Vorige week samen met Menno een mega den gesnoeid! Deze ruis staat in de botanisch tuin in Dunedin. Kwa omvang de grootste boom in de tuin. 50m hoog, stam omtrek van een kleine 7m. Dit zijn de voor en na fotos. In de eerste foto kan je zien dat de top al gesnoeid is.....dat was de eerste dag.....in total hebben we met ons tweeen drie dagen in deze knap gehangen!
Er is ongeveer 15m3 snippers van afgekomen, en ik wil niet weten hoe veel denne appels!!
elke keer dat wij langs deze boom liepen maakt wij de grap van "je zou de opdracht kregen van je baas....kan je deze snoeien en een 50% cone reduction geven!" en wat denk je.....
sommige takken waarin zo zwaar, en met weinig groen aan, dat de enige manier om de gewicht af te kregen was....
jelte wrote:elke keer dat wij langs deze boom liepen maakt wij de grap van "je zou de opdracht kregen van je baas....kan je deze snoeien en een 50% cone reduction geven!" en wat denk je.....
Yup, watch out what you are wishing for.
You are both becoming two weirdo 's
He wolter,
in goed nederlands vertaald is dat volgend mij 'iedere gek zijn gebrek'.
Heb daar wel een goede gewoonte van gemaakt om daarbij eerst mijn eigen hand op te steken.
Kan ik trouwens stage komen lopen in Nieuw Zeeland Jelte? ik wil ook wel een dagje dennenappels knuppelen.....
ludovanmil wrote:He wolter,
in goed nederlands vertaald is dat volgend mij 'iedere gek zijn gebrek'.
Heb daar wel een goede gewoonte van gemaakt om daarbij eerst mijn eigen hand op te steken.
Kan ik trouwens stage komen lopen in Nieuw Zeeland Jelte? ik wil ook wel een dagje dennenappels knuppelen.....
hee Jelte, ik ben joris en zit nu voor hovenier op school en wil later graag de boomverzorging in, en heb ik al in de boomverzorging bij de BTL meegelopen. En heb ik een climcursus bij de treeclimbing company gevolgd (mark)
Nu is het zo dat wij volgend schooljaar op buitenland stage mogen, en aangezien ik erg graag voor n week of 10 naar Australie of NZ wil was ik benieuwd of jij mij verder kon helpen??
alvast bedankt