuld volledig is afbetaald". :lol:

Over de WA zou ik nog niet een halve seconde nadenken en doen. En gewoon 2mln max. uitbetaling.

Over die arbeidsongeschiktheidsverzekering moet je nog maar eens heel lang nadenken over hoeveel premie je betaalt en hoeveel/wanneer je iets terug gaat krijgen. En kijk ook even na of je, als je in de kreukels ligt en geld van ze krijgt, tegelijkertijd nog premie moet betalen. Want dan blijft er weinig over van je uitkering...
Je kan die premie ook gewoon aan jezelf betalen (en er voor zorgen dat je de eerste jaren niets overkomt :D ). Dan heb je een uitkeringsgarantie van 100%. Bovendien is die premie meteen geschikt voor je auto, je gereedschap, inventaris, wasmachine etc.

Over het algemeen maken verzekeringsmaatschappijen en banken iets te veel winst, en zorgen ze iets te vaak voor enorme financiele crisissen waardoor de overheid met ons (werkenden/belastingbetalers) geld de zaak weer op de rit mag krijgen.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Marc
Treehugger
Treehugger

Post by Marc »

Over de zin of onzin van verzekeren, daar valt dan trouwens toch nog wel wat over te zeggen:

Verzekeren is eigenlijk alleen onzin als je de schade die je mogelijk eventueel kunt aanbrengen met gemak uit eigen zak kunt betalen.

Heet je bijvoorbeeld Bill Gates of John de Mol en stap je in de boomverzorging, dan is verzekeren onzin.
Image
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

MAL wrote:Verzekeren is eigenlijk alleen onzin als je de schade die je mogelijk eventueel kunt aanbrengen met gemak uit eigen zak kunt betalen.

Heet je bijvoorbeeld Bill Gates of John de Mol en stap je in de boomverzorging, dan is verzekeren onzin.
:lol: Helemaal mee eens!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

dhr.banuyn wrote:
In ieder geval niet de mijne. Daar kan ik mij drie keer voor verzekeren :lol:

Moeilijk is het in mijn ogen niet Ludo.
Verzekeren doe je voor een ander.
Wil jij niet dat jou ega moet 'bloeden' omdat jij uit de boom tuimelt? Verzeker je tegen arbeidsongeschiktheid.
Mocht je onverhoopt iets groots kapot gooien bij de klant dan ben je blij dat je verzekerd bent.
Rij je een deuk in de bus dan ben je blij dat je niet alleen maar WA verzekerd bent.

Deze discussie hebben wij de afgelopen jaren al vaker gevoerd en ik kom telkens weer tot dezelfde conclusie. Je kan het een ander niet aandoen jezelf niet te verzekeren. Het kost allemaal erg veel geld, maar mijn idee is dat wanneer je dit niet kan betalen dat je dan moet stoppen met dit werk.
En werk jij voor een andere boomverzorger en denk je dan dat je niet verzekerd hoeft te zijn? Voor de klant is de (hoofd)aannemer verantwoordelijk/aansprakelijk, maar bij wie denk je dat de verzekeraar van de hoofdaannemer aanklopt wanneer jij de boel hebt verkloot...
Marc
Treehugger
Treehugger

Post by Marc »

treespotter wrote:
dhr.banuyn wrote:
In ieder geval niet de mijne. Daar kan ik mij drie keer voor verzekeren :lol:

Moeilijk is het in mijn ogen niet Ludo.
Verzekeren doe je voor een ander.
...
Bijna eens met je betoog treespotter.....maar verzekeren doe je echt voor jezelf en niét voor een ander. (behalve dan een levensverzekering, maar dat is feitelijk gewoon een financieel product en verzekert geen enkel leven, ook niet van een nabestaande)

Het is namelijk niet zo dat die huiseigenaar pech heeft wanneer jij er als onverzekerde een boom op laat vallen. Maar juist jij bent degene met enorm dikke vette pech in dat geval en je kunt elke cent die je verdient inleveren tot je de schade betaald hebt als je aansprakelijk wordt gesteld door de huiseigenaar.

Het verbaast me nog hoe weinig mensen hier weten over hun aansprakelijkheid en het kennen van hun eigen verantwoordelijkheid.

(ik betaal trouwens iets van 200 euro per jaar voor mijn bedrijfsaanspr. Verz.)
Image
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

Ja,ja collega's....bedankt.
trouwens sommige van jullie gaan er vanuit dat ik niet zou betalen als ik iets verniel, maar dat zijn jullie eigen aannames :mrgreen: Dat zou ik altijd doen, wie zich brand moet op de blaren zitten...

De aanvraag zit op de bus. Mag ik je nu weer bellen Wouter ?
En hoe zo een tak op je schouder gooien ?? Da doen we nie`hè !
collegiale groeten van een (bijna) altijd (zelf-)verzekerde collega.
Marc
Treehugger
Treehugger

Post by Marc »

ludovanmil wrote:Ja,ja collega's....bedankt.
trouwens sommige van jullie gaan er vanuit dat ik niet zou betalen als ik iets verniel, maar dat zijn jullie eigen aannames :mrgreen: Dat zou ik altijd doen, wie zich brand moet op de blaren zitten...
:-) Ludo, volgens mij begrijp je nog steeds niet dat het niet van jouw fatsoen afhangt of je gemaakte schade gaat betalen.....maar dat je MOET betalen als je aansprakelijkheid voor gemaakte schade blijkt en dat 'ZE' het bij je komen halen als je het niet doet en dat je huis en al je bezittingen verkocht worden als je het niet kunt betalen. En dat schadebedragen ook in tonnen of miljoenen kunnen lopen, bijvoorbeeld bij toegebracht letsel.

Maargoed, je hebt je aanvraag op de bus zitten in elk geval dus het doel is bereikt :-)
Image
Post Reply