Air Injection Demonstration Husqvarna/Stihl
Air Injection Demonstration Husqvarna/Stihl
http://www.youtube.com/watch?v=Rztm0HM9XzE
wel itresant. ik hoop niet uit de oude doos.
wel itresant. ik hoop niet uit de oude doos.
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
Re: Air Injection Demonstration Husqvarna/Stihl

jep
niet eens uit de oude doos, die heb ik zelfs meegemaakt (en ben toch zo oud nog niet)
ik klim liever ... dan werken

http://www.pendulaboomzorg.nl
- ludovanmil
- Diehard Treehugger

Hier zal een van de grootste huskie fans uit belgie blij mee zijn !!

Heb alleen maar stihl, maar inderdaad zit nogal eens gauw wat hout-stof op de filters...
Tja...inruilen dan maar ?
Ik zaag ook enkel met Stihl, maar nog nooit voorgehad dat ik overdag moest stoppen om een luchtfilter te reinigen. Elke avond even wat perslucht lijkt me basisonderhoud...
Ik ken een collega die nooit onderhoud doet aan z'n machines, enkel op de dag dat ze slecht draaien zal hij de compressor eens aanzetten.
volgens hem komt dat één keer in de maand eens voor. En ik kan jullie verzekeren dat die meer zaagt dan wij samen omdat hij bosontginning doet.
Omwille van deze test ga'k nog niet dadelijk een merk afschrijven.
Ik ken een collega die nooit onderhoud doet aan z'n machines, enkel op de dag dat ze slecht draaien zal hij de compressor eens aanzetten.

Omwille van deze test ga'k nog niet dadelijk een merk afschrijven.
Ajo wat zaagsel op de luchtfilter filtert de lucht nog is extra!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
ludo dit filmpje is door mij al lang gekend .
en dat is 1 van de vele punten waarop je mijn machines niet kan pakken echt 1 keer wekelijks proper maken die filter is meer dan genoeg bij stihl vroeger echt dagelijks .

laat een oen niet zomaar doen !
zegt dat niet ook heeeeeeel veel over de manier van zagen......?
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
dit filmpje is leuk om te zien, maar heeft niets met zagen te maken......wanneer zaag je met de kant van het starterkoord naar de grond (waar het zaagsel ligt) de laatste stamdelen af. Juist nooit !
met plankenzagen wat ik met de stihl doe krijg je wel een vol luchtfilter, maar dat heeft met het zeer fijne stof te maken. wellicht dat een husky daarvoor beter is, maar ook dat vraag ik me af.
ik heb met allebei (stihl 360, 640, 880 en husqvarna 254, 372) veel gezaagd en beide hebben iedere week een vuil luchtfilter bij intensief zaagwerk.....dus echt veel verschil zit er niet in.
zou dit filmpje graag eens doen met de accu zaag van Wolter, dan weet ik zeker dat die wint

met plankenzagen wat ik met de stihl doe krijg je wel een vol luchtfilter, maar dat heeft met het zeer fijne stof te maken. wellicht dat een husky daarvoor beter is, maar ook dat vraag ik me af.
ik heb met allebei (stihl 360, 640, 880 en husqvarna 254, 372) veel gezaagd en beide hebben iedere week een vuil luchtfilter bij intensief zaagwerk.....dus echt veel verschil zit er niet in.
zou dit filmpje graag eens doen met de accu zaag van Wolter, dan weet ik zeker dat die wint

- climb fast, move slow -

ja en een gietertje water

ik klim liever ... dan werken
Voor het planken zagen gebruik ik een 395xp en daar valt het wel mee met het stof. Het is iets meer als met normaal zaag werk. ook is een stuk rondom het starterkoord gedeelte dicht bij een 395 (wat bij een 660 en 880 open is volgens mij). Ik denk dat je daar veel stof mee buiten houd.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
zou best kunnen dat daar idd verschil in zit.
met plankenzagen heb ik het luchtfilter echt dich zitten, zeker de laatste delen op de grond...
bevalt de 395 voor plankenzagen ?
ik gebruik zelf altijd de ms880 en die brult overal lekker doorheen
met plankenzagen heb ik het luchtfilter echt dich zitten, zeker de laatste delen op de grond...
bevalt de 395 voor plankenzagen ?
ik gebruik zelf altijd de ms880 en die brult overal lekker doorheen

- climb fast, move slow -
Ik gebruik een 75cm blad en kan planken van 58 cm doorsnee zagen en dat gaat goed. Ben erg te spreken over die 395. Ik heb nu ook een 90 blad en deze kan ik volgende week een keer gaan proberen met planken zagen, ben erg benieuwd hoe dat gaat.
Moet wel zeggen dat ik nog nooit met een 880 of 3120 planken heb gezaagd, ik denk dat het wel sneller zal gaan. ik heb voor de 395 gekozen omdat ik hem ook best veel voor normaal zaagwerk gebruik en nog zwaarder vind ik een beetje te.
Moet wel zeggen dat ik nog nooit met een 880 of 3120 planken heb gezaagd, ik denk dat het wel sneller zal gaan. ik heb voor de 395 gekozen omdat ik hem ook best veel voor normaal zaagwerk gebruik en nog zwaarder vind ik een beetje te.