verstelbare cambiumsaver.
verstelbare cambiumsaver.
mijn nieuwe cambiumsaver.
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
Re: verstelbare cambiumsaver.
als ik de cambiumsaver er uit trek' schuift de biner naar beneden. lijkt een beetje op de ducksaver. maar dan goedkoper 

zou je voor die biener geen malion rapide nemen?
dan kan er geen takje inklikken....
dan kan er geen takje inklikken....
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
dat zou idd een oplossing zijn. kan de biner ook dicht tapen.
Ik heb zo een zelfde prusiktouw/lus gekocht samen met de cocoon, alleen heb ik het probleem dat hij blijft glijden over me lijn wat doe ik fout :S
Om te proberen of het verschil maakte heb ik hem ook gemaakt van een oud stuk klimlijn waar de toplaag vanaf af was en zo stroef als de Néþéñ is, helaas werkt dit ook niet.
Ik gebruik nog steeds de dikke rode band met ringen tot ik weer een ingeving heb
Om te proberen of het verschil maakte heb ik hem ook gemaakt van een oud stuk klimlijn waar de toplaag vanaf af was en zo stroef als de Néþéñ is, helaas werkt dit ook niet.
Ik gebruik nog steeds de dikke rode band met ringen tot ik weer een ingeving heb

Groeten Johnny van Vliet
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
waarschijnlijk is je beeline ook nog te glad....of je lijntje te dun tenopsichte van de prussik.
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Ha die Timo, heb je mijn idee toch effe netjes uitgewerkt
Over een tijdje kun je de perfecte cambiumsaver kopen.....maar daarover later meer

Over een tijdje kun je de perfecte cambiumsaver kopen.....maar daarover later meer

- climb fast, move slow -
andere prusik of andere knoop proberen
ongelijke prusik
klemheist kan een optie zijn
gewoon proberen
ongelijke prusik
klemheist kan een optie zijn
gewoon proberen
De perfecte cambiumsaver Wouter? Ik ben benieuwd hoe die eruit gaat zien. Ik heb verschillende keren gehad dat ie bleef hangen en ben niet echt een fan van cambiumsavers. Maar als je ze gebruikt klimt het toch wel fijner.
ha wouter. je klopt super iedee. nu glijd hij wel naar beneden-WOUTER- wrote:Ha die Timo, heb je mijn idee toch effe netjes uitgewerkt![]()

- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Die andere koste ook veeeeel te veel tijd, als je iedere boom 2x in moet

tja gelukkig is het zo leuk om 2x naar boven te gaan kan je lekker alle snoeiwondjes nog is controleren

het ligt eraan als er nog een footlock op srt lijn in hangt dan vind ik het best om opnieuw de boom in te gaan hoor. maar als ik opnieuw moet gaan werpen 

- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
zo'n regenachtige dag, supergrote boom, tegen 16.30 en net klaar.....nu jij
tja oke oke jij wint wouter.
dan is het idd kl*ten.

Klim jij dan zonder?Roel wrote:De perfecte cambiumsaver Wouter? Ik ben benieuwd hoe die eruit gaat zien. Ik heb verschillende keren gehad dat ie bleef hangen en ben niet echt een fan van cambiumsavers. Maar als je ze gebruikt klimt het toch wel fijner.
Oldschool, maar niet zo cool !
- treespotter
- Prinses Irene
Wanneer Roel in de toekomst regelmatig langs zijn eigen slijtageplekken gaat klimmen dan zal hij vanzelf met schaamrood op zijn wangen met een cambiumsaver gaan klimmen. Nu alleen voor alle bomen maar hopen dat zijn snoei-intervallen niet 1 keer per 5 jaar zijn anders moeten er veel bomen 'sneuvelen' voordat hij inziet dan je een cambiumsaver niet alleen voor jezelf gebruikt.Mikwi wrote:Klim jij dan zonder?Roel wrote:De perfecte cambiumsaver Wouter? Ik ben benieuwd hoe die eruit gaat zien. Ik heb verschillende keren gehad dat ie bleef hangen en ben niet echt een fan van cambiumsavers. Maar als je ze gebruikt klimt het toch wel fijner.
Oldschool, maar niet zo cool !
Idd, goed nadenken bovenin hoe je hem neerhangt. En bij het deinstaleren tactisch manipuleren. Denk aan het behoud van je materiaal, lichaam en de boom prutser 

ik klim liever ... dan werken
Zou hier heel voorzichtig mee zijn trouwens (dit soort tips), natuurlijk heb je een eindknoopje, dus ver kun je niet gaan. Maar een klemheist is geen geschikte knoop hiervoor.tjeerd wrote:klemheist kan een optie zijn
Ik probeer een cambiumsaver zo vaak mogelijk te gebruiken. Op de klimcurses heeft de leraar het ook verteld dat je de cambiumsaver niet alleen voor jezelf gebruikt, wat Wolter aangeeft. En ik heb toen ook al in bomen gezien dat er zelfs dode takken door kunnen onstaan (deze bomen werden vaker gebruikt voor de klimcursus).
Ik ben alleen geen fan van een kartol in je fs, het loopt wel soepel, maar ik heb wel het idee dat je ellebogen er iets meer van leiden??
Ik ben alleen geen fan van een kartol in je fs, het loopt wel soepel, maar ik heb wel het idee dat je ellebogen er iets meer van leiden??
hmm roel. ik denk dat het wennen is om met een katrol te klimmen. ik had juist het iedee toen ik nog met ringen cambiumsaver klom het juist meer mijn lijf belasten. wel vind ik bij een katrolcambiumsaver mijn systeem vt/hitchs climber veel strakker gaat zitten. doordat er eigelijk veel meer druk op komt.Roel wrote: Ik ben alleen geen fan van een kartol in je fs, het loopt wel soepel, maar ik heb wel het idee dat je ellebogen er iets meer van leiden??
jep
en die belasting op de schouders, da valt wel mee. gewoon stukje van gewenning en materiaalgebruik. Kan me niet voor stellen als ik tijdens een klim even moet btruste dit met de lijn over een oksel ligt te doen. Ik klim met katrol en heb er voor het gemak een klein handaccendertje bij. Je hebt overal gadgets en trix voor maar het niet gebruiken van een cv is echt so passé
Ik heb nog zo'n verstelbare fs standaard van de eerste generatie, lekker lomp ding en zit bijna nooit vast. En in carpinusen en lindes pak ik ff de oldschool band fs
en die belasting op de schouders, da valt wel mee. gewoon stukje van gewenning en materiaalgebruik. Kan me niet voor stellen als ik tijdens een klim even moet btruste dit met de lijn over een oksel ligt te doen. Ik klim met katrol en heb er voor het gemak een klein handaccendertje bij. Je hebt overal gadgets en trix voor maar het niet gebruiken van een cv is echt so passé

Ik heb nog zo'n verstelbare fs standaard van de eerste generatie, lekker lomp ding en zit bijna nooit vast. En in carpinusen en lindes pak ik ff de oldschool band fs