Hoe halen we het uit de achtertuin
Hoe halen we het uit de achtertuin
Op de demo dagen had Poel de Stein Arbor Trolley staan. Als je het Youtube filmpje ziet http://youtu.be/m4Tt34MRSGI zie je t gemak er van. Zelf gebruiken we de Muck truck om alles door brandgangetjes en tuinpaatjes af te voeren. Met een bak + losse opzet randen maar ook een platte bak met rongen en een trekhaak om de chipper te trekken. Nu ben ik benieuwd hoe jullie alles aan de weg krijgen. En dan bedoel ik natuurlijk niet de telekraan.
Ben benieuwd groetjes
Jacco
Hoop dat de foto's zichtbaar zijn.
Ben benieuwd groetjes
Jacco
Hoop dat de foto's zichtbaar zijn.
Re: Hoe halen we het uit de achtertuin
In de achtertuin de snippers in een kliko blazen en die door het huis/gangetje rijden. Steekwagentje voor de blokken.Jacco wrote:Nu ben ik benieuwd hoe jullie alles aan de weg krijgen.
Maar een rupsdumper is mooi spul hoor! Ik vraag me alleen af waar je die laat als de aanhanger vol met hout/snippers/snipperaar is.

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Het is geen rupsdumper, die geven vaak schade aan bijvoorbeeld gazon.
hij is maar een goede 75cm breet en we rijden hem bovenop de snippers achter in de bak. We koppelen de snipperaar niet eens af. Leeg weegt hij net over de 100kg. Langs de weg hangen we vaak de chipper er aan. Als de tuin het toelaat nemen we de rups chipper en hangen we er een kleine kar achter
Jacco
hij is maar een goede 75cm breet en we rijden hem bovenop de snippers achter in de bak. We koppelen de snipperaar niet eens af. Leeg weegt hij net over de 100kg. Langs de weg hangen we vaak de chipper er aan. Als de tuin het toelaat nemen we de rups chipper en hangen we er een kleine kar achter
Jacco
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
nou nou jaco met een rupsdumper alles stuk rijden dat is kort door de bocht.
ik heb steeds rijplaten onder de bak en hoeft nooit op de aanhanger te rijden kan gewoon over de zijkant lossen

ik heb steeds rijplaten onder de bak en hoeft nooit op de aanhanger te rijden kan gewoon over de zijkant lossen

laat een oen niet zomaar doen !
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Leuk machinepark heb je daar Jacco, en grappig om dat rupssnipperaartje weer te zien
die had ik bijna gekocht
ik sluit me aan bij Peter en zijn kliko

ik sluit me aan bij Peter en zijn kliko

- climb fast, move slow -
Leuke set Bruno, En ja vanaf de zijkant op de kar kiepen is een groot voordeel. Dit bedoel ik we maken met z’n allen iedere dag een berg rommel. En meestal moet het toch opgeruimd worden. Je verwerkt het met een compacte snipperaar zij t een groene of een gele in de achtertuin of je brengt t naar de weg. Nog meer inventieve ideeën??????????
En ja Wouter, lief rupssnipperaartje hij is van Floris Overes, wij zijn altijd samen op stap. Past mooi op z’n kar. We zijn Anton onze andere vaste collega warm aan t maken voor een R-go of jo-beau.
En ja Wouter, lief rupssnipperaartje hij is van Floris Overes, wij zijn altijd samen op stap. Past mooi op z’n kar. We zijn Anton onze andere vaste collega warm aan t maken voor een R-go of jo-beau.
De Arbor Trolley vind ik toch maar behelpen eerlijk gezegd. Ik doe het in elk geval met een groene 18pk snipperaar. Ik kan 'm demonteren zodat ik zelfs door deurtjes van 60 cm kan of stijle trapjes af.
De snippers blazen we in de tuin als het kan en anders in een kliko. Een liftje op de kar zou echter wel handig zijn om de kliko in je kar leeg te kieperen. Daar ga ik deze winter eens op studeren misschien
En blokken sjouwen doe ik niet meer, tenzij ze naast de kar liggen. Ik heb een paar contacten die het hout achter me ophalen.
De snippers blazen we in de tuin als het kan en anders in een kliko. Een liftje op de kar zou echter wel handig zijn om de kliko in je kar leeg te kieperen. Daar ga ik deze winter eens op studeren misschien

En blokken sjouwen doe ik niet meer, tenzij ze naast de kar liggen. Ik heb een paar contacten die het hout achter me ophalen.

