Page 1 of 1

Uitleg reglement gevraagd

Posted: 30 Apr 2011, 21:17
by treespotter
ITCC reglement
2.2.33 A contestant using a work positioning lanyard (flip line, buck strap, etc.) shall not attach both achoring points of the lanyard to the same side D-ring of the harness. Correct use of a work positioning lanyard demands the lanyard to be attached from one side attachment point to the opposite side attachment point of the harness. Both ends of the lanyard may also be attached to the center attachment point. Any other configuration when using these attachment points will be considered an unsafe act. Contestants who fail to abide by this rule will receive an audible warning and a penalty. A second offense of this rule will result in disqualification. (2011)
Nederlandse vertaling
2.2.34 Een deelnemer die gebruik maakt van een werk positionering zoals een fliplijn of een buck band, mag de beide ankerpunten van het koord niet aan dezelfde D-ring van het harnas vastmaken. Bij correct gebruik van een fliplijn wordt geƫist dat het koord wordt vastgemaakt van de ene kant van het bevestigingspunt naar de andere kant van het bevestigingspunt van de gordel. Beide uiteinden dienen ook te worden aangesloten op het centrale bevestigingspunt. Een ander gebruik van deze bevestigingspunten wordt beschouwd als onveilige handeling. Deelnemers die zich niet aan deze regels houden, krijgen eerst een mondelinge waarschuwing en een boete. Een tweede overtreding van deze regel zal resulteren in diskwalificatie.
Volgens mij staat er in het ITCC reglement dat beide uiteinden van de fliplijn OOK op het centrale bevestigingspunt MOGEN worden vastgemaakt.

Re: Uitleg reglement gevraagd

Posted: 30 Apr 2011, 21:30
by ivo
Dat begrijp ik er ook uit,Wolter. May also vertaal ik ook als 'mag ook'.

Re: Uitleg reglement gevraagd

Posted: 30 Apr 2011, 21:52
by Nike
Wolter en overige lezers,

Ondanks de maximale inzet van onze nederlandse vertalers,
zou het kunnen dat er misverstanden onstaan of kleine fouten!

In dit geval zijn wij blij met deze opmerking :)

Het is toegestaan om je fliplijn te verzetten van de D-ring naar het centrale ankerpunt.
bij het vastzetten mag je echter geen carabiners aan elkaar koppelen.

Help mij herrineren dat ik dit laatzien voor dat de wedstrijd begint.

Groet Nike

Re: Uitleg reglement gevraagd

Posted: 30 Apr 2011, 21:53
by treespotter
Een zogenaamde ketting van karabiners dus.

Re: Uitleg reglement gevraagd

Posted: 30 Apr 2011, 21:55
by Nike
:D :D :D :D
yep

Groet Nike