Afbreken van boom gefilmd met "helmetcam"

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
Wout
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Afbreken van boom gefilmd met "helmetcam"

Post by Wout »

Filmpje van het afbreken van een boom gefilmd door de klimmer zelf.

http://www.youtube.com/watch?v=MdyfJpTif5w

Interessant om eens mee te volgen.

:wink:
Alexander
Moderator
Moderator

Post by Alexander »

Leuk om dat eens met de Master van het NK te doen.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Dat was een filmpje van Eric. Eric heeft een boomverzorgersbedrijf in Australië. Zoals je hebt kunnen zien gaat eigenlijk alles bij hem goed gecontroleerd en doordacht. Als je met hem praat over het motorzaaggebruik met één hand dan vliegen de spetters er af. Veiligheid voor alles...

http://www.palmtreeservices.com.au/

http://www.treeworld.info/
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Te zien aan de afmetingen van de blokken stam die naar beneden gegooid werden, was het niet in Amerika opgenomen. De buikmaat van de klimmer deed me echter twijfelen... ;-)

Hebben de ze film steeds op slow motion gezet als de takken vallen? Zo dik en zwaar zag het er niet uit, maar ze vielen zo traag als bomen van 10 ton.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Thijs
Moderator
Moderator

Post by Thijs »

mooi filmpje is nog wel eens een leuk idee om z,n ding aan te schaffen. ik heb ook al een keer een post van z'n camera geplaats alleen ze zijn me wat te duur gewoon de lol.

(zulke stevige klimmer zie je niet heeel vaak RESPECT)
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Pietje wrote:Te zien aan de afmetingen van de blokken stam die naar beneden gegooid werden, was het niet in Amerika opgenomen. De buikmaat van de klimmer deed me echter twijfelen... ;-)

Hebben de ze film steeds op slow motion gezet als de takken vallen? Zo dik en zwaar zag het er niet uit, maar ze vielen zo traag als bomen van 10 ton.
Hallo Pietje, wakker worden... Het is Australië en Eric is een tovenaar met videobewerkingssoftware.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Thijs wrote:mooi filmpje is nog wel eens een leuk idee om z,n ding aan te schaffen. ik heb ook al een keer een post van z'n camera geplaats alleen ze zijn me wat te duur gewoon de lol.

(zulke stevige klimmer zie je niet heeel vaak RESPECT)
Bedoel je deze?

http://www.iwantoneofthose.com/action-camera/index.html
jeroenvan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by jeroenvan »

JA mooi om te zien.
eric heeft op zijn cite al boven vermeld trouwens nog leuke filmpjes staan
waar ook nog wat te leren valt. vooral beginners.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Ja, bijvoorbeeld dat je tijdens het afblokken van palmen oude schuimrubberen matrassen moet gebruiken om de stamdelen te 'vangen' :? Het schijnt dat hij daar een schuur van vol heeft liggen :roll: "just in case".
jeroenvan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by jeroenvan »

ja nou als het werkt waarom niet dacht ik zo haha :P
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

treespotter wrote:Ja, bijvoorbeeld dat je tijdens het afblokken van palmen oude schuimrubberen matrassen moet gebruiken om de stamdelen te 'vangen'
Juist bij het afvangen van stamblokken met touwen, bolders, katrollen en de hele rataplan, komen enorme krachten vrij die allemaal juist ingeschat moeten worden, waar allemaal zooi voor mee naar boven gezeuld moet worden, dat allemaal op de goede manier geinstalleerd moet worden, met touwen die op de juiste manier om- en door alles heen moet....

Gewoon naar benden mikken op een stapel oude matrassen, hooibalen whatever heeft ook zijn voordelen.

;-) maarja, een winch, 100 meter statisch touw, gelikte katrollen en zo, dat ziet er natuurlijk veel beter uit in je bus dan een paar oude matrassen. Je moet je uurtarief toch ergens door verklaren...?

Peter
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Thijs
Moderator
Moderator

Post by Thijs »

ik heb 1x met oude sport matrassen (gevangen) nou dat was geen succes de blokken hout kwamen bijna weer net zo hoog trug. maar het idee was goed :D
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
ivo
Treehugger
Treehugger

Post by ivo »

Stapeltje oude autobanden werkt ook wel.Houdt in ieder geval de bestrating heel.
Post Reply