Page 1 of 1

DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 08 Mar 2012, 17:02
by timo

Re: DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 08 Mar 2012, 18:53
by -WOUTER-
Kleurtje is erg gaaf :D

ga je 'm kopen ?
of wil je nu te horen krijgen dat een statische dyneema vanglijn die niet zo fijn tegen warmte kan niet slim is :lol: :lol:

Re: DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 08 Mar 2012, 19:25
by timo
nee ga em niet kopen ben niet zo gek op dynema in een vangsysteem. kwou hem zomaar even laten zien voor de geintreseerde onder ons :wink:

Re: DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 08 Mar 2012, 19:45
by Steven
ik heb een 40 m dyneema lijn voor kabelbaan en wichen...
best handig! erg direct voor het omtrekken...soms een voordeel soms een nadeel

Re: DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 08 Mar 2012, 19:56
by -WOUTER-
:wink:

Re: DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 08 Mar 2012, 20:27
by treespotter
Steven wrote:ik heb een 40 m dyneema lijn voor kabelbaan en wichen...
best handig! erg direct voor het omtrekken...soms een voordeel soms een nadeel
Ja, zo'n lijntje had ik ook. 100 meter lang en 9 mm dik.
Bomen door een bos trekken terwijl Tamil's Berlingo gewoon buiten het bosje over een stoep reed. Erg direct en heerlijk om mee te werken.

Totdat er knopen in werden gelegd en er met een enorme Unimog toppen uit bomen werden getrokken. :lol: :roll: :? :evil:

Re: DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 09 Mar 2012, 06:10
by -WOUTER-
Dat was wel een erg leuke dag voor veel boomverzorgers om eens te kijken wat een topanker kan hebben als je er een unimog in hangt :lol:
Alleen kwam er zo'n beetje uit naar voren dat een voor het oog veilig topanker eerder eruit knalde dan een plakoksel waar je liever niet in gaat hangen....of is me het nu verkeerd om bijgebleven :lol: :lol: :lol:

Wel erg jammer van je lijn...dat was zo'n beetje de eerste dyneemalijn in nederland of niet Wolter.

Re: DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 09 Mar 2012, 19:33
by treespotter
-WOUTER- wrote:Wel erg jammer van je lijn...dat was zo'n beetje de eerste dyneemalijn in nederland of niet Wolter.
Het mooiste lijntje dat ik ooit gehad heb. Huhuuu :|

Wat dat topanker betreft. Het topanker met een diameter van 8 cm van waaruit ik klom om de lijnen te bevestigen is later zijdelings uitgetrokken. Mijn gewicht 86 kg. Dus met de veiligheidsfactor van 10 moest die top 860 kg kunnen hebben. Jammer dat daar geen miljoen euro mee te verdienen was. De top brak bij 860 kg. Image Image ImageImage

Re: DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 09 Mar 2012, 20:24
by -WOUTER-
Kijk Wolter dat is 100 punten voor inschattingsvermogen :D
dat zullen er je weinig nadoen :wink:

Re: DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 09 Mar 2012, 20:53
by treespotter
Dat is mij daarvoor en daarna ook nooit meer gelukt...

Re: DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 09 Mar 2012, 21:11
by -WOUTER-
nee, dat kan ik geloven....je hebt nu niet zo'n mooie 100 meter dyneema lijn meer en je rijdt niet in een unimog :lol: :lol: :lol:

Maar denk wel dat je in de loop der tijd veel inzicht en ervaring in topankers hebt opgedaan waar menig beginnend boomklimmer jaloers op zou zijn :wink:

Re: DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 09 Mar 2012, 21:31
by treespotter
Trial and error. Degene die zich vergist kijgt geen tweede kans.:grin:

Re: DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 10 Mar 2012, 00:02
by JohnnY
treespotter wrote:
Totdat er knopen in werden gelegd en er met een enorme Unimog toppen uit bomen werden getrokken. :lol: :roll: :? :evil:
Was inderdaad zonde van de lijn, echter heb ik hem nog regelmaat in me handen als ik met Erik op pad ben ;) Erg handig voor sommige doeleinde

Re: DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 10 Mar 2012, 11:46
by treespotter
Ooit is er door een Landrover fanaat één kilometer (maar dat kan ook best vijf zijn geweest) gekocht bij de fabrikant. Daar heb ik toen een deeltje van kunnen aanschaffen. Het is jammer dat die lijn zo enorm goed is. Hierdoor was het voor hem niet noodzakelijk om nogmaals zo'n spoel te laten komen.

http://www.hampidjan.is/Products/OffRoad/

Re: DYNEEMA RIGGING LINE

Posted: 17 Mar 2012, 21:41
by joepiedubbelloepie
Ja, met een landrover zit je ook vaak direct vast :lol: :lol:

Take the Cruiser 8)