Malus planten
Malus planten
Net kwam de buurvrouw vragen of ik een boompje kon komen planten a.s zaterdag.
Het zou een Malus (sierappel) zijn met een stamdoorsnede van ca 12 a 15 centimeter dbh en een kluit hebben van ruim 60 cm diameter
gat graven lukt wel maar moet hier nog iets bijzonders bij wat ik morgen dan nog zou kunnen regelen.
drainage buis heb ik nog wel een stuk liggen om er bij te steken.
dus mensen gat goed los maken en boom erin trappen?
of zijn er nog aanvullende dingen nodig
Het zou een Malus (sierappel) zijn met een stamdoorsnede van ca 12 a 15 centimeter dbh en een kluit hebben van ruim 60 cm diameter
gat graven lukt wel maar moet hier nog iets bijzonders bij wat ik morgen dan nog zou kunnen regelen.
drainage buis heb ik nog wel een stuk liggen om er bij te steken.
dus mensen gat goed los maken en boom erin trappen?
of zijn er nog aanvullende dingen nodig
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
Re: Malus planten
Laat die buis maar achterwege.
Afhankelijk van de bodemgesteldheid (brabants zand...?
) gewoon gat graven, boom er in, zand er omheen, aantrappen en klaar is Densmee.
Achtertuin? Dan kan de boompaal ook in de bus blijven.
Afhankelijk van de bodemgesteldheid (brabants zand...?

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
gewoon brabants zand inderdaad om precies te zijn een hoge zwarte enkeergrondPietje wrote:Laat die buis maar achterwege.
Afhankelijk van de bodemgesteldheid (brabants zand...?) gewoon gat graven, boom er in, zand er omheen, aantrappen en klaar is Densmee.
okee dan zullen we een mooi gaatje peuteren en het boompje erin hijsen
- treespotter
- Prinses Irene
Vergeet het vooraf mediteren en de regendans niet. 

-
- Treehugger
afwerken met een zak potgrond en evt mestkorrels (geurende) geeft de boom een goede start voor voedingsstoffen en staat ook goed voor de klant. Water erbij ook, je weet niet of de klant t doet of het weer.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
enricovanwees wrote:afwerken met een zak potgrond en evt mestkorrels

Kom maar wat themadagen over bodemkunde bijwonen, dan leer je die nare gewoonten wel af

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
zoals de themadag van vandaag 

- treespotter
- Prinses Irene
Toch ben ik bang Bouke dat er vandaag ook weer veel chemicaliën in de grond zullen worden gepraat.Bouke wrote:zoals de themadag van vandaag
Straks maar eens horen of je het puin in de grond mag laten zitten.

hij staat al en het is voor de buren dus ik hoef niet net als bij Jacobse en van Es (van kooten en de bie) neutronenkorrels te strooien, en water geven doen ze wel hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=RBRVAGf5wp8
http://www.youtube.com/watch?v=RBRVAGf5wp8
- ludovanmil
- Diehard Treehugger

blijft gewoon hartstikke leuk dat filmpje. beankt ' Densmee'.
Bijzonder verantwoord om dit te tonen op een studiedag. Want wat stoppen wij zelf allemaal nog in de grond waarvan blijkt over ...jaar (door voortschrijdend inzicht) helemaal overbodig te zijn. och....bleken we de kracht van de natuur zelf te zijn vergeten. Die appel gaat het vast super doen !
inderdaad, en ze hebben hem vanmorgen al weer water gegeven zag ik wel dus dat komt helemaal in orde.ludovanmil wrote:![]()
![]()
![]()
blijft gewoon hartstikke leuk dat filmpje. beankt ' Densmee'.
Bijzonder verantwoord om dit te tonen op een studiedag. Want wat stoppen wij zelf allemaal nog in de grond waarvan blijkt over ...jaar (door voortschrijdend inzicht) helemaal overbodig te zijn. och....bleken we de kracht van de natuur zelf te zijn vergeten. Die appel gaat het vast super doen !
-
- Treehugger
leuke film van de bie. ik had het genoegen vorige maand een abeel te herhaal kandelaberen / snoeien bij hem in de tuin. Gazon lag er goed bij hoor, neutronenkorrels helpen toch wel.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.