- ludovanmil
- Diehard Treehugger
Jacco wrote:Leuke set Bruno, En ja vanaf de zijkant op de kar kiepen is een groot voordeel. Dit bedoel ik we maken met z’n allen iedere dag een berg rommel. En meestal moet het toch opgeruimd worden. Je verwerkt het met een compacte snipperaar zij t een groene of een gele in de achtertuin of je brengt t naar de weg. Nog meer inventieve ideeën??????????

Maar verder een tof karretje wat jullie gebruiken......(kost ????)
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
die grote muizenval op de laatste foto heb ik al eens dicht zien klappen bij een hovenier..... opletten daarmee....
viel me nu op na het nogmaals bekijken van je plaatjes Jacco

- treespotter
- Prinses Irene
Mooi hè Mal. Dat kunnen wij allemaal. Dat lukt zelfs Bruno en mij met onze VanDaele TV150. Het duurt even en ook het opbouwen inclusief laswerk is wel eens onhandig voor vijf takken in een achtertuintje, maar goed.MAL wrote:Ik kan 'm demonteren zodat ik zelfs door deurtjes van 60 cm kan of stijle trapjes af.

- treespotter
- Prinses Irene
Ik vind vooral die grote legoblokken op de achtergrond prachtig. Ooit ga ik daar mijn kasteel van bouwen.-WOUTER- wrote:die grote muizenval op de laatste foto heb ik al eens dicht zien klappen bij een hovenier..... opletten daarmee....

Slepen met een een paar man gaat ook goed, altijd proberen om de afstand zo klein mogelijk te houden natuurlijk. Ik weet niet wat nou het beste of snelste werkt, het mooiste zijn de klussen waar je niks hoeft op te ruimen 

Waar een vrije doorgang van 110 cm is, daar kan ik met m'n Avant de takken en stammen naar de hakselaar brengen. Elke keer opnieuw verschiet ik ervan hoeveel takken ik met de mestvork in één keer kan grijpen.
Stammen tot ruim 1000kg op de vrachtwagen of aanhangwagen leggen is een heus plezier
al is het uitkijken als je dicht tegen z'n maximum load komt
Stammen tot ruim 1000kg op de vrachtwagen of aanhangwagen leggen is een heus plezier

treespotter wrote:Ik vind vooral die grote legoblokken op de achtergrond prachtig. Ooit ga ik daar mijn kasteel van bouwen.-WOUTER- wrote:die grote muizenval op de laatste foto heb ik al eens dicht zien klappen bij een hovenier..... opletten daarmee....
viel me nu op na het nogmaals bekijken van je plaatjes JaccoEn in de poort hang ik dan zo'n muizenval.

dat kost wel vaak tanden als je op deze manier stammen pakt zeker.Peterke wrote:Waar een vrije doorgang van 110 cm is, daar kan ik met m'n Avant de takken en stammen naar de hakselaar brengen. Elke keer opnieuw verschiet ik ervan hoeveel takken ik met de mestvork in één keer kan grijpen.
Stammen tot ruim 1000kg op de vrachtwagen of aanhangwagen leggen is een heus plezieral is het uitkijken als je dicht tegen z'n maximum load komt
![]()
en is de onderkant van die machines nog een beetje afgeschermd?
wij huren wel eens deze loader maar daar zitten een paar ventielen toch wel erg laag

