Alleen de onderste takjes alstublieft! Er moet een giraffe onderdoor namelijk
Dit kom ik elke morgen tegen in de trein.... Een stammetje met een flosje takken dat boven een huis uitsteekt. Het is een zeer vaag gezicht.
Foto is een beetje vaag maar ik moet snel zijn met fotograferen met mijn baggere telefoon .
nou kijk je kan alles zeggen wat je wil maar deze boom is niet getopt
en hij neemt ook geen zonlicht meer af .
dus hij kan daar zeker nog 100 jaar langer staan zonder dat iemand zeurt
bij ons in het dorp staat er ook zo eentje, een els met op circa 15 meter een kroontje. Heb die al eens van zijn takjes op de kale stam moeten ontdoen.
Mijn vader heeft een wilg gehad van circa 20 meter op dezelfde manier met een kroontje van circa 4 meter....was een vreselijk karwei om daar een werplijn in de krijgen en dan alle zijtakken weer te verwijderen....tja 't is apart maar wel geinig vind ik. De wilg hebben we uiteindelijk geveld omdat deze ooit uit een oude knot is doorgeschoten en bij wind behoorlijk onstabiel werd....en het feit dat de oude motor van m'n vader onder deze boom in het schuurtje stond heeft denk ik de doorslag gegeven.
zolang ze dit niet met alle bomen doen mag er best eens een aparte snoeivorm tussen staan wat mij betreft
Als ik zo'n boom zie moet ik altijd denken aan de traditie van Noorbeek.
Toen ik daar was zag ik bij de kerk een spar staan tot in het puntje opgekroond. Op foto's in een café stond die zelfde boom en die foto's waren uit 1800 /1900 ofzo. Ik begon me af te vragen hoe die spar al zo oud kon zijn.
Wat blijkt ze zetten er ieder jaar een nieuwe neer.
Harrie wrote:Als ik zo'n boom zie moet ik altijd denken aan de traditie van Noorbeek.
Toen ik daar was zag ik bij de kerk een spar staan tot in het puntje opgekroond. Op foto's in een café stond die zelfde boom en die foto's waren uit 1800 /1900 ofzo. Ik begon me af te vragen hoe die spar al zo oud kon zijn.
Wat blijkt ze zetten er ieder jaar een nieuwe neer.
WOW En bij dat opzetten van die meiboom vallen nooit slachtoffers?
Vooral die laatste paar seconden van het filmpje vind ik echt ontzettend imposant. En ik maar denken dat ze zoiets rechtop zetten met een telekraan. Doe mij nog een borrel, hik, burp.
Als ik dat soort hoog opgekroonde bomen zie, denk ik aan 'Sallandse snoei': Neem een boer, tractor met voorlader met daarin een lange ladder en opkronen maar