Biologisch afbreekbare boomverankering

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
Nathalie
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 56
Joined: 24 Jan 2011, 15:38

Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by Nathalie »

Beter laat dan nooit. Laatst met een biologisch afbreekbaar boomverankering systeem gewerkt. Ben er zelf erg over te spreken. Werkt makkelijk en minder zwaar als boompalen de grond in slaan. De moeite waard om het even te bekijken.

http://www.naturalplastics.nl/nl
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by Tom »

aha, ik dacht al dat je het zou vergeten zijn, thnx. 8)
Take care, there's not much spare!
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by ludovanmil »

ff gekeken, op de site. Ken het product niet en vond de plaatjes niet helder genoeg. zou het graag is in de praktijk zien.
wel iets te lovende woorden over het product, want het spaart boompalen uit,zeggen ze, maar er wordt niet bij gezegd dat ook het productieproces van dit product ook zijn ' steentje bijdraagt'....
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by -WOUTER- »

zolang ze geen biologisch afbreekbare kroonankers maken vind ik het prima :wink:
dat was mijn eerste gedachte toen ik de titel zag :lol: :lol:

goede zaak maar zoals Ludo al subtiel aangeeft..... :?
- climb fast, move slow -
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by ludovanmil »

:lol:
he Wouter , die springende stuiterbal onderin, wat zegt ie nou in goed NL; we'll log the other planets later? huuh..... :roll: zoiets als; de kaalslag van de andere planeten later ?
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by -WOUTER- »

yep :lol:
- climb fast, move slow -
Nathalie
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 56
Joined: 24 Jan 2011, 15:38

Re: Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by Nathalie »

De foto's zijn nogal onduidelijk. Het filmpje dat ze hebben geeft een goed beeld van hoe je de verankering aanbrengt: http://www.youtube.com/watch?v=1PJOUDe5684

Wat het productie proces betreft ben ik het helemaal met jullie eens. Naar ik meen word het ook nog geproduceerd in spanje (pin me hier niet op vast), maar ieder voordeel heeft zijn nadeel.

Neemt niet weg dat ik het persoonlijk als een vrij makkelijk en snel systeem heb ervaren om mee te werken. Ook bij bomen die van onder vertakt zijn werkt dit systeem iets subtieler als boompalen langs de kluit slaan. :roll:
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by Pietje »

Djeeeeeeeeezzzzz :roll:

Wat een onzin! Alle besparingen van een houten paaltje worden teniet gedaan door een half uur knopen per boom.
Ik zie dit soort verankeringen wel vaker, maar dan van autogordel. Ze werken mi alleen tegen mensen die de boom uit het plantgat willen trekken. Maar tegen het kantelen van de kluit (windbelasting) doen ze niet veel. Na een paar regenbuien zitten ze al los.

Als je een mooi kluitje hebt, kun je daar beter een paar dikke bamboe doorheen prikken, dat blijft nog beter staan...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by Tom »

jongens, zijn we niet wat hard tegenover nieuwe producten? Ik moet het zelf ook nog allemaal testen en zien. En een boompaal heeft soms meer eigenschappen dan enkel verankeren van de boom. (van maaibescherming tot kunstwerken soms).

maar het is goed dat er eco-impulsen worden gegeven, en natuurlijk ga je in je reclame geen negatieve info geven.

En waar komen je boompalen vandaan? Wat zeggen keurmerken? Wat is de impact van het steentje daar?

En we kunnen vast sneller knopen dan een half uur per boom toch :lol: .

Enfin; Ik kende het product niet, vroeg aan Nathalie of ze het op treehugs wou posten, zo kon ik er iets over leren, daar zitten we tenslotte voor achter dat scherm soms.

Maar ik moet vast nog steeds wennen aan de directe nederlander zeker? :roll:
Take care, there's not much spare!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by treespotter »

Volgens mij zijn dat allemaal hele mooie producten. Aan alles is een cradle to cradle prijs voor het milieu te hangen en dan is een duurzaam (mooi woord :roll: ) geproduceerd natuurproduct altijd beter dan een product uit de petrochemische industrie.
Dus, of je nou voor houten boompalen kiest of deze milieuvriendelijke duckbill variant dat maakt echt niet uit. Beide zijn wat mij betreft prima.

Toch zit er ook een "maar" aan één van de producten. De gietranden die wij gebruiken worden het volgende jaar weer gebruikt. Dat lukt niet met alle gietranden, er zijn er ook veel die kapot gaan tijdens het jaar van gebruik, maar toch. Die randen blijven niet achter in de bodem en kunnen tegenwoordig ook weer gerecycled worden.
Dan is m.i. een milieuvriendelijk gietrand die bijna het dubbele kost van de PU variant die meerdere jaren kan worden gebruikt ineens minder interessant.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by Pietje »

Ik had het vooral over de nutteloosheid van die touwtjes. Wil je met deze constructie een boom echt vast zetten, dan moet je heeeeeel strak kunnen knopen. In het filmpje zie je ook dat de boom helemaal niet vast zit; de touwen snijden door het zand heen, en tegen de tijd dat ze een wortel raken is de spanning er af. :?
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by ludovanmil »

Tom wrote:jongens, zijn we niet wat hard tegenover nieuwe producten? Ik moet het zelf ook nog allemaal testen en zien. En een boompaal heeft soms meer eigenschappen dan enkel verankeren van de boom. (van maaibescherming tot kunstwerken soms).


Maar ik moet vast nog steeds wennen aan de directe nederlander zeker? :roll:
:lol: Ja Tom, get used to it !
een belg is geen nederlander en vice versa. ga eens een tijdje in bijvoorbeeld een klas met belgen en nederlanders, dan zal je zien, alles went ! En sterker nog kan erg plesant zijn....
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by Tom »

ludovanmil wrote:
Tom wrote:jongens, zijn we niet wat hard tegenover nieuwe producten? Ik moet het zelf ook nog allemaal testen en zien. En een boompaal heeft soms meer eigenschappen dan enkel verankeren van de boom. (van maaibescherming tot kunstwerken soms).


Maar ik moet vast nog steeds wennen aan de directe nederlander zeker? :roll:
:lol: Ja Tom, get used to it !
een belg is geen nederlander en vice versa. ga eens een tijdje in bijvoorbeeld een klas met belgen en nederlanders, dan zal je zien, alles went ! En sterker nog kan erg plesant zijn....

Tja, ik werk in amsterdam, heb m'n opleiding in IPC gevolgd, maar toch blijft het bedeeste jongetje in me aanwezig. :oops:


En ja er zitten best wat hiaten in het systeem, toch, ik ben wel benieuwd om het eens echt te gebruiken.

Tja, khad gisteren al een dilema op het werk en een (uiteraard naar mijn gevoel) onterechte opmerking te verduren gekregen, ik kon het even niet over m'n hart krijgen om Nathalie niet te steunen in haar enthousiasme.

Maar goed, genoeg uitgehuild, :cry:

Vandaag wel lekker snoeien op de oude begraafplaats in Wormer :D :D
Take care, there's not much spare!
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by boomverzorgingbruno »

dat is nu nobel van jou zie tom dat jij het voor die arme nathalie opneemt die het zo hard te verduren heeft in deze harde mannenwereld . :wink:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: Biologisch afbreekbare boomverankering

Post by Tom »

boomverzorgingbruno wrote:dat is nu nobel van jou zie tom dat jij het voor die arme nathalie opneemt die het zo hard te verduren heeft in deze harde mannenwereld . :wink:
Hier met die prijs :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: lol lol lol lol (smilie's max 6 sucks)
Take care, there's not much spare!
Post Reply