3 linden van 70 jaar verplant in Someren

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

3 linden van 70 jaar verplant in Someren

Post by Pietje »

Leuke serie foto's over een markante boomverplanter. Klik rechts op de foto voor de hele serie.

en geen opmerkingen over helmen en brillen; je past je gewoon aan aan de situatie :lol:

http://www.siris.nl/nieuws/article/3171 ... euwe-wijk/

De traktor kreeg de boom niet van het weiland af; twee graafmachines waren zo aardig even te helpen. De ketting die ze daarvoor gebruikten, brak. Wat kan een tractor stuiteren... :shock:

Maar zoals altijd ging alles zonder problemen, op een bekraste auto na. Oom agent was zo vriendelijk geen problemen te maken van diverse "gebrekjes" :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
JohnnY
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker

Re: 3 linden van 70 jaar verplant in Someren

Post by JohnnY »

En wat was het noodplan wanneer er een boom zo omvallen met transport?

Even serieus niet om de gek er mee te steken... ik zag de auto's ook gewoon voorbij komen. Het lijkt er dus op dat er geen extra maatregelen zijn genomen voor het verkeer. Diepladertje trekker en gaan? of zie ik dat verkeerd?

De komen toch wel meer vragen bij me naar boven na het zien van dit, moet je dit nog apart verzekeren bijv. Het is niet echt een standaard transport.

Is het ook raar waarom ik mezelf afvraag waarom ik dikwijls met zo veel verkeersmaatregelen bezig ben om het voor me omgeving en mezelf zo veilig mogelijk te maken?

Verder mooi klusje om te zien, mooie defender als materiaal wagen :P
Groeten Johnny van Vliet

Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Mooi hoor Pietje. Geen strakke actie, maar Willy flikt het toch weer.
Iets meer verkeersbegeleiding was mooi geweest en 't is maar goed dat er zo'n goeie schokbreker in de kroon van een boom zit anders waren die dingen bij de eerste de beste molshoop omgekieperd. :lol:

En weer drie bomen tijdelijk gered van de zaag. Goed gedaan kerel.
Marc
Treehugger
Treehugger

Post by Marc »

JohnnY wrote:En wat was het noodplan wanneer er een boom zo omvallen met transport?

Even serieus niet om de gek er mee te steken... ik zag de auto's ook gewoon voorbij komen. Het lijkt er dus op dat er geen extra maatregelen zijn genomen voor het verkeer. Diepladertje trekker en gaan? of zie ik dat verkeerd?

De komen toch wel meer vragen bij me naar boven na het zien van dit, moet je dit nog apart verzekeren bijv. Het is niet echt een standaard transport.

Is het ook raar waarom ik mezelf afvraag waarom ik dikwijls met zo veel verkeersmaatregelen bezig ben om het voor me omgeving en mezelf zo veilig mogelijk te maken?

Verder mooi klusje om te zien, mooie defender als materiaal wagen :P
Hij had ook al geen zeiltje over z'n lading getrokken ;-)

Maar serieus, volgens mij niks aan de hand met deze manier van transport. Aan hoogte voor lading van een aanhanger is bij mijn weten geen regel gesteld. Wel kunnen verkeersborden een maximum laadhoogte aangeven. En als het getrokken voertuig met lading breder is dan 2.60, moet een zwaailicht gevoerd worden op de trekker. Mij lijkt dat de boom met zijn platte zware kluit stevig genoeg staat als er met beheerste snelheid wordt gereden.
Image
Alexander
Moderator
Moderator

Post by Alexander »

Het zal van de Vorst weer eens niet zijn hoor,, Mooie klus maar ik denk dat je alleen in brabant zo te werk kan gaan. :wink:
Ik hark,, dus ik leef.
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Alexander wrote:Het zal van de Vorst weer eens niet zijn hoor,, Mooie klus maar ik denk dat je alleen in brabant zo te werk kan gaan. :wink:
Enkel in Someren en directe omgeving... :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
callum-aan
Treehugger
Treehugger

