oeps kan gebeuren.

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
noel2512
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker

oeps kan gebeuren.

Post by noel2512 »

bij 1.30 min. blijft de zaag vast zitten.

http://www.youtube.com/watch?v=BCYKHPCPtjM
Steven
Moderator
Moderator

Re: oeps kan gebeuren.

Post by Steven »

treespotter wrote: Ik zie regelmatig meer heil in een kin-,nek- en borstbescherming tijdens het afblokken met een zaag.
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Nou Steven, ik moest echt aan precies hetzelfde denken.
Ik wilde hier een linkje van maken en plaatsen in het andere bericht om Pietje toch maar even gerust te stellen dat ik dat in ieder geval niet op deze manier doe.
Ik heb ondertussen veel mensen erg onhandig zien doen met een motorzaag, maar deze man past met zijn actie in dit filmpje echt wel in de top 50.
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

met de petzl stop, bergsport gordel,gezekert aan gestropte slings.... goed bezig!

http://www.youtube.com/watch?v=Wtri-G4Na9Q
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Steven wrote:met de petzl stop, bergsport gordel,gezekert aan gestropte slings.... goed bezig!
Ook handig om altijd zo'n motorzaagtafeltje naast je te hebben staan wanneer hij te zwaar is aan de gordel. :lol:
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

soms vraag ik me toch af heeft het zin om zulke filmpje op het net te zetten . hoe voel je jezelf als er zulk lullig moment gewoon online staat en iedereen lacht je gewoon uit
laat een oen niet zomaar doen !
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

ligt er aan wat je referentiekader is.....
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

treespotter wrote:Ik wilde hier een linkje van maken en plaatsen in het andere bericht om Pietje toch maar even gerust te stellen dat ik dat in ieder geval niet op deze manier doe.
:D

Misschien moeten we, in plaats van heel veel foto's / filmpjes te plaatsen van hoe het "NIET" moet, ook maar eens wat plaatsen zoals het wel moet...? :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Dat gaat voor mij niet lukken... Ik heb geen schoolvoorbeelden. :lol:
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by dennis »

Pietje wrote:Misschien moeten we, in plaats van heel veel foto's / filmpjes te plaatsen van hoe het "NIET" moet, ook maar eens wat plaatsen zoals het wel moet...?
Ja wat een enorme leuke uitdaging, ik denk dat er bijzonder weinig mensen slagen ja. Een examen opdracht van 5 minuten kan iedereen, maar weet zeker dat bij het afbreken van een boom niemand foutloos werkt. Including moi :wink:
ik klim liever ... dan werken
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

men zegt dat je maar 1 keer in je leven perfect met de auto rijd . :?
en dat is wanneer je je rij examen aflegt .
denk dat ieder van ons soms wel is iets doet dat eigenlijk niet kan . maar vermoed als je jezelf bewust blijft van de gevolgen dat je dan ook alert blijft voor je actie
laat een oen niet zomaar doen !
Thijs
Moderator
Moderator

Post by Thijs »

dat is nou net de reden waarom ik echt geen touwrommel aan mijn zaag wil hebben. en al helemaal niet aan een grote zaag. laat dat ding maar lekker gaan als het dan toch mis gaat
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Door veel op te nemen en net iets minder weg te knippen, dan blijven er toch een paar momentjes over dat dingen wel goed gaan, toch...? :lol:
En die posten... :D
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

boomverzorgingbruno wrote:soms vraag ik me toch af heeft het zin om zulke filmpje op het net te zetten . hoe voel je jezelf als er zulk lullig moment gewoon online staat en iedereen lacht je gewoon uit
He Bruno,
er vanuit gaande dat we echt allemaal fouten maken....lijkt er me niet veel aan de hand, sterker nog lachen om fouten, en vooral die van jezelf is heel heilzaam.
En hoe 'meer zout in de wond' gewreven wordt ( of lees schaamte)hoe groter de kans dat je dat niet nog eens doet.
Wij genieten toch wel van de filmpjes ? :wink:
en ik zie onze klanten niet snel zoeken naar 'foute' fimpjes van ons.
Peterke
Treehugger
Treehugger

Post by Peterke »

Ik heb het filmpje nog eens herbekeken en heb sterk de indruk dat daar een stevige en vooral hevige grondman aan het touwtje gaat hangen en dan nog in de verkeerde richting. De klimmer is in de fout gegaan door een te kleine breuklijst te laten staan en de grondman ging er met brutte kracht tegenaan... denk ik :roll:
Al vrees ik dat een andere factor meespeelt! De grondman lijkt me erg veel trekjes van een klant te hebben, al kan ik daar niet echt zeker van zijn.

Tof dat we door zo'n filmpjes weer extra alert kunnen zijn om het beter te doen :D
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

Peterke wrote:I.... een te kleine breuklijst ....
daarnaast staat zijn velsnede ook niet mooi recht t.o.v. zijn valkerf, een nette breuklijst ga je zo niet krijgen....
johannesm
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by johannesm »

boomverzorgingbruno wrote:soms vraag ik me toch af heeft het zin om zulke filmpje op het net te zetten . hoe voel je jezelf als er zulk lullig moment gewoon online staat en iedereen lacht je gewoon uit
Bruno langs de andere kant is het ook heel leerrijk om zulke filmpjes te zien zo kan je juist zien wat er fout is gegaan :)
Post Reply