“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
Jaaa Woltertreespotter wrote:Ik vind vooral die grote legoblokken op de achtergrond prachtig. Ooit ga ik daar mijn kasteel van bouwen.-WOUTER- wrote:die grote muizenval op de laatste foto heb ik al eens dicht zien klappen bij een hovenier..... opletten daarmee....
viel me nu op na het nogmaals bekijken van je plaatjes JaccoEn in de poort hang ik dan zo'n muizenval.
Die lego blokken zijn niet zo super maar daar achter div. Beuk 180 dbh, Kastanje 155 dbh ginkgo, Pterocarya, Plataan Linde. De mooiste bomentuin van Goes. En wat betreft de muizenval, helemaal gelijk Wouter. Normaal gaat alles in de bak van de bus of de humbaur gaat mee daar gaat de zijkant wel van plat.
Wolter nog bedank voor je mailtje daar kan ik wel wat mee.
En Ludo hij kost ongeveer €2000 nieuw bij van der Klugt (De Nederlandse Jo beau um ik bedoel natuurlijk dealer van de gele versnipperaar) hij is 4x4 aangedreven en kan ongeveer 250 kg laden.
- treespotter
- Prinses Irene
Ik zou zeggen, kijk eens op Facebook.Tamil wrote:![]()
Waar is de vind ik leuk knop gebleven?
Geen last van. Ik pak makkelijk boomstammen met de mestvork en tot op heden nog geen tandjes op stukgebeten. Als ik zou "doornijpen" dan gaan de pinnen makkelijk tot diep in de stam... soms handig om een onkliefbare blok toch in stukken te krijgen.densmee wrote:dat kost wel vaak tanden als je op deze manier stammen pakt zeker.
en is de onderkant van die machines nog een beetje afgeschermd?
wij huren wel eens deze loader maar daar zitten een paar ventielen toch wel erg laag
Ik heb wel eens een tandje scheef getrokken omdat ik met een lange boomstam in z'n bek tegen een boom aanreed.
De onderkant is goed beschermd en met de vrije hoogte valt het best mee om in een bos mee rond te "crossen".
Heb Anton verteld dat die groeneJacco wrote:We zijn Anton onze andere vaste collega warm aan t maken voor een R-go of jo-beau.

Hee Allard, Zit je samen met Anton in Eindhoven? De mannen van die groene. Hangen hem vaak achter de groene variant van de Muck-truckAllard wrote:Heb Anton verteld dat die groeneJacco wrote:We zijn Anton onze andere vaste collega warm aan t maken voor een R-go of jo-beau.een goede keus zal zijn

Ja idd daar ken ik hem van.Zag hem zaterdag met de KPB Themadag nog even.Ik huur de "groene" zo af en toe en verbaas me elke keer weer van zn prestaties.Meestal blaas ik de snippers op mn aanhangwagen en anders op de werkplek.Jacco wrote:
Hee Allard, Zit je samen met Anton in Eindhoven? De mannen van die groene. Hangen hem vaak achter de groene variant van de Muck-truck
Ik zal morgen eens wat foto's maken hoe wij dat doen.
Morgen alles met R-go in een Klikocontainer en dikhout met de hand ivm plat gras wat plat moet blijven, moet het natuurlijk weer kl..... weer worden
Morgen alles met R-go in een Klikocontainer en dikhout met de hand ivm plat gras wat plat moet blijven, moet het natuurlijk weer kl..... weer worden

- treespotter
- Prinses Irene
Vertel nou maar niet waar wij gaan werken...

Gelukkig paste vandaag mijn kleine kipperhanger door de poort! 140cm breed.
Mijn Combi @ Spa Sereen te Maarsen.
Later op de dag heb ik geen foto's kunnen maken ivm sauna gasten.
Mijn Combi @ Spa Sereen te Maarsen.
Later op de dag heb ik geen foto's kunnen maken ivm sauna gasten.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
die heb je wel gemaakt maar kun je niet op treehugs zetten