Post by callum-aan »

Tof klusje! Gaaf, hoe Willy het iedere keer weer voor elkaar krijgt. Ben vorig jaar een keer mee geweest met verslepen van enkele bomen met een kluit van 8x8. Je gelooft pas dat het kan als je het met eigen ogen gezien hebt.
Me transmitte sursum Caledoni!!
Thijs
Moderator
Moderator

Post by Thijs »

mooie foto van dat boompje
:D
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Roel
Treehugger
Treehugger

Post by Roel »

Mooi om te zien! Ik blijf het bijzonder vinden dan je een boom van dit fomaat en zelfs groter met goede voorbereiding kunt verplanten. Beter als omzagen en opnieuw beginnen.

Worden de bomen ook nog gesnoeid, of wordt er voorlopig niks aan gedaan?
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

K wist niet dat Wolverine kon vliegen... :lol:
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Steven wrote:K wist niet dat Wolverine kon vliegen... :lol:
:lol:
En ik maar denken, ik ken die vent ergens van. Zal Pietje dan Silky's in zijn handen hebben?
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

treespotter wrote:
Steven wrote:K wist niet dat Wolverine kon vliegen... :lol:
En ik maar denken, ik ken die vent ergens van. Zal Pietje dan Silky's in zijn handen hebben?
Aan m'n vingers. Was trouwens een dure operatie :lol:
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

aan je vingers?

o je bent een neppert!
tjeerd
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker

Post by tjeerd »

het ziet er mooi uit maar ben blij dat ze rechtop vervoerd kunnen worden vorig jaar 32 lindes maat 30/50cm doorsnee verplant vanuit centrum amsterdam en er kon rechtop.

veel toeters en bellen en 'snachts
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

JohnnY wrote:En wat was het noodplan wanneer er een boom zo omvallen met transport?
Als je ziet hoe laag de bomen opgepakt zijn, en tijdens het hijsen niet kantelden (net niet :? ) dan heb je een idee hoe laag het zwaartepunt van de boom+kluit ergens zit. Bij meer dan 30 graden zou er , door het vervormen van de kluit, misschien een probleem kunnen ontstaan. Maar ze stonden echt belachelijk stevig...
(Wel een dag met weinig wind uitkiezen :wink: )

De fotograaf ging mee met de tractor. Helaas kreeg die de boom niet van het weiland af, dus daar moest even getrokken worden. En willy heeft daar niet op gewacht, dus toen de tractor vertrok was de door de gemeente verzorgde verkeersbegeleiding er niet. De andere twee bomen zijn wel met goede begeleiding verplaatst. Ach, kleinigheidje heb je altijd.

Willy wil de bomen niet/nauwelijks snoeien; hij vertrouwt er op dat de bomen het tekort aan vocht door wortelverlies opvangen met de aanmaak van minder en kleiner blad. Dus dat zal wel weer watergeven worden in de lente/zomer...!
Roel
Treehugger
Treehugger

Post by Roel »

Zal inderdaad veel water geven worden als we hetzelfde voorjaars weer krijgen als afgelopen jaar.
jelte
" Kiwi Treehugger "
" Kiwi Treehugger "

Post by jelte »

Als ik nou gewoon een paar spelingsvouten maak dan heeft vast niemand door dat ik eigenleik jelta's gemeane doppelgangster ben! :lol:
Jelte Buddingh'
["To tree or knot to tree....."]
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by dennis »

:lol: :lol:

Bijna goed 8)
ik klim liever ... dan werken
Harrie
Treehugger
Treehugger

Post by Harrie »

jelte wrote:Als ik nou gewoon een paar spelingsvouten maak dan heeft vast niemand door dat ik eigenleik jelta's gemeane doppelgangster ben! :lol:
:lol: :lol:
Post